Records!

21 juli 2014 - Thoirette, Frankrijk

Terwijl de fiets al helemaal opgezadeld was ging ik plots toch twijfelen of ik vandaag wel op pad moest gaan. Het stroomde buiten en hoeveel buienradars ik ook raadpleegde, ze gaven allemaal hetzelfde aan: één groot non-stop regen gebied boven de Jura. Toch moest ik er ook niet aan denken nog een dag tegen die berg op te zien. De berg moest eraan geloven ! Ook in de regen!

De helling begon al 50 meter buiten t hotel, niets eerst opwarmen. Ik heb alle tips van iedereen ter harte genomen. (Kreunen als de serena Williams , focussen, tellen, genieten vd extra zuurstof door de regen)

Zo aan t begin vd dag was het voor mij goed te doen! En de beloning daarna, eindeloos dalen was geweldig.

Veel records verbroken vandaag:

hoogste punt van deze 'groene route' bereikt (600 m)

langste helling 4 km 5-8%

Meeste regen 90%

En toch weer t meest genoten.

Op een gegeven moment ben je zo doorweekt dat het niets meer uitmaakt. Ik wilde wel vroeg iets zoeken, vanaf 3 uur ging ik zoeken. Om 5 uur Auberge gevonden in Thoirette. Gelukkig met aardige mevrouw bij wie ik in de garage alles mocht laten drogen. Even een warme douche, nu lekker eten en ik ben weer helemaal bij.

1. Christine Eerenberg:
    21 juli 2014
    Straks draai je je hand niet meer om voor een colletje meer of minder! Goed hoor!
  2. Miep:
    21 juli 2014
    Ook als ik het allemaal net al van je heb "gehoord" is het toch leuk om te lezen! You did it!!! XX
  3. Tineke:
    21 juli 2014
    Goh, dus het regent niet alleen in Tirol...maar fietsen in de regen vind ik toch wel heel erg dapper. En al die records. Je bent een waanzinnige topper. Nu nog een nieuwe "Bart" voor de gezelligheid, of Bartin natuurlijk.
  4. Frouco:
    21 juli 2014
    Geen foto's van de regen Paula?
    Goeoed hoor; een goeje doorzetter! Lekker eten en dan slapennnnnn.
  5. Clien:
    21 juli 2014
    Lekker hè om drijfnat te worden en een beetje af te koelen als je zo hard aan t zwoegen bent? Je bent een held, Plien, je hebt die Jura gepakt!! Wat zal je nog lang nafietsen in je bed! Super trots op je!!!
  6. Eefje.fimke:
    Wauw!!!!.... Ontzettende powervrouw!!!
  7. Eefje.fimke:
    Wauw!!!!.... Ontzettende powervrouw!!!
  8. Maaike:
    Lieve stoere tante,
    Wat ben ik trots op je!!!! Zo gaaf dat je dit doet!!!
    Geniet en zie af met volle teugen!!
    Dikke kus van ons 4 these
    P.s. 10 jaar jongere knappe Belg... kan slechter!! ;-)
  9. Fred van der kleij:
    I like Serena!!!
    Inderdaad soms heb je er wel iets van weg!
    Me nooit gerealiseerd!
    Kus
  10. Mirjam:
    :-)
  11. Josje:
    22 juli 2014
    Wat een doorzettingsvermogen en energie heb je toch, Paulien. Heeft je vader dit ook allemaal gefietst? Ongelofelijk! Het lijkt me behoorlijk zwaar, zeker in de regen. Maar ook heerlijk zo helemaal doorweekt en dan een lekkere douche. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je geniet zo in je eentje. En ook zo leuk om wat foto's te zien.
    Ik weet zeker dat je vader heel trots op je zou zijn geweest.
    Succes met het vervolg en geniet er maar van!
    Liefs,
    Jos
  12. Marion:
    22 juli 2014
    Paulien, je bent een enorme kanjer!!! Geweldig dat je dit allemaal doet!
  13. Heleen:
    22 juli 2014
    Goed gedaan, en wat een klim! Ik had eerst je verhaal gelezen, en er een beeld bijgemaakt, maar daarna zag ik de rode contouren op die groene onderlaag. Nou dat had ik niet gedacht.
    Wat zal jij een kuiten krijgen en sterke benen! Ga zo door, nog ruim 1 week?!