Van chagrijn in Niedernberg naar feest in Weikersheim

8 juli 2017 - Weikersheim, Duitsland

Ik was vanochtend nog geen kwartier op de fiets toen ik een groot soort festival zag met allemaal witte tenten. Het zag er wel bijzonder uit voor een festival, beetje rustig, dus ik keek 's goed en zag allemaal mannen in lange gewaden en opeens zag ik het: Romeinen! Een Romeinen festivalletje. Dus echt, die Limesroute, het leeft! Andere keer meer erover.

Heerlijke fietsdag, hoewel ik daar vanochtend anders over dacht. De hele ochtend klimmen, meestal rustig aan, maar soms pittige 8-12% klimmetjes waar ik nog niet echt klaar voor ben. Helemaal niet eigenlijk. Wie komt mijn overtollige bagage ophalen?

Na de lunch kwam onverwachts de beloning met eindeloze afdalingen en wind mee wat mijn max snelheid tot 60 km/uur opleverde. Zoef! Ja, ik draag een helm. Non-stop.

Bij een middag pauze, ik was net bezig mijn Eiskaffee en bidon tot een mooi geheel te componeren, kwamen Hollandse fietsers aan die mijn Europafietsers Bidon herkende. Ze bleken beide aktief te zijn bij de Europafietsers. Hij ging over Routebeheer, wel boeiend vind ik, hoe die routes gemaakt worden en vooral actueel gehouden moeten worden. Dat mijn route nu dat niet is bleek toen ik voor de derde keer deze tocht een pension wilde boeken wat niet meer bestond. Nog even doorgefietst en ik zit nu in ren erg leuk plaatsje waar volop feest is. Niet van de Romeinen. Vanavond nog licht- en watershows in het Slot is mij beloofd!

1. Jan:
    8 juli 2017
    Met die aanhef dacht ik nog, 'nu gaan we het krijgen.....', maar ik lees totaal geen chagrijn! Schijnbaar van zeer korte duur en gelukkig maar. Bij de weg, het zijn weer fraaie foto's waar je ons op trakteert. Bij die zij..de mannen moest ik toch even grijnzen. Je collega's in de tour hadden vandaag ook wat klimmetjes te verwerken, maar die krijgen er nog voor betaald.
  2. Bart:
    9 juli 2017
    Ik denk dat Joeri nog eens moet langs rijden om uw halve bagage weereens mee naar huis te nemen Zo stijl amai en prachtig
  3. Annette:
    9 juli 2017
    Het begin mag zwaar zijn geweest maar aan de laatste foto te zien heb je je zelf goed beloont!!
  4. René:
    9 juli 2017
    Ik denk dat ik gezien jou foto's en je reisverslag maar even jou kant op tuf en jou overtollige bagage op kom halen.....
  5. Fred van der kleij:
    hee Paulientje,

Ik zit aan mijn admin te balen, jij doet het goed!
    Geniet.