Overstromingen en vlaggetjes

10 juli 2014

Wat een topdag om mee te beginnen. Meteen al vol verrassingen.

Miep zette me af op een bospaadje. Zomaar! In Sint Odilienberg. We reden in de mist ernaar toe en op het moment dat we de fiets uitlaadde brak de zon door de mist en de bomen. Zo mooi! We moesten er meteen al van huilen, of zou dat nog van de penalties zijn?

De eerste 12 km ging vlekkeloos. Ik genoot van mijn nieuwe liefde: de Rode Santos. Ik moet m nog leren kennen, zo ook de navigatie, de gps. Alles is nieuw voor me. Weinig tijd gehad om uit te proberen. Maar alles werkt!

Ik ging al heel snel de Duitse grens over. Zonder bordje. Ik merkte het aan die k vlaggetjes. Overal!

Ik vond ook snel de Rur, ruhr, die ik dacht de komende dagen blindelings te volgen.

Eerst een paar plassen, had ik maar een mountain bike dacht ik nog. Uiteindelijk tot aan mijn knieën on het water en Santos ook. Tot het niet meer ging.

Om kort te zijn: de rest vd route vandaag bezig geweest een hoger gelegen pad te zoeken. Ik kon meteen goed oefenen met de gps en met hulp vd ouderwetse kaart.

Om de zoveel tijd probeerde ik t pad vd rivier te pakken. Steeds grotere overstromingen. Soms was het pad helemaal verdwenen en zelf rivier geworden. Of zelfs een meer.

Op een gegeven moment was ik behoorlijk de weg kwijt en heb ik wielrenner de weg gevraagd. Hij is 25 km met me mee gereden tot ik weer terug bij begaanbaar gebied van de Ruhr was. Jawel, een Aardige Duitser. In mijn beste Duits het hele wk geanalyseerd tot nu toe. If you can't beAt them..

Inmiddels aangekomen in hotel aan stuwmeer. Nee, zonder de Duitser maar met Claudio de Italiaanse gastheer. Rooie Santos mag in de garage slapen..

En ik heb in de biergarten aan het meer schnitzel gegeten. En erger me al niet meer aan die vlaggetjes.

1. Mar & Jack:
    10 juli 2014
    Paulien, wat een avontuur, nu al! Ik heb hard gelachen om je manier van schrijven. Ik kijk nu al uit naar je volgende belevenis. Xxx
  2. Eefje:
    10 juli 2014
    Je kan niet alleen prachtig fotograferen, maar ook prachtig schrijven!! Heel vel plezier, succes en mooie reiservaringen Paulien! XX
  3. Miep:
    10 juli 2014
    Kan het verder eigenlijk alleen nog maar meevallen, toch? Nnst! XX
  4. Jelle:
    10 juli 2014
    Ha Plien Mooi dat je begonnen bent. En een mooi begin is het. Wij rijden ook, maar dan met onze Blue Beast. Een andere link met onze pa. Veel sterkte, liefs. JJ Sr.
  5. Frouco:
    10 juli 2014
    Hee Paula. Nou dat klinkt fit zeg. Die duitsers......t zijn toch zo maar mensen he?
  6. Frouco:
  7. Rob:
    10 juli 2014
    Ik verheug me op je volgende blog. Heel veel succes toegewenst!
  8. Clien:
    11 juli 2014
    Jeetje, wat een start met die overstromende Ruhr! Ik ben erg dol op het Ruhrgebied, omdat ik er maanden gewerkt heb, zoveel verrassende plekken daar, terwijl je alleen maar industrie verwacht. Slaap je bij Essen aan het meer? Verheug me op je volgende verhaal! Zondag nog in Duitsland?? Dat zou natuurlijk toch wel heel leuk kunnen zijn... Liefs aan jou en RS xxx
  9. Lydia:
    11 juli 2014
    Wat fijn om mee te kunnen reizen! Ik zag het gewoon voor me hoe je gegaan bent. Spannend en mooi! Succes. xx
  10. Mirjam:
    11 juli 2014
    Geen water is haar te diep :-) Geen berg is haar te hoog?.... Wat een mooi begin van een spannende reis. X
  11. Mirjam:
  12. Heleen:
    11 juli 2014
    Geweldige start, en wat een water (foto's). Goeie actie van je en je hebt gelijk een fietsmaatje en een praatje. Heel leuk om te lezen je eerste verhaal! Zet hem op en op naar het volgende avontuur. Veel succes! xx
  13. Josje:
    12 juli 2014
    Wat heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jouw reis, Paulien! De eerste dag begon al direkt met een avontuur en een ontmoeting. Wie weet welke mensen nog meer op jouw pad komen tijdens je reis. Je bent echt een dochter van je vader: in je eentje fietsen, fotograferen en de lezers meenemen in je verhaal. Groot respect voor je!