Met nieuwe energie op pad naar Piatra Neamt

11 augustus 2017 - Comuna Dobreni, Roemenië

Even met de huishoudelijke mededeling beginnen: mijn Isostar is op. Ik had 12 buisjes met 10 tabletten erin bij me.  Elke ochtend vul ik 1 bidon met water en 1 met water en Isostar. Ik vind de Isostar lekker, maar bovendien heb ik echt het idee dat het helpt om de zouten en mineralen op peil te houden.. toch Kees? We zullen zien wat er komende week gebeurt, ik heb nog wel voldoende druivensuiker bij me. Soms gaat er wel s wat mis in de boodschappen hier. Vanochtend wilde ik niet wachten op het ontbijt in mijn hotel, dus koop ik dan vaak wat joghurt in de kleine winkeltjes die je onderweg in dorpjes tegenkomt. Yoghurt komt ook in vele talen wel goed over. Maar toen ik t flesje drinkyoghurt aan mijn mond zetten vloeide er niets. Bleek ik een flink flesje volle stevige room te hebben gekocht! Stond ook groot Nata op. Even niet opgelet..

Dankzij de room, dankzij de uitgebreide rustdag gister was het energiepeil weer aangevuld! (Gister niet, gister was een dag die je vast één keer moet meemaken tijdens een tocht, dat je naar huis wilt, dat 5 km naar een klooster fietsen al pijn doet enzovoort, dat je de armoe moe wordt en naar luxe verlangt, en gewoon wil dat íemand Engels praat). Maar nee, vandaag was alles anders. Uitgerust, om half acht de stad uit, langs drukke wegen met goed wegdek, langs slechte wegen met weinig verkeer, en altijd met klimmen en dalen., maar vandaag kon ik t weer aan. Ik ging ook nog winkeltje binnen om water te kopen. Fles van 2,5 liter! Met bubbeltjes. Helaas. Kom ik buiten staat dáár en om de 500 meter steeds een waterput. Toen voelde ik me ook wel een hele domme toerist. Ik heb 500 meter verder mijn bidons gevuld met heerlijk koel zelf naar boven gehaald water! En de bubbeltjesfles laat ik hier wel in de koelkast staan.

Ik wilde naar de stad Pietra Neamt rijden, (nou eigenlijk naar een stad 30 km terug.. maar ik dacht nog éven door) maar opeens zag ik t pension waar ik nu ben helemaal landelijk, nog vóór de stad begint. Beter. Pension gloed nieuw, ziet er luxe uit. Prachtige kamer, mooi uitzicht! Morgen niet zo'n verre tocht naar Roman. Wie komen daar vandaan?

1. Frouco:
    11 augustus 2017
    Paulien, wat weer een mooi verhaal. Het lijkt wel alsof ik bij je achterop zit!
    Je wilt luxe en ....... je krijgt het
    En de foto' s blijven eveneens hun kwaliteit behouden. Ook erg fijn.
    Ik hoop dat je heerlijk slaapt en goed uit rust. Ik kijk naar Dafne Schipper als ze rent maar dat is maar 200 meter .
    Hoi
  2. Lydia:
    11 augustus 2017
    Wat een mooie gebouwen!!!
    Fijn dat je er weer zin in hebt. En weer geniet. Zo'n dipje vind ik heel logisch.
    Prachtige omgeving allemaal. En fijn dat je weer een goed pension hebt!!
  3. Elisabeth:
    11 augustus 2017
    Hi Paulin, Het begint lekker op te schieten. Nog even volhouden dank zij de ups en de downs die je dan weer moet overwinnen.
    Maar het schijnt allemaal te lukken volgens plan!!!
    Ben met de Vlaamse fietsclub aan het fietsen en vertel van jouw avontuur. Volgens hun is het niet veilig in Romenië maar ik hoor daar niets over van jou? ?
  4. Mirjam:
    11 augustus 2017
    Tip van een wandelaar....... koop Appelsap, leng het 1 op 1 aan met water en je hebt dezelfde concentratie suikers etc als Isostar. Verder wat fruit elke dag en om de dag wat chips en klaar is Kees (sorry Kees) je hebt hetzelfde binnen als met een flesje Isostar.
  5. Atty:
    11 augustus 2017
    Lieve Plien, wat ben ik blij voor jou met je 'room with a view'. Zo'n dip hoort er bij, er in is niet fijn, er uit is dubbel heerlijk. Jammer dat je hier niet je rustdag had, of lukt dat, een extraatje? Maar nu het lekker gaat wil je verder natuurlijk. Ik 'fiets' met je mee, heel veel liefs, Atty
    PS mijn computer is een beetje out of service, maar dank zij de op jouw aandringen aangeschafte iPhone kan ik je gelukkig toch volgen. Goede adviezen van m'n nichie
  6. Henk:
    11 augustus 2017
    Je overtreft nu toch echt "de tocht der tochten" zoals die tot op heden bij de van gijnen bekend was. :-)
    Schitterend wat je allemaal op je netvlies en/of fotosensoren te pakken krijgt.

Nu op naar de Romeinen. Zal Asterix er weer bij halen.
  7. Clien:
    Je bent en blijft mijn HELDIN! X
  8. Djoeke:
    11 augustus 2017
    Gelukkig heb je je toch weer gered en heb je nu een goeie kamer. Er zijn ook zakjes O.R.S. een suikerzout oplossing ook nog met vruchtensmaak, die aan ondervoede, uitgedroogde mensen, kinderen wordt gegeven en het helpt. Je kan het kopen in de apotheek, oplossen in water natuurlijk! Mooie foto's ooievaars, geweldig. Maar kijk ook uit naar pelikanen, boven de Donaudelta geven ze prachtige luchtshows. Succes met fietsen.
  9. Pauline:
    Hoi Paulien
    Iedere avond kijk ik er naar uit, je prachtige verhalen en mooie foto's. Je neemt ons mee!!
    Veel succes, het is knap wat je doet!!
    Groetjes Pauline
  10. Peter Cormelisse:
    12 augustus 2017
    Haha mooi van die room , precies het zefde keer gehad onderweg . En die isostar ach joh gewoon gezond eten en voldoende vocht dan komt het wel goed .
  11. Eefje:
    12 augustus 2017
    Lieve Paulien, wat is jouw verhaal iedere dag toch weer fijn om te lezen. Heb het gevoel met je mee te reizen. Maar zo dapper ben ik helemaal niet. Daarom extra leuk zo met jou mee te reizen! Ken niemand met zoveel lef als jij! X
  12. Tineke:
    12 augustus 2017
    Alweer een dag verder, maar wat kan het schelen, fijn dat je gisteren nog een mooie rustplaats vond! Hopelijk blijft het geluk nu met je. Nog maar, verhoudingsgewijs een klein stukje, blijf jouw doorzettingsvermogen vermogen en moed bewonderenswaardig vinden, meerdere petjes af!
  13. Be.:
    12 augustus 2017
    Nog geen zigeunerpaleizen gezien? Of zijn ze te afzichtelijk om te fotograveren?
  14. Tante Tiete:
    12 augustus 2017
    Nou, zie je wel, het komt altijd weer goed, en geniet vandaag en rust uit, dan blijf je gezond, toch?