Mist en miezer

22 juli 2014 - Pont-de-Chéruy, Frankrijk

Om niet altijd maar euforisch te zijn: het was een sombere druilerige dag. Heerlijk hotel, maar de schoenen waren nog doorweekt. En ook de hele ochtend was nog miezerig. De route mooi langs de brug die ik ken uit pa's albums. Ik ben er zelfs wat voor om gereden, helling af, dus ook weer op... Makkie!

Verderop ging de route langs drukkere wegen en steden. Dat ben ik niet gewend, stoplichten zelfs! Sinds Trier niet gezien!

Rond vier uur stak ik de Rhône over. Weer een mijlpaal! Nu begint zuid Frankrijk, vanaf nu schijnt de zon, vanaf nu is alles anders! Helaas laat ook de techniek mij in de steek. Mijn power pack werkt niet meer, die zorgt ervoor dat mijn telefoon met GPS continu opgeladen blijft, en zit aangesloten tussen mijn naafdynamo en mijn telefoon. Ook zonder de power pack zou dat moeten kunnen. Maar de tel wordt niet opgeladen. Dus terwijl ik de Rhône overstak ging ook mijn Gps op zwart! Help! Iedereen kent mijn verslaving met mijn telefoon, maar nu met gps is het helemaal erg! Ik had eigenlijk nog 20 km willen doen, tot weer een nieuwe berg te wachten stond. Ben even bij een cafe met drie dikke foute mannen en tour de France tv naar binnen gegaan om telefoon en mezelf op te laden. Ik besloot toen maar te stoppen toen ik zag dat vlakbij een hotel was. En natuurlijk kwam ik daar weer bekenden tegen!

1. Mar & Jack:
    Mooie foto's!!
    xxx
  2. Keesh:
    22 juli 2014
    Je hebt nog steeds "goede" benen!
    Als je de balans inspanning / ontspanning maar in de gaten blijft houden!
    Blijf fietsen en schrijven vooral het laatste is belangrijk voor jou en je blog volgers!!!
  3. Frouco:
    22 juli 2014
    Goed verhaaltje, mooie foto's. Contemp.......?
    Truste
  4. Miep:
    Wat een prachtige foto's Truus! XX
  5. Ans Spel:
    23 juli 2014
    Tja, af en toe een buitje, maar daarna weer lekker in het zonnetje naar het zuiden peddelen. Je ziet toch echt andere dingen dan als je in de auto ergens naar toe rijdt. Op de fiets of wandelend ben jer eigenlijk altijd al.
    Liefs
    Ans
  6. Lydia:
    23 juli 2014
    De mist heeft de brug wel goed gedaan op de foto's. Die zonnebloemen ook heeel mooi. Hoop toch dat je ook weer zon krijgt!!
  7. Frouco:
    Ga je niet te snel?
  8. Josje:
    24 juli 2014
    Dat is inderdaad wel heel vervelend, een mobiel en gps die niet werken. Jij kunt, nu helemaal, niet zonder. Maar wij, die jou allemaal volgen en volgens mij allemaal net als ik reikhalzend uitkijken naar je volgende levendige verhalen, kunnen ook niet zonder jouw mobiel!