Afzien op alle gebieden!

15 juli 2014 - Château-Salins, Frankrijk

Een dag met veel afzien en mijn eerste lekke band.

Ik stond stil op een dorpje en opeens hoor ik oorverdovend gegil uit mijn achterband komen. Ik dacht dat ik een kat had overeen.. Maar het was mijn band...

Nu kan ik wel banden plakken.. Dus dat heb ik gedaan, maar ging ik steeds mis. Steeds weer scheurde de band verder open. Het was bloedheet.. Mijn water bijna op.. Maar na een uur kwam eindelijk een Fransman me helpen.. Er moest een nieuwe band om. Had ik bij me. Maar dat achterwiel eruit viel niet mee! Nieuwe technieken onbekend voor de fransmannen. (Er hadden zich inmiddels drie verzameld) uiteindelijk een vrouw erbij gehaald voor de vertaling. En ik mijn fietswinkel in nl gebeld voor instructies. Ook kwam een nl fietsstel nog langs om ook te helpen. 7 man om mijn fiets! Door fantastisch teamwerk is het gefixt! Hoezo eng om alleen op reis te zijn?

Tegen eind vd middag kon ik weer mijn reis voortzetten. En vlak daarna zag ik de eerste zonnebloemvelden! Zo mooi, veel mooier dan vanaf de snelweg in de auto.

Zo snel mogelijk een slaapplaats gevonden. Het was afzien vandaag! Veel korte heftige heuvels vlak achter elkaar. Ook de doorgewinterde wielrenners die ik hier in de gites tegenkom klagen erover! Maar ook afzien omdat er in dit gehele gebied niets te vinden is aan winkels, terrasjes. Weer een dag zonder appeltaartj!

Zelfs geen wifi hier!

Toch weer een pracht dag!

1. Eefje.fimke:
    15 juli 2014
    Je bent nu een echte fietster aan t worden zeg!!! Zet m op morgen !!
  2. Miep:
    16 juli 2014
    Gelukkig wilde je dit ook om af en toe af te kunnen zien! Komt helemaal in orde! Heb je dat ook maar weer gehad!
  3. Christine Eerenberg:
    16 juli 2014
    Wat een pech, en wat een aardige mensen op de wereld!
  4. Sytske:
    16 juli 2014
    Goed geregeld, bon route tussen de zonnebloemen met je spiksplinternieuwe band!
  5. Tineke:
    16 juli 2014
    Wat een avontuur! Je bent vast heel tortst op jezelf, je flikt het hem toch maar, top hoor. Enne, die appeltaart erin houden, straks pas je niet meer in je outfit......
  6. Marion:
    16 juli 2014
    Tja, dit hoort ook bij een fietsvakantie............. Maar je hebt het uiteraard opgelost, niemand die daar aan twijfelt! Het wordt er alleen maar leuker op, straks kijk je met veel trots terug op deze reis!
  7. Josje:
    16 juli 2014
    Paulien wat heb ik respect voor jou! Wat een ervaringen voor je en wat fijn dat dat er zo veel behulpzame mensen in de buurt zijn die je hebben geholpen. Ben benieuwd of je geen zadelpijn hebt of spierpijn. Je bent al een heel eind op weg. Goeie reis weer verder!
  8. Bert:
    Hey plien,

Goeie verhalen, we genieten mee. En het gebeurt in het echt.

Kus bert
  9. Heleen:
    17 juli 2014
    Hi Paulien, het gaat hartstikke goed. Ga zo door en keep smiling want je zal nog wel vaker moeten afzien. Zet hem op.
  10. Frederik en Brenda:
    17 juli 2014
    Hoi Paulien, dat was even een tegenvaller maar met hulp van vele is het je toch weer gelukt en als beloning die prachtige zonnebloemen! Have fun.