30 km klimmen en dalen naar Murighiol

16 augustus 2017 - Comuna Murighiol, Roemenië

Vanochtend vroeg heb ik mijn 'resort' verlaten. Want dat was het. Gisteravond was ik uitgeput en met dreigende lucht was ik er blij mee, maar echt happy voelde ik me er niet. Dus ik besloot te vertrekken en niet meer dan 30 km te fietsen naar plaatsje Murighiol. Simon, jullie weten wel, de jonge held die in razend tempo mij voorging had hier overnacht en mij destijds bericht hier met camping baas een boottocht te hebben gemaakt. 30 km lijkt niet veel, maar ik denk minstens 10 klimmetjes! Tevens was de anders prachtige weg onder de modder en stenen. Het noodweer van de vorige avond, de wolkbreuk  hoorde ik zelfs, had zijn sporen nagelaten. Jammer! Niets geen gebruik maken van neerwaartse snelheid, Kees! Ik strandde in de modder in elk dalletje.

Hoe dan ook, ik heb me niet laten afleiden door andere dorpjes die allemaal reclame maken voor Donaudelta excursies en voor prachtige resorts. Op naar Murighiol waar ik werd ge'hosseld' door een Oekrainer (Conrad) om naar zijn camping te komen. Ik legde uit dat ik geen tent had. Geen probleem. 'Casa' was er wel. En of hij ook een boot had . Da! Ook Geregeld! Twee nachten blijf ik hier, morgen vroeg om 6 uur excursie samen Conrad en met Duitse fietser die ik tot mijn verbazing onderweg ook nog tegenkwam. Dan vrijdag in 1 dag naar Constanza fietsen. Moet lukken. De hele middag heb ik hier op de camping gezeten. Bijna niets gedaan, een wasje, Santos met tuinslang gewassen, gedommeld, en langzaam ging ik beseffen dat de tocht er zo goed als op zit. Ik werd er erg rustig  van. Constanza is een druk vakantie oord. Dit heerlijke vredige kampeerterrein, met kippen in en rond mijn huisje!, is nu even mijn vakantie. Morgen om 6 uur de boottocht!

1. Irene:
    16 augustus 2017
    Top bijna aan het einde super trots op jouw xx Irene
  2. Atty:
    16 augustus 2017
    Geniet ervan en mijmer op de Donau over je fantastische tocht, waar je met veel recht trots op mag zijn!!!
  3. Lydia:
    16 augustus 2017
    Geweldig. Nog even heel intens genieten wordt dat.
  4. Jolanda:
    16 augustus 2017
    Wat een lief huisje. Veel plezier op de boot!
  5. Jacqueline:
    Knobbel, knabbel, knuisje.......
  6. Jacqueline:
    16 augustus 2017
    Of knibbel!!, knabbel, knuisje....... :-)
    Geniet van de Donau!
  7. Djoeke:
    16 augustus 2017
    Dit is echt schitterend, en wat een schattig huisje, past het in je fietstas? Nu nog een heerlijke boottocht, fijn voor je. Niet te bevatten wat je allemaal beleefde, erg lang van genieten.
  8. Fred van der kleij:
    Hee Paulientje,

Ik ben trots op je!
    Ik zou dit allemaal echt niet kunnen.

Kus en geniet nog even.
  9. Mirjam:
    16 augustus 2017
    Wat een snoepig huisje :) (en excuses maar ik heb vanavond geweldig over je zitten opscheppen....... ohhhs en ahhhs..... on her own???? really???????)
  10. Annette:
    17 augustus 2017
    Ik raak al steeds meer opgewonden als ik op de polarsteps zie hoe dicht je bij je einddoel bent,hoe moet jij dan wel nu niet voelen!Wat ben ik blij dat ik van zo dichtbij en toch heeeeeel ver weg je heb kunnen volgen!XX
  11. Ayla:
    17 augustus 2017
    Wat een leuk huisje Truus, lijkt me heerlijk om daar 2 nachten te slapen!
    Ben benieuwd naar je boottocht van vanochtend, is hopelijk het vroege opstaan helemaal waard! Geniet ervan nog eventjes, je bent er bijna!
    Trots op jou!
  12. Elisabeth:
    17 augustus 2017
    Heel verassend en wat goed dat je ook het aanbod van Conrad aangenomen hebt. Zo kom je misschien nogwel relaxed aan vandaag. Hoop dat je mooi weer hebt als je het eindpunt bereikt en met veel voldoening terugkijkt op laatste 47 dagen!!! Sterk hoor! Ik ben ook benieuwd hoe je naar huis gaat.
  13. Frouco:
    17 augustus 2017
    Sodeknetterju Paulien. Ben ik even een paar dagen weg,laat jij je chaperonneren door een blote meneer. Wat een vertrouwen zeg! Heel mooi. En het werkt dus!
    Schattig huisje inderdaad. Goed bed ook?
    Vandaag het water op? In Nederland komt het flink naar beneden. Jouw optie is prettiger.
    Bijna op hûs-an dus. Goede reis.
    Ik vind het echt een geweldige reis die je hebt gemaakt, bedankt voor de 'lift' SUPER
  14. Tanja:
    17 augustus 2017
    Hoe is het mogelijk?! Zo een geweldig huisje!