Marnay=

18 juli 2014 - Marnay, Frankrijk

Vanmiddag in brandende hitte aangekomen in Marnay. Een mijlpaal! Marnay ligt precies halverwege, 600 km achter de rug en nog 600 te gaan naar Stes Marie de la Mer, of nog 740 als ik andere route naar Narbonne neem. De route van pa eindige in Le lavandou. Ik weet t nog niet, hou me aanbevolen voor adviezen. Laatste 80 km van eerst genoemde is helemaal vlak!

Gister na LeClerc (nee, ze hadden niet de binnenband die ik zocht, in Frankrijk een Frans ventiel te krijgen??) Ook geen helm in mijn kleur (je bent Roodkapje of niet!). Laat vertrek, maar ik had goede benen! Km en heuvels vlogen onder mijn weg en had eind vd middag mijn doel bereikt, dacht ik. Maar voor t eerst deze reis zat t tegen met accomodaties . Ze waren er gewoon weg niet. Toen moest er nog een extra 20 gefietst worden, en dat valt dan zwaar. En zelfs in Port sur Saône aangekomen (toeristische plaats NB) geen hotel te vinden. Uiteindelijk beland in een Chambre d'Hote. Een kasteeltje met een super chique kamer! Het was inmiddels 8 uur.. Toen nog 1 x met onbepakte fiets terug naar het dorp om te eten.

Vandaag leek makkelijke dag.  Slechts 70 km. Maar de goede benen waren weg. De heuvels waren hoger en dat alles kwam denk ik door warme weer. 40 graden hoorde ik toen ik in Marnay binnen kwam bij de VVV. Ik kon kiezen tussen hotel op t plein of een gites met slaapzaal gereserveerd voor Compostela gangers en fietsers vd Groene Route. Dat ben ik. Na mijn kasteeltje van gisteren wilde ik dit wel meemaken. Tot nu toe alleen hier! Geen pluche en kristallen glazen, maar het is heerlijk om hier bij te komen!

1. Tineke:
    18 juli 2014
    Als je zo doorgaat ben je voor dat we het weten weer in Nederland, goede benen of niet, je fiets als een waanzinnige! Die kristallen bollen komen pas 's avonds: een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik vind je waanzinnig stoer!
  2. Eefje:
    18 juli 2014
    Wat een topvrouw ben je! Jaloers op wat jij durft en doet Paulien!
  3. Clien:
    18 juli 2014
    Fietsen in 40 graden?!! Wat een moed en wat een doorzettingsvermogen, Roodkapje!! Over die slaapzaal moeten we nodig praten, dat vind ik wel wat erg avontuurlijk :-).
  4. Christine Eerenberg:
    Gelukkig geen stapelbedden!
  5. Frouco:
    18 juli 2014
    Je ligt toch niet in de slaapzaal?? Da's geen plek voor de koningin van de weg hoor. Wauw Paulien, echt groot respect hoor. Enne.... ik zag hier een schitterende en trotse wolk voorbij glijden in de vorm van je vader! Verder is het warm zelfs bij niets doen. Hoi
  6. Eefje.fimke:
    18 juli 2014
    Wat een ontzettend leuke reacties!!! Blij ook dat er vandaag weer 'een verhaal' van je was!!! Zet m op stoere vrouw!! Zo ongelooflijk leuk, geweldig, super dit!!!! XXX Eef
  7. Jelle:
    18 juli 2014
    Ha Plien. Mooie verhalen vertel je ons allemaal. En als deel van het doel was een tocht in het wielspoor van St. Jacques dan ben je al helemaal geslaagd. Zoals die contrasten tussen kastelen met kroonluchters en slaapzaal met 60w peertjes. Wij zijn terug op 't heem, na lange wandelingen op moor en cliff in Cornwall & Devon. Daar geen 40C! Sterkte met de volgende etappe, moge je je benen weer terugvinden! Xx
  8. Sytske:
    19 juli 2014
    'Slechts' 70 km...40 graden...geen goede benen...:)?!!! Toppertje Plien!!! Veel suxes met de nog hogere bergen vandaag! xxxS
  9. Atty:
    20 juli 2014
    Lieve Paulien, wat ontzettend goed dat je dit doet! Ik las nu je verhalen pas, want we hadden 14 dagen onze `kleinzoon' hier en ik kwam nergens aan toe. Morgen vertrek ik richting Bodenmeer (met de auto) om daar vervolgens met vrienden omheen te fietsen. Een `makkie'. Ik zal je verhalen dus voorlopig niet lezen,maar...je werkt besmettelijk, je steekt me aan! Wij waren een aantal malen in Le Lavandou. Ik vond het er altijd heerlijk. Misschien helpt dat bij de besluitvorming, of ben ik al te laat? Alle goeds, heel veel liefs, Atty
  10. Josje:
    20 juli 2014
    Hallo Paulien,
    Ik heb steeds aan je gedacht, zeker met dit ontzettend warme weer. En jij fietst maar door. Over de helft al, wat een prestatie! Ben benieuwd of er nog meer mensen bij je op de slaapzaal zijn komen slapen. Hopelijk doen je benen weer mee en heb je energie genoeg om door te gaan in de hitte. Inmiddels zijn we 2 dagen verder sinds jouw verhaal en ik heb het vermoeden dat je er al weer heel wat kilometers en nieuwe ontmoetingen op hebt zitten. Ik kijk uit naar je verdere belevenissen!
    Groetjes van Jos