Via korte Etappe naar Roman

12 augustus 2017 - Horia, Roemenië

Een korte tocht vandaag. Het gebied waar ik vandaag en de komende dagen door fiets biedt weinig onderdak en ook verder weinig.., dus moet ik een beetje meer plannen dan anders. Waar ik nu ben dus is een motel en pas weer over 145 km! Waarvan de eerste 50 over niet geasfalteerde én ook nog klimmende weg. Kortom ik zie niet uit naar morgen. 33 graden weer, dus ik ga weer vroeg weg.

De weg vandaag was glooiend, mooi geasfalteerd, niets mis mee, gewoon 50 km kaarsrechte weg! Rond 11 uur kwam ik al aan hierbij Motel Imperial. Veel glimmend pracht en praal. Dit gebied is tevens gebied waarvan sommige Roemenen hebben gezegd dat ik er snel doorheen moet fietsen, het is gebied waar de Roma vandaan komen. Je merkt wel dat het heel anders is. Veel vuurtjes gestook, meer leven op straat, meer gegroet, en ook wel grapjes of ik mijn fiets tegen hun gammele fiets wil ruilen. Maar nee, tot nu niets vervelends meegemaakt en ook geen agressieve sfeer. Wel heb ik nog niet eerder meegemaakt dat Santos van mij over werd genomen en in een afgesloten ruimte werd gezet die werd bewaakt door 3 honden! Over Santos hoef ik me vannacht geen zorgen te maken. Ik hoop dat grote Tattoe Roemeen morgen om 7 uur Santos weer vrij laat! Ik mocht onder geen beding zelf die ruimte in.

Goede nieuws is dat dit motel een zwembad had waar ik de hele middag aan heb gelegen! Dus ik ga uitgerust aan de etappe van morgen beginnen.

1. Tineke:
    12 augustus 2017
    Mijn hemel, 145 kilometers, dat is niet niks, heel erg veel! Heel veel sterkte alvast, en veel water mee, dat je niet hoeft te stoppen op rare plekken. Gelukkig begin je goed uitgerust, en is Santos super veilig. En ja, niet dat schuurtje in gaan hoor met al die enge honden. Liefs!
  2. Hans Posthuma:
    Tekkels?
  3. Atty:
    12 augustus 2017
    Ik kon je zowat aan het zwembad zien liggen met polar, echt waar!!
    Dit was dus een dagje ' réculer pour mieux sauter. ' Springen hoef je morgen nu ook weer niet, al zou het handig zijn, over de klimmers heen. Hoop dat je vannacht heel lekker slaapt en fris kunt beginnen aan die- alweer- zware dag. Je kunt het! Liefs, Atty
  4. Tanja:
    12 augustus 2017
    Dat doet me denken aan een hostel waar ik ooit sliep. Er zaten 7 sloten op de deur. Dan voel je je veilig als de lokale bevolking denkt dat je er zoveel nodig hebt :) (not) wees in elk geval voorzichtig. Hou Santos goed bij. En laat je ook weer niet te bang maken door wat mensen zeggen! Voor de rest veel sterkte voor morgen!
  5. Djoeke:
    12 augustus 2017
    Ja, hoe moet dat nou? Springen? Had je maar 7 mijlslaarzen. En nu lekker slapen, dat MOET!!!! We sturen een engeltje, als dat helpt! Iedereen die met je meeleeft helpt duwen!En heel, heel veel sterkte morgen. Ik kijk al met spanning uit naar morgenavond. Hou vol!
  6. Annette:
    12 augustus 2017
    Geen benzinepomp,maar gelukkig ben je zelf bijgetankt voor morgen!!
  7. Frouco:
    12 augustus 2017
    3 koppige honden a la Harry P?
    Gatver.......eng.
    Nou ja lekker slapen en morgen effe knalle haha. Is t niet van het fietsen dan wel van de hitte.
    Ik neem nog een chippie hoor.
    Hoi
  8. Heleen:
    12 augustus 2017
    Gelukkige is het misschien nog een paar dagen afzien maar dan heb je ook wel een geweldige mooie prestatie geleverd en is het eind in zicht. Gewoon lekker blijven fietsen dan lukken die 145 km zeker. Sterkte!
  9. Josje:
    13 augustus 2017
    Gelukkig geen rare dingen gebeurd toen je door dat gebied met veel Roma fietste.
    En jouw fiets staat goed bewaakt. Stel dat die man hem niet voor je wil halen, dan kun je dat gewoon zelf doen ... of zit de dazer nog aan je fiets? :)
    Dan komt nu een lang stuk waar je echt doorheen moet. Nu komt het helemaal op doorzettingsvermogen en moed aan. Ik zou niet durven wat jij allemaal onderneemt. Grote waardering heb ik voor je, Paulien!
    Enne ... ik neem af en toe wel een stukje duwen over van Djoeke.
    Succes met de volgende etappe!
  10. Tante Tiete:
    14 augustus 2017
    Ik hoop dat je er in slaagt een goede rustplaats te vinden. 145 km in deze streek lijkt me wat ver, kalm aan!