Toeter

14 juli 2014 - Kédange-sur-Canner, Frankrijk

En alleen omdat ze een partijtje gewonnen hebben hebben ze de HELE NACHT, echt waar, langs mijn raam getoeterd.

Gister een zondagse rustdag. Mijn favoriete uitspraak van coach Kees is dan ook: rust is ook training! Dus lijf en geest kwamen tot rust in (de dom van) Trier. En bovenop de dubbeldekker!

Ondanks de gestoorde nachtrust voelde ik me vanochtend topfit! Ik begin routine te krijgen in ontbijten, lunchpakketje smokkelen, fietskleding aan, Santos opzadelen. En als laatste de twee bidons vullen. Zo hard nodig elke dag!  Norrige Duitsers hadden commentaar dat ik teveel gepäck bij me had. Ze drongen ook nog voor met afrekenen., vervolgens vertrokken ze vlak voor mij op hun fietsen, maar kwamen spoedig terug wegens een lekke band. Straat lag nl bezaaid met kapotte glazen van dat feestje gisteravond. Ik was allereerst gewaarschuwd en ten tweede had ik uiteraard een klein beetje leedvermaak..

Tocht ging weer geheel langs de Moezel deze keer. Afgelopen dagen de Ulft en de Ruhr gevolgd.. Zo simpel! Tenminste.. Soms toch wel opletten als de rivier zich splitst en je de verkeerde tak volgt.  Dankzij de gps heb ik dan wel snel door dat het mis zit. Maar soms ben ik ook zo aan t genieten dat ik vergeet op te letten. Tot 3 x toe gedwaald vandaag, kost toch een boel kilometers in de benen en mijn humeur.  Maar ook daardoor steeds weer leuke mensen ontmoet, die dezelfde dwaling maakte. Australiërs zelfs vandaag.

Rond half een de Franse grens gepasseerd. Bij Schengen. Vond ik wel een mijlpaal, ook omdat ik daar de 'hoofdroute' naar het zuiden weer oppak. Als jullie denken dat ik afgelopen dagen stoer bezig ben geweest: echt niet!! Ik heb de Ardennen vermeden en heb de sluiproute langs de Eiffel dus genomen. Prachtige route!! Alleen maar fietspaden gehad, nauwelijks auto's gezien.

Vlak na de grens met Frankrijk de Moezel verlaten en begon de route door 'ontvolkt gebied!" Nou inderdaad, lege huizen, lege cafe's, gesloten winkels (en niet alleen op 14 juli). Brandende zon, en nergens cafe of appeltaart (mijn dagelijkse doping) te vinden. Boekje waarschuwde ook in dit gebied tijdig onderdak te regelen. Heb ik gedaan!! Een logis de France. Nadat Santos in garages en de keuken (bij de Griek!) heeft mogen staan, staat hij nu vastgebonden voor de deur van mijn kamer!

Toch weer 90 km geworden vandaag. Was niet de planning, maar dan moet ik maar niet dwalen!

1. Lydia:
    14 juli 2014
    Wat ga je goed! En fijn om te lezen dat je zo geniet. En blijkbaar toch makkelijk om contacten te leggen! Fijn hoor. Goede nacht gewenst zonder voetbal!
  2. Frouco:
    Stomme deutsche, net goed!!! Heb je ze bedankt? Hihi
    fijne avond Paula en bedankt voor je dagdeling
  3. Tineke:
    14 juli 2014
    Je gaat lekker! je zoeft zo het hele parcours voorbij. Je verhaal helpt niet om mijn beeld van Frankrijk te verbeteren. ik heb het niet op lege dorpjes en cafes, goed dat je tijdig naar onderkomen hebt uitgekeken. Santos moet zich wel flexibel opstellen, maar dat lukt gelukkig goed. Fijne avond en nacht!
  4. Sytske:
    15 juli 2014
    Hee lief nichie, wat ben je al ver!!! Heel leuk om te lezen, zo neem je ons mee op je rooie Santos en zie ik het landschap langzaam veranderen door jouw oogjes...dank je wel!!! Dat je daar in die rimboe Robert Schumann tegenkomt:)! je op de goeie weg, dat kan niet anders!!!...Ik wens je nog heel veel leuke ontmoetingen en ben blij dat je me op de hoogte houdt. Goeie reis vandaag en een grote dikke knuffel, van je ouwe nicht
  5. KeesH:
    15 juli 2014
    Prachtig verhaal weer ,en ben blij verrast dat mijn tips ook nu van pas komen. Ga door zo met schrijven en fietsen!!!!!
    kees.h