Fietsen naar de Noordkaap

18 juli 2019 - Schiphol, Nederland

Lieve bloglezers!

Tijd voor weer een fietstocht. Tijd voor weer een verhaaltje.

Ja, ik ga weer een fietstocht maken. Maar dit jaar is alles wel een beetje anders.

Allereerst ga ik niet alleen. Ik ga mee met de European Bike Challenge. (google maar!) Een startende organisatie, wij gaan mee als 'scouts'. De route verkennen voor toekomstige groepen!

Het houdt in dat ik fiets met 3 anderen.  Voor mij een uitdaging! Maar heb er wel alle vertrouwen in.

Wat vooral anders is:  ik vertrek niet vanuit huis, tot mijn spijt natuurlijk. Het liefst vertrek ik vanuit mijn voordeur. Morgen vlieg ik naar Namsos in het noorden van Noorwegen, zaterdag gaan we vanuit daar in 2 weken 1600 km naar de Noordkaap fietsen.

En tot slot, de grootste verandering, wat jullie ook zal doen schrikken: ik ga niet op mijn vertrouwde rode Santos. Ik fiets op een stoere lichtgroene Santos van de organisatie. (hoewel ik de afgelopen maanden m al wel eigen heb gemaakt. Een ander stuur, een eigen zadel en een bevestiging voor mijn Iphone (: )

En wat ook anders is, ik fiets zonder bagage. Die wordt meegenomen door Ray, die rijdt met een enorme camper, met onze spullen, en zet 's avonds tentjes op en kookt voor ons.

Kortom, alles is anders, wat blijft is flinke stukken fietsen en verhaaltjes! Hoe vaak? Ik heb geen idee, ik denk namelijk dat het vooral een tocht van fietsen, eten en slapen wordt met weinig tijd voor wat anders. Daarentegen wordt het nooit donker in Noorwegen, dus hoop ik 's nachts in mijn tentje mooie verhalen te schrijven.

1. Wim Van Miltenburg:
    18 juli 2019
    Hoi Paulien, een geheel nieuw avontuur. Mijn wens daar nog eens heel te lopen krijgt wellicht een boost door jouw ervaringen. Succes ik volg je.
  2. Tanja:
    18 juli 2019
    You go, girl! Ik vroeg me al af wanneer het nog eens prijs ging zijn! Veel succes en nog meer plezier!
  3. Frouco:
    18 juli 2019
    Hee Paulien. Wat stoer (en mooi) Andere omstandigheden maar nog wel dik 100 km per dag fietsen!!! Pffffff....... t lijkt me een mooie reis. Heb je wel een ooglapje mee voor de duisternis? 😉 Behouden vaart enne ...ga nu maar gauw, kan ik weer genieten van je verhalen. Hoi
  4. Peter Cormelisse:
    Plien,

Succes ik ga je volgen

Groet Peter
  5. Clien:
    18 juli 2019
    Go Plien, go en dat je maar heel veel geweldige avonturen gaat beleven! Ga vooral enorm genieten op je groene Santos, samen met je mede reizigers en breng een rugzak vol verhalen mee naar huis. Tot snel, goede reis, kus, Clien
  6. Frederik en Brenda:
    18 juli 2019
    Ja, de reis is begonnen! Stoer, veel plezier en wij gaan je volgen Paulien maar wel vanaf een strandbedje 😃
  7. Esther:
    18 juli 2019
    Dat klinkt spannend, anders, maar ook heel erg leuk! Heel veel plezier!
  8. Mar & Jack:
    18 juli 2019
    Wauw Paulien, wat een spannend, stoer nieuw avontuur ga jij tegemoed. Heel veel plezier. Wij volgen jou natuurlijk weer. Liefs van ons.
  9. Cora Hulsebosch:
    18 juli 2019
    Hoi Paulien. Veel succes en geniet ook van het feit dat de zon bijna niet onder gaat. Spectaculair vond ik dat. Zeker op de Nordkapp. Toi toi toi Cora
  10. Karin van der Kleij:
    18 juli 2019
    Yeah eindelijk weer een reis met hopelijk veel mooie verhalen.
    [ wel een luxe fiets reis, met een camper achter je aan :] ]

ga genieten dan doe wij dat op een afstand met je mee xxx
  11. Irene:
    18 juli 2019
    Super lieverd, heel veel plezier . En geniet ervan , Ik ga met plezier lezen.
  12. Elma:
    18 juli 2019
    Wat een uitdaging in 2 weken tijd. Het zal wel een geweldige ervaring worden. Ik volg dit keer niet in je kielzog, zoals bij de Limes, want heb andere plannen (pas volgend jaar). Ben heel benieuwd naar je belevenissen en ga uitkijken naar je verhalen. Veel plezier!
  13. Fred en Karin:
    18 juli 2019
    Daar gaat de doorzetter weer!aan de slag!!! Veel sportplezier.en geniet met elkaar en de zorg erbij💋
  14. Christine:
    18 juli 2019
    Ik ga zo als altijd je van je verhalen genieten! Een uitdaging op alle fronten!
  15. Caroline:
    Hi Paulien!
    Marjan stuurde de link door, wat een gave trip! Enjoy👍
  16. Douwe:
    18 juli 2019
    Prachtig. En mooi dat ik een heeel klein beetje betrokken ben geweest bij de noodzakelijke trainingen :). Succes!!
  17. Lydia:
    18 juli 2019
    Een hele goede reis. En heel veel genieten! Succes.
  18. Ans Spel:
    19 juli 2019
    Hi schat,
    Wat een onderneming! En wat dapper dus. Noorwegen is volgens mij een beetje onherbergzaam met bergen en fantastische uitzichten. Het is te laat voor het Noorderlicht, maar nooit te laat voor een nieuw avontuur. Zet 'm op. Liefs
  19. Eefje:
    19 juli 2019
    Heel veel succes Paulien!!!!!! Volg je weer graag bij dit nieuwe avontuur!