Over klimmen en oranje slakken

11 juli 2014 - Blankenheim, Duitsland

Ik was vandaag al beter voorbereid dan gister: twee gevulde bidons, één met water en één met doping. Aldus een verschrikte Claudio. "Wass ist dass? " Ik heb het maar bevestigd.

Vergelen  bij de andere route door de Ardennen is het niets, maar ook hier moet geklommen worden! Dat valt niet mee voor de ongeoefende fietser die ik ben! De hele route ging omhoog vandaag van begin tot eind, dat was nog wel te doen, maar de "korte stukken die  de hoogte van de stuwdam moeten overbruggen" deden mijn gemiddelde snelheid hard achteruit gaan! Soms met 3 km per uur de heuvel op maar met een schoonheidspercentage van 100 %! Zo mooi! Ik bleef maar foto's maken, ook als smoes om vaak te kunnen stoppen..

De snelheid die je maakt als je naar benden gaat maakt ook veel goed! Ik zal niet zeggen hoe hard want dan laait de discussie over het dragen van een helm weer op!

1. Mar & Jack:
    Een wuppie slak!
    xxx
  2. Rob:
    11 juli 2014
    Wees maar voorzichtig, zegt je oudere broer vermanend
  3. Keesh:
    11 juli 2014
    Ik ben best wel een beetje jaloers op je !
    En vooral met dat tricot om je schouders!!
    Als je daar in de vreemde hulp nodig hebt denk dan aan de Sappeurs Pompiers!!!
    Heel veel afdalingen toegewenst!!!
    Kees
  4. Paulien:
    11 juli 2014
    Er is een stuk van mijn verhaal afgevallen! Valt niet mee bloggen op een telefoon! Ik zal proberen morgen verhaal af te maken.
    Dank je wel voor leuke reacties en ook je bezorgdheid Robert! Ik ben heeeel voorzichtig!
  5. Ans Spel:
    13 juli 2014
    Nou zeg, ik ben wel trots op je... Noodweer, klimmen, met een rotvaart afdalen. Ik zou het niet durven. Maar je komt vast terug met enorme dijen en ballonkuiten. Liefs. Ans