Pieken en dalen

24 juli 2014 - Saou, Frankrijk

De laatste twee dagen gefietst door de Isere en Drôme. Heel veel klimmen en soms lekker dalen waarin Max snelheid binnen de bebouwde kom overschreden werd. Ik werd er chaggerijnig van dat het opladen van mijn telefoon niet meer werkt. Ik word er onzeker van: lege telefoon: geen gps, niemand kunnen bellen, geen leuke berichten binnen krijgen. Dus vanochtend meteen een nieuw accupack gekocht. Zo simpel kan de oplossing zijn. Maar die werkte nog niet vandaag. Dus vandaag was nog een oefening in zuinig met energie en telefoonloos fietsen!

Aan het eind vd dag was de telefoon leeg. Ik had Crest bereikt wat ik dacht dat mijn einddoel voor vandaag zou zijn. Maar ik schrok vd drukte: teveel NL gezinnen met mannen met sokken in de sandalen. Nog even doorfietsen naar een volgend dorp. Inderdaad rustiger, maar pas-de-hotel. Bestond niet meer. Nu had ik de keuze uit 2 km omrijden waar ik bij een bar kon vragen voor overnachting... Of doorrijden en nog een colletje pakken van 6 km naar 500 meter hoogte. Deze had ik voor de vroege ochtend gepland. Alles in me zei dat dit stom was. Laat, moe, bijna lege bidons. Lege telefoon!! Maar omrijden; nee! Dus daar ging ik. Ik geef toe: veel lopend naast de fiets, druiven suikers eten, mijn laatste fruit opeten (heerlijk: abrikozen, nectarines, ).  En hoe hoger ik kwam, hoe 'schoner' de natuur! Witte rotswanden, smalle doorgangen, de eerste lavendel velden, stromend riviertje om op te frissen! En uiteindelijk een geweldig panorama en uiteindelijk de beloning ve afdaling van 6 km! Wouw!!!! Genieten!! En tot slot kwam ik aan in Saou. Prachtig dorpje, waar ik nu inmiddels onder de platanen een geweldige culi maaltijd genoten heb. Dus ik kan het ook zonder telefoon! Misschien ben je zonder telefoon pas echt alleen.

Maar goed, nu is hij opgeladen!!anders kan ik niet Bloggen!!

Nog 1 colletje morgen (weer 500m) en dan 200 km vlak tot aan de kust! Yes!

1. Frouco:
    24 juli 2014
    Wauw Paula; doorzetten wordt beloond lees ik.
    Goed hoor. En nu wederom moe en voldaan? Is het warm en zo...... Geweldig meid wat een ervaring.... dorme bien vannacht.
  2. Josje:
    26 juli 2014
    Ongelofelijk dat je in twee weken zo ontzettend ver bent gekomen en nog 'maar' 200 km te gaan hebt. Zelfs een dag zonder telefoon doorstaan .... nou ja, doorfietst eigenlijk. En dan nog even een colletje pakken wat je eigenlijk niet van plan was. Je verlegt aardig wat grenzen deze reis.
    Hoeveel mensen ben je al niet tegengekomen met of zonder sokken in sandalen, en wat een prachtige natuur heb je al niet gezien. Ik vind het mooi om te lezen hoe je ondanks het soms afzien toch blijft genieten van de beloning na zo'n inspanning.
    Wel blij dat je telefoon het weer doet. Ik dacht vandaag al: waar zou ze nu weer zijn aangekomen. Misschien duik je morgen of overmorgen zo met Santos en al de Middellandse Zee in! Even een paar dagen heerlijk zwemmen en relaxen en dan weer terug op de fiets? Nee toch zeker? Geniet nog van de laatste 200 km en hou ons op de hoogte. Leuk!
  3. Josje:
    26 juli 2014
    Heb trouwens net even door Saou 'gewandeld' via Google maps. Leuk dorpje.