Van Japanners ontbijt naar Schnitzel in de herberg

10 juli 2017 - Weißenburg in Bayern, Duitsland

Een lange prachtige fietsdag met alles in zich: fris en droog begonnen, maar in de loop van de dag meerder keren regen en onweersbuien. Verder klimmen, zacht glooiend dalen, eenzame stukken zonder dat je iemand ziet, maar in dorpjes blijken alle fietsers bijelkaar te chillen. Door noodzakelijke schuilstops schoot ik niet zo op als ik wilde, (maar verder heb ik geen haast) maar toch een late heerlijke pizza stop in Gunzenhausen genoten.

Sinds vandaag zie en volg ik ook de bordjes Limes. Soms raak ik verward als een bordje linksaf wijst en mijn route (ook De Limesroute) rechtsaf zegt. Vooral als de één daalt en de ander moet klimmen..

In de middag nog veel meer onweer. Geschuild bij een kapelletje, waar een vos vlak langs me liep. Ik was even bang, maar hij nog meer.. In Weissenburg vond ik t tijd om te stoppen. De pensions zaten vol, het Natuurvriendenhuis nam niet op. Ik besloot er naar toe te fietsen, op weg daarnaar toe kwam ik langs een 'foute'  herberg, met bordje zimmer frei.

Een geweldige kamer (voor weinig geld) met bad! Heerlijke schnitzel gegeten tussen de foute mannen. Weer geen Natuurvrienden gemaakt.

1. Jan:
    10 juli 2017
    Als die schnitzel maar goed smaakte! Voor morgen weer voldoende brandstof moet je maar denken.
  2. Hans Posthuma:
    Hoi,

Ik krijg dagelijks een mail van je met de persoonlijke aanhef "beste Hans". Dat vind ik natuurlijk heel leuk. Wel een beetje irritant is het dat ik steeds andere mensen zie reageren op mails die je toch rechtstreeks aan mij stuurt. Dat is maar weer eens een bewijs dat het internet niet te vertrouwen is. Naar mate je dichter bij Rusland komt zal dat gehack natuurlijk nog erger worden. Tijd dus om echt zelf eens te reageren. Ik zie er dagelijks naar uit om je berichten te lezen, ook als ik dat blijkbaar met hackers moet delen. Ik heb overigens het idee dat ik een aantal ken. Ik overweeg aangifte. Op naar de eerste wolf!
  3. Mirjam:
    10 juli 2017
    Wow prachtige foto van dreigende lucht (1)
    Fijn om te lezen dat het lekker gaat zover.... En dat je nog maar veel foute herbergen mag tegenkomen op de goede momenten.
  4. Atty:
    10 juli 2017
    Mijn Plientje even bang, een vos en foute mannen, wat moet ik daar nou allemaal van denken? En die foute herberg...?
    Maar geniet ervan, dapper nichie op de fiets!
  5. Rob:
    10 juli 2017
    Ik weet niet precies wat een foute herberg is en in dit verband foute mannen
  6. Anke Spijker:
    11 juli 2017
    Heerlijk om je reis te volgen en je foto's te zien. Wij zijn relmatig in Duitsland en het is leuk om over bekende plekken te lezen.