Van Weikersheim naar Rothenburg

9 juli 2017 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Grootse plannen had ik vandaag om naar Gunzenhauzen te gaan. Dat zou precies 100 km zijn. Maar omdat het zondag was, omdat het benauwend warm weer was, omdat er geklommen moest worden en er naar 40 km de prachtige plaats Rothenburg opdook en 'iedereen' mij had verteld dat ik daar wel moest kijken besloot ik daar vandaag te stoppen! Hooggelegen stad is t, ommuurd met stenen wallen waar je overheen kan wandelen (gedaan!), heel toeristisch, veel Japanners die speciaal naar Europa komen om dit te zien, hoorde ik, nou dan kan ik daar toch niet aan voorbij fietsen! Eerlijk gezegd had ik nog nooit van gehoord. Wie wel?

Sinds gister volg ik t Tauber dal. Erg mooi! Ondanks t klimmen een prachtig fiets gebied. Ik volg voortdurend de groene bordjes hier die je via fietspaden door het "liebkiches Taubertal" voeren.

Vroeg naar bed! Bijkomen van het feest op het Slot gisteravond !

1. Joeri:
    9 juli 2017
    Lekker flexibel truus! Elk verhaal weer erg leuk om te lezen. Groeten vanuit het zonnige Haarlem xx
  2. Irene:
    9 juli 2017
    Hoi lieverd wat een feest om je te volgen op je reis . Geniet er van . Ik lees met plezier. Kus irene
  3. Atty:
    9 juli 2017
    Rothenburg a/d Tauber daar is ook een beroemd houten altaar van Riemenschneider. Wou Henk altijd zien. Ook prachtige uithangborden aan de winkels. Morgenochtend vroeg misschien nog? Maar dan wil je vast lekker door, met verse koffie in je thermosje. Fijn dat je een lekker toeristisch dagje had. Slaap lekker, je Nichie op de Fiets.
  4. Atty:
    9 juli 2017
    Wat een schattige concurrent!
  5. Heleen:
    10 juli 2017
    Niet eerder van Rothenburg gehoord, maar je hebt lekker de toerist uit kunnen hangen, geen slecht idee. Mooie foto's, ik verheug mij al op mijn (fiets)vakantie.
    Sterkte met de bergen!
  6. Jacqueline:
    Rohtenburg ligt ook aan de Weinstrasse..... die ik natuurlijk gereden heb :-) X
  7. Djoeke:
    10 juli 2017
    Rothenberg? Nee onbekend bij mij, maar wat een prachtig amateurfotograafje, jong geleerd....., en hoe was de wandeling?
  8. Douwe:
    10 juli 2017
    he Pauline, ga je lekker? Rothenburg is ook bij deze globetrotter niet bekend maar rechtvaardigt zeker een halve spijbeldag als je fietsen als werk zou zien, maar die vergelijking gaat natuurlijk mank.