Marseille

29 juli 2014 - Marseille, Frankrijk

Gister alweer vertrokken uit Saintes Marie's de la Mer.

Alleen niet zo vroeg als anders. 10 uur werd ik wakker! Dat krijg je van die flessen wijn met Joeri en Charlotte drinken.

De Camargue uitrijden ging weer via hetzelfde polder landschap als de heenweg, alleen kon ik er meer van genieten door nu uitgerust te zijn.

Maar daarna ging ik al snel de Groene route missen! De weg voerde nu langs havens, met alleen maar vrachtwagens, drukke snelwegen met toeterende auto's, dwalen doordat ik geen nieuwe kaarten had geïnstalleerd, laat staan een nieuwe route had bedacht. Uiteindelijk toch weer aangekomen bij lieflijk dorpje aan de Middelandse Zee.

Ik had hier graag twee nachten willen blijven. Even tijd om te wennen aan een nieuw doel, om toch nog wat rust te nemen na wat zware fietsdagen. En vooral om een nieuwe route uit te zoeken. Die Groene route stond in mijn GPS en kon ik blindelings volgen (wanneer alles meezat!). En nu opeens: geen route, zelfs wit scherm omdat ik de kaarten van het gedeelte van Frankrijk waar ik nu naar toe ging niet gedownload had. Gelukkig heb ik een helpdesk! Ik heb Johan vd vakantiefiets winkel een mailtje gestuurd, em. binnen de kortste keren kreeg ik een fietsroute toegestuurd vanuit Marseille naar Le Lavandou! ! Ook instructies hoe met wifiverbinding toch kaarten te kunnen downloaden.

Maar mijn tweede dag rusten werd bruut verstoord toen ik net mezelf bij zwembad had geïnstalleerd, mijn wasje daar te drogen had gelegd en de hotelbaas me vertelt mijn spullen te moeten inpakken. Hotel bleek vol te zitten en ik kon geen tweede nacht blijven! Shit!

Hij wilde wel in t dorp een ander hotel voor me boeken. Maar ik besloot dan maar vandaag nog naar Marseille te gaan. Met fiets in de trein! Ik wilde niet langs drukke wegen en had geen route naar Marseille! Sorry, 30 km gespijbeld!

Op het station voelde ik me zo verloren! Ik had een hotel geboekt, maar geen idee waar ik naar toe moest! Uiteindelijk met fiets en al station weer ingegaan en bij de informatie de weg gevraagd. Ik moest 'eerst de trappen af' en dan rechtsaf. Stel je zulke trappen voor als bij de sacre coeur!

Toch gedaan en al gauw hielp een aardige Fransman me. Onderaan de trap me in het drukke verkeer gewaagd, en heel langzaam kwam mijn goede humeur weer terug. Dit was toch wel kicken: met Santos door Marseille ! Helemaal toen ik zag op wat voor prachtige plek ik t hotel had geboekt. Pal aan de oude Haven. Foto's vertellen rest van het verhaal!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sytske:
    30 juli 2014
    Prachtig is het daar zo te zien!
  2. Eefje.fimke:
    30 juli 2014
    Wauw,... T houdt niet op,...
    En die 30km zijn echt vergeven hoor!!!