Slotrit en epiloog.

9 augustus 2014 - Villeneuve-Loubet, Frankrijk

Tja, daar zit ik dan in Villeneuve Loubet bij een Brasserie. Villeneuve ligt net landinwaarts dus geen Middelandse zee meer. Dat is al een eerste afscheid. Tocht langs Cannes was geen pretje. Druk! File rijden. Leer steeds meer op midden vd weg te rijden.

Voor het Carlton van Cannes werden een knalgele en groene Ferrari door hordes fotografen gefotografeerd. Heb ik weer gemist. Dom! Even later stopte er een auto, ik begon al in allerlei talen te brabbelen dat ik echt de weg niet wist. Maar nee, hij wilde champagne met me drinken op t strand.. Hij had me al eerder zien fietsen , tenminste ik geloof dat hij dat zei. Deze bruine David (davied) was zeker 20 jaar jonger! Net als t fotograferen vd Ferrari's heb ik ook deze kans aan mij voorbij laten gaan. Maar de vraag alleen al!! Zo goed voor t zelfvertrouwen!

Terug naar mijn epiloog: zo'n tocht is ook zonder aanzoeken goed voor t zelfvertrouwen. Zeker door al jullie enthousiaste reacties. Maar ik zeg net als mijn vader soms zei tegen mij: iedereen roept wat geweldig, maar het is ook gewoon lekker ego en doen waar je zin in hebt, nl. lekker fietsen!  En dat is zo ontzettend leuk en ontspannend! En ik had nooit van te voren gedacht dat ik t klimmen zelfs leuk zou vinden.

Eigenlijk had ik nog een heel blog vol willen schrijven over de leuke gadgets op mijn fiets.. Bijvoorbeeld over het kompas op mijn fiets (waarmee het idee voor deze hele tocht begonnen is!) maar niet werkt omdat er een magneetje in stuurtas zit! Verder wilde ik deze tocht afkicken van mijn telefoon verslaving. Dat is NIET gelukt. De GPS verslaving is erbij gekomen en daarnaast was ik heel blij met alle mails en whapps en reacties op het blog! Het maakte dat ik me nooit alleen voelde!

Dank dus allemaal voor jullie enthousiasme en ik ben dankbaar aan mijn ouders dat ik hun goede gezondheid (fietskuiten!) en avontuurlijke geest heb geërfd. En dat ze Roodkapje hebben voorgelezen !

En voor wie zich zorgen maakte: jawel ik ben bij de kapper geweest en kan weer thuiskomen.

1. Mar & Jack:
    9 augustus 2014
    Ik vond het een hele eer dat ik je reisverhalen heb mogen lezen. Goede reis en wel thuis. Xxx
  2. Miep:
    9 augustus 2014
    En ik ben je ouders dankbaar dat ze jou op de wereld hebben gezet! ☺️
  3. Mirjam:
  4. Frouco:
    9 augustus 2014
    Inderdaad; bedankt voor het met je mogen meeliften Paulien. Het was geweldig.Ik hoop dat er nog vele volgen, maar dat zal met goeje fietskuiten wel lukken denk ik. Geniet straks van heerlijk thuis komen en een goede busreis gewenst. Tot gauw ergens. Hoi
  5. Clien:
    9 augustus 2014
    Champagne op het strand laten schieten??? We moeten heel snel praten!!!
    Liefs vanuit de revue, waar glitters en veren ook behoorlijk verslavend zijn. X
  6. Josje:
    9 augustus 2014
    Ook ik heb van al je verhalen en foto's genoten, Paulien. Ben zonder moe te worden mee geweest op jouw bijzondere reis. Wat zul je het jammer vinden dat het nu echt voorbij is. Zo vrij geweest al die weken ... Het zal wel even een overgang zijn om weer 'in het gareel' te moeten lopen. Maar je hebt fantastische herinneringen gekweekt die niemand je meer af kan nemen. Ik hoop een keer je verhalen en foto's allemaal live te kunnen zien.
    Goeie reis naar huis!
    Liefs van Jos
  7. Eefje.fimke:
    9 augustus 2014
    Prachtig,... Genoten van jouw reis!!!
    ... Ontdekt wat jaloezie is
  8. Irene:
    10 augustus 2014
    ik keek uit naar je verhalen fantastisch wel thuis en tot snel xx
  9. Henk:
    Ben ape trots op je!
    De bijhorende teksten krijg je volgende week wel live van mij te horen. Anders ga je je schamen voor je vrienden bij het aanhoren/lezen van de die loftuitingen, die ik voor je in petto hebt.
  10. Remco:
    10 augustus 2014
    Wat een prestatie Paulien!
    leuk om al je verhalen te hebben gelezen.
    je hebt een massage verdiend om alle vermoeide spieren lekker los te masseren!
  11. Eefje:
    10 augustus 2014
    Paulien, wat ongelooflijk jammer om geen nieuwe verhalen van jou meer te lezen. Ik vind echt dat je een groot schrijverstalent hebt, je schrijft alsof het lijkt dat ik het ook echt meemaak, dat is knap! Goede terugreis, en diep respect voor jou!! xx Eefje
  12. Ans Spel:
    11 augustus 2014
    Stoerlapje. Kom goed thuis.
    Liefs Ans
  13. Frederik en Brenda:
    12 augustus 2014
    Het was heerlijk om jouw avonturen op deze manier te mogen mee beleven. En die champagne smaakt thuis vast veel lekkerder. Je bent een topper!
    Lieve groet F & B
  14. Atty:
    14 augustus 2014
    Lieve Paulien,
    terug van mijn bejaardenfietstochtje lees ik je laatste blogs. Ik ben onder de indruk. Echt! Niet alleen van je fietskuiten, maar vooral van je doorzettingsvermogen en je ondernemingslust. Om dan maar gewoon weer eens even de bergen in te wandelen of een eiland te ontdekken! En schrijven kun je inderdaad ook. Met een enkel woord een sfeer oproepen, zo hoort dat! Jouw vader/mijn oom zou verschrikkelijk trots zijn! (En je moeder blij dat je weer thuis was.)
    De champagne had ik ook afgeslagen. Zit er toch iets benepends in ons van Gijnen of houden wij gewoon niet van champagne? Maar altijd goed voor het geestelijk immuunsysteem zo'n ervaring! Graag tot binnenkort.
    Heel veel liefs, Atty