Trier!

12 juli 2014 - Trier, Duitsland

Om bij het eind te beginnen: ik ben in Trier!! Had niet gedacht dat het me zou lukken in één dag, maar stiekem wel als doel gesteld vanochtend vroeg. Dat was nog bij het ontbijt bij Griek waar ik gister in Blankenheim beland was.

We raakten aan de praat en zijn mond viel half open toen hij hoorde dat ik uit NL was komen fietsen  en helemaal toen ik vertelde dat ik naar Frankrijk toeging. Of ik niet bang was, als Frau allein. Waarvoor vroeg ik. Voor de Wolf!

Inderdaad was ik gister door die donkere bossen gefietst, en dacht al fietsend na over Roodkapje en de Wolf. Maar bang was ik niet. Bovendien liep het uiteindelijk best goed af met Roodkapje.

Maar over vandaag: alles zat mee! Geen regen, geen wind en bewolkt. Voornamelijk afdalingen. Een beloning na gisteren! Behalve echt één hele gemene klim midden op de dag. Maar toen ik die overleefd had besloot ik de overige 50 naar Trier ook nog te doen. In totaal 135 km!  De route was weer prachtig: dag 1 ging ik te dicht bij de rivier langs, dag 2 te veel klimmen en hoog langs de rivier, vandaag vnl. langs de spoorbaan. Klinkt saai, maar ik vind t prachtig! En oké ik was heel even bang toen ik door een donker spoortunneltje moest fietsen, maar dat duurde maar 181 meter! Verder superdag! ! Maar of ik nog energie heb om in hartje Trier een voetbalwedstrijd te gaan kijken?

Na een Italiaan, een Griek ben ik nu beland bij een .. Bulgaar! En hoe heet het Hotel? Wolff!

Nog 60 naar de Franse grens. Dan verlaat ik het land van de toekomstige Weltmeister voordat ze dat worden?!

Of een rustdag in Trier nemen?

1. Eefje:
    12 juli 2014
    En weer zo leuk om te lezen Paulien! Ik voel een nieuwe versie van Roodkapje opkomen :)
  2. Miep:
    12 juli 2014
    Rustdag en dan toch nog in Trier voetballen kijken? Als je dat aan kunt tenminste.....
  3. Jacqueline:
    12 juli 2014
    Rustdag in Trier zou ik zeggen, vandaag een lange fietsdag en Trier is mooi!! in Duitsland naar de finale kijken is ook leuk!!
    Doe de wolf de groeten van sneeuwwitje.....
  4. Rob:
    12 juli 2014
    Gewoon in Duitsland naar de wedstrijd kijken en meegenieten
  5. Tineke:
    13 juli 2014
    Wauh, wat een kilometers, als je niet oppast ben je in drie weken weer thuis :). Gewoon een dagje in Trier blijven, mooie stad, was daar niet ook zo'n cathedraal, kun je meteen een kaarsje of wat branden (ja, hier spreekt de goede katholiek in mij), en alks je het niet meer uithoudt, een rondje om de kerk/stad? Leuk om daar voetballen te kijken, fijne dag|!
  6. Paulien:
    13 juli 2014
    Unaniem besloten om in Trier te blijven! Dank voor jullie goede advies. Voor ik Tinekes reactie had gelezen zat ik al in de Dom. Komen niet alleen mijn spieren tot rust!
  7. Heleen:
    13 juli 2014
    Geniet van je rustdag en van een mooie voetbalwedstrijd! Knap van je die 135 km!
  8. Frouco:
    13 juli 2014
    Een rustdag op zondag! Goed plan Paula. Wat ben je toch een kanjer en bikkel. Zo afzien en dan ook nog genieten! Hopelijk lukt dat vanavond ook. Tsuss
  9. Ans Spel:
    13 juli 2014
    Ennnn Nederland is derde geworden. Hoezo troostfinale, het is een geweldig resultaat. Geniet vanavond van de finale. Morgen gezond weer op en op je rooie bike. Veel plezier!! Ans
  10. Christine Eerenberg:
    13 juli 2014
    Als ik je verhalen lees, krijg ik er weer zin in, veel plezier!