Laatste loodjes

27 juli 2014 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk

Ook in de Etap weer heerlijk geslapen. Deze keer samen met Harley stel uit België ontbeten.

Allereerst naar centrum van Avignon gefietst. Was ik nog nooit geweest en was goed om dat zo vroeg in de ochtend te bezoeken, ik kon zo met mijn fiets dwars door het centrum het pauselijk plein bezoeken. Ik was wel onder de indruk! En eindelijk een grote stad waarin ik een telefoon winkel en een nieuw origineel IPhone snoertje heb gekocht in de hoop dat dat mijn oplaad problemen nu echt oplost.

Om half elf alweer de stad uitgefietst. Ik heb alle tijd, maar voel toch haast om einddoel te halen. Misschien beginnersfout, of erfelijk belast: pa had ook altijd haast! Mijn volgende doel was nu Arles, 35 km ten zuiden van Avignon. Alles nu licht dalend en warme rug wind! Wat wil je nog meer? Een telefoon die oplaadt en jawel! Met nieuw snoertje en 15 km per uur rijdend laadt hij weer op! Ik ben weer helemaal gerustgesteld .

In Arles gelunched en de toerist gespeeld. Kerk bezichtigd met foto tentoonstelling . 10 cafe's afgeweest met de vraag of ze wifi hadden. Ik lijk wel een junk!

Om 4 uur de mooie stad Arles verlaten voor het laatste deel van deze tocht... Nog een traject van rond de 60 km door Camarge. Vergeleken bij de rest van Frankrijk enorm saai!! Vlak, net Holland, een soort Nieuwe Wildernis met witte wilde paarden en uiteindelijk zelfs flamingo's. En hoewel het vlak is en veel Mistral mee vond ik misschien het zwaarste stuk van de hele reis. Alles ging zeer doen: brandende pijn tussen de schouderbladen, eindelijk last van zadelpijn! , en voor het eerst wilde de bovenbeen spieren ook niet meer.. Ik weet niet waarom ik daar nu last van kreeg, misschien ook wel 3 dagen achter elkaar rond de 135 km per dag gedaan is te veel! (Ja Kees, morgen rustdag!!!).

Maar goed, rond 8 uur savonds was daar t bord: Saint Marie's de la Mer! Het eindpunt van deze tocht ....

Ik was er! En alle pijn verdween.

"Het gaat om de tocht en niet om het doel, maar zonder doel heb je geen tocht"

En ik ben nog niet klaar. Saint Marie is het eindpunt van de Groene Route. Maar pa's eerste fietstocht eindigde in le Lavandou(!) Er moest altijd een uitroepteken achter!!

Dus omdat ik tijd over heb ga ik nu rustdag houden en dan door oostwaarts langs de kust naar Le Lavandou!

En ik ga door met bloggen want dat heeft gemaakt dat ik me nooit alleen heb gevoeld deze reis! Dank voor jullie lieve leuke enthousiast reacties.

1. Frouco:
    27 juli 2014
    Oh wauw, hoe vaak heb ik dat al niet geschreven? Avignon; de stad waar Marijke's vader zo lang heeft gewoond. Leuk om te herkennen waar jij dan rond loopt en fietst. En in de Camargue; had Josephine Baker daar niet een stukje grond met een tiental huisjes voor haar uit diverse landen geadopteerde kinderen? Onder het mom van 'peace' insteek? Geweldig Paula; you did it! Morgen rustdag; gátsie wat moet je er mee? :) Geniet er van. Hoi
  2. Christine Eerenberg:
    27 juli 2014
    Fiets gewoon terug je bent nu in topconditie! Gefeliciteerd!
  3. Tineke:
    27 juli 2014
    Zo, dat is bikkelen, 135 per dag, bij het idee alleen al wordt ik ietwat onwel.. En eerlijk is eerlijk, voelt toch stiekem goed dat je af en toe wel een beetje afziet, kijk anders is het eigenlijk een prestatie van niets, maar als je afziet, ja dan ben je wat :). Avignon is dat ook niet de stad van Jeanne D'Arc? Of haal ik nu allerlei geschiedenislessen door elkaar? Le Lavnadou hoedt u, Pauline is onderweg!
  4. Sytske:
    27 juli 2014
    Gefeliciteerd!!! Is wel raar als je er dan bent, lijkt me...Lekker om ff door te gaan naar Le Lavandou langs de kust van de Middellandse Zee. Geniet van de toegift lief nichie!
  5. Lydia:
    27 juli 2014
    Wat ontzettend goed van jou. Wat heb je dat snel gedaan!! Een prestatie. Gefeliciteerd. Vader zou ook enorm trots op je zijn.
    Ik ga je verhalen missen. Kun je niet doorgaan......
    In ieder geval nog naar le Lavandou. Veel plezier van dit extra laatste stuk.
  6. Clien:
    27 juli 2014
    Plien!!! Je hebt de zee bereikt, waanzinnig!!!! Wat zal jij je goed voelen! Het moet zo'n kick zijn!! Rustdag?! Zooo verdient!! Wel erg blij dat je weer full speed WiFi hebt, was toch een beetje ongerust dat je met een lekke band in een onherbergzaam dorp met onweer beland was. Slaap lekker en wees maar super trots op jezelf!! XXX
  7. Onno:
    27 juli 2014
    Top! Plien, knap werk. Veel plezier nog.
  8. Maaike:
    27 juli 2014
    Super goed gedaan!!! Wauw!! Geniet van je rust morgen en van de laatste extra 'loodjes'.
    Xx
  9. Fred van der kleij:
    28 juli 2014
    Gefeliciteerd namens de gehele SBG Groep!
    Geweldig en dat allemaal met een V snaartje, mijn bike heeft ook een v snaartje.
    Niet te veel uitrusten en vooral blijven fietsen.

Kus fred
  10. Keesh:
    28 juli 2014
    Weer een mooi verslag. Goed dat je een dagje rust neemt
    Want blessures kunnen we niet hebben!
    Je schrijft onderhoudend en begrijpelijk dus doorgaan NA DE RUSTDAG!
    kees
  11. Irene:
    28 juli 2014
    hoi meis, wat heb ik veel respect voor je super. en ik vind het steed weer leuk als ik een mail krijg als je weer iets hebt geschreven. zet hem op !!

kuss Irene
  12. Marion:
    28 juli 2014
    Er is al heel veel gezegd, ik sluit me daarbij aan, Super Paulien!!!
  13. Heleen:
    29 juli 2014
    Hi Paulien, geweldig gedaan! Vanmorgen jouw blog weer opgezocht, na 5 dagen even uit de ether geweest te zijn. Zit in Noord Ierland en daar ook gefietst door de regen in de Sperrin Mountains. Geniet van je laatste dagen in Frankrijk! Liefs Heleen
  14. Mirjam:
    29 juli 2014
    Wat ben je een topper! Ik ben erg benieuwd naar het laatste stuk van deze tocht.