Arrivé in Le Lavandou.

4 augustus 2014 - Le Lavandou, Frankrijk

Ja, ik ben er! Ik ben er al lang natuurlijk. Zaterdagochtend aangefietst via geheel vrijgelegen en geasfalteerd fietspad! Ik las later dat het zwarte zaterdag was, maar ook op deze kustwegen was dat te merken en heb ik op mijn vrij staande fietspad heel veel kilometers auto's ingehaald!

Misschien kan ik de sfeer van Le Lavandou het best omschrijven door de openlucht Mis die ik aantrof op zondagochtend. De Mis vond plaats op de jeux de Boules Baan, of moet ik Petanque zeggen? Dat wil zeggen in de schaduw van de platanen, met links daarvan een giga reuzenrad en rechts de terrassen waar sochtends vroeg al vele pinten bier staan. Dit gaat allemaal prima samen! Er werd live gezongen door vrouw met prachtige stem en ik was natuurlijk weer onder de indruk van de hele donkere pastoor.

Ik stond beetje half erbij leunend tegen een plataan. Stiekem kiekje gemaakt. Het was mooi en passend bij mijn Lavandou bezoek.

Vandaag heel wat anders: dagtochtje naar eiland Porquerolles. Met Santos mee! Het eiland is echt een fiets eiland, maar bleek vooral voor de mountainbikers geschikt! Zand, rotsen, stenen en ongeasfalteerd. Santos heeft zich goed gehouden, maar is niet echt hiervoor gemaakt!

Er kwamen trouwens ook helicopters aangevlogen op hoogste punt vh eiland waar soort landgoed was. Ben er niet achter gekomen wie of wat hier plaatsvond! Foto's zeggen de rest! Prachtig eiland! Beetje Schoorl Bergen achtig met kleine colletjes en kiezelstrandjes. Ja voor t eerst weer een plons in de zee om de wonden te laten genezen!

Morgen weer verder fietsen. Lekker! Richting Villeneuve Loubet waar zaterdag mijn bus naar Amsterdam vertrekt. Ik hou me aanbevolen wie nog leuke rustige plaatsjes kent! Geen Cannes of Saint Tropez!

1. Keesh:
    4 augustus 2014
    Fresjus????
  2. Tineke (OCK):
    5 augustus 2014
    Dat ziet er goed uit. Ik kan me voorstellen dat je hier tot rust komt, na een inspannende fietstocht.
  3. Sytske:
    5 augustus 2014
    Mooi is het daar! Een leuk rustig plaatsje zou ik niet weten, hoorde wel dat het oude centrum van Biot leuk is, maar ik ben er zelf nooit geweest. Bon route in ieder geval, toppertje!!