Vertrek uit Le Lavandou

5 augustus 2014 - Saint-Raphaël, Frankrijk

Moeizame start vandaag! Dat krijg je na zoveel dagen rust.

Eerst kwam ik Le Lavandou niet uit omdat er een tunnel alleen voor auto's was. Durfde ik niet. Dus helemaal terug en andere route zoeken. Ondertussen viel 4 x mijn iPhone hoesje (met iPhone!) van mijn fiets. Helaas. Niet veilig zo, van Gijn! Dus hoesje opgeborgen. iPhone in mijn landkaart hoes gestopt.

Zowel Santos als ik waren aan t miepen. Ik door de dagen rust en door wonden op de knie en elleboog die weer moesten wennen aan zoveel beweging en Santos had geluidje meegekregen, van het eiland gister? Van te wild vervoer op de boot gister? Geen idee, maar t geluid werd steeds erger. Steeds gestopt, quasi technisch bagagedrager omhoog, wiel laten draaien. Niets mis mee. En aan de aandrijfriem kon ik ook niets mis zien. Wel 5 keer gestopt. Dit schoot niet op! Irritant! Uiteindelijk -schrik niet- heb ik mijn bidon leeggegoten over de aandrijfriem. Het zal wel een typische vrouwen oplossing zijn, maar... Geluid was weg en is niet meer teruggekomen! Voor alle duidelijkheid: mijn fiets heeft echt geen ketting, geen derailleur , geen olie... Vandaar!

Verder bestond het fietspad de eerste 30 km uit ongeasfalteerd en zeer geaccidenteerd terrein. Na gister geen probleem maar echt opschieten deed t niet. Wel een paar spannende fietsers tunneltjes. Het ontbreken van de gps/tel is in dit stadium ook niet echt een probleem. De zee rechts van me houden, dat is alles en t liefst via fietspaden!

Na de moeizame start toch uiteindelijk weer lekker gefietst. Km of 70. Wel heel druk in deze streken! Erg gefocust blijven! Niet te hard rijden! Toch een beetje de schrik erin..

Uiteindelijk gestopt vlak voorbij Fréjus. Mooi baai-dorpje Agay genaamd. Lekker weer een duik in de zee genomen!

1. Frouco:
    5 augustus 2014
    Goed gedaan Paula. Ik ben wel erg benieuwd naar je fiets........en naar jouw kuiten inmiddels.
    Wat een rottige plekken moet je soms langs, over of in fietsen zeg.
  2. Keesh:
    5 augustus 2014
    Knap bedacht die bidon op de aandrijfriem!!!
    Mooie omgeving ben je nu weer!
    70 km is toch weer aardig wat vandaag!
    Hou je haaks en heel !
    Groet keesh
  3. Marion:
    6 augustus 2014
    Bij het lezen van je verhaal, had ik met je te doen, maar moest verderop je verhaal ook lachen. Naast fotograaf kun je ook heel goed schrijfster worden denk ik zo. En je kwaliteiten breiden zich uit, dat is wel duidelijk! Veel succes verder en veel liefs
  4. Clien:
    6 augustus 2014