Naar Gura Humorului

9 augustus 2017 - Gura Humorului, Roemenië

Waar zal ik beginnen. Vannacht geen last van klokken gebeier, ook niet van kakelde kippen, daar slaap ik allemaal doorheen na een fietsdag, maar wel een beetje van "Tanja's Revenge". De laatste dagen las Tanja regelmatig een zin uit mijn deel 3 route boekje voor: "Met droog weer valt de mest te omzeilen, met nat weer wordt u geadviseerd de bidons stevig in plastic in te pakken wilt u geen last van buikgriep krijgen".  En dan vreselijk lachen. Pure kift, omdat zij niet doorging en ik wel.

Het werd dus een lange dag. De ochtend was prachtig, ondanks venijnige klimmen, het weer was ideaal, zonnig maar niet te warm. Ik had t zelfs koud bij de vele lange afdalingen. Bij de hoogste pas vandaag heb ik even de tijd genomen. Genoten van het moment, het uitzicht, het gevoel dat ik met deze pas het hoogste pass van deze tocht bereikt had, en het vanaf nu alleen afdalen naar de Zwarte Zee is. Na dit geluksmoment mocht ik nog 10 km afdalen naar Sucevita waar weer een klooster was. Ik kreeg een rok om mijn benen te bedekken. Stond best goed! Ook hier heb ik weer alle tijd genomen en genoten van het prachtige klooster. Maar in de middag werd t allemaal minder genieten. Ik wilde nog 'even' doorfietsen naar het eindpunt van dit traject, en dat het alleen maar vlak of afdalingen zou zijn was wishful thinking. Een héle lange saaie drukke kaarsrechte weg met continu heuveltjes. Killing in de middag warmte. Tegen zessen (na 100 km)  bereikte ik deze stad, maar t lukte me niet iets leuks te vinden. Eigenlijk kon ik niet zo helder meer denken, want achteraf had ik 5 km door kunnen fietsen naar nog een klooster en daar in de buurt en rust wat zoeken. Nu zit ik in een lelijk onpersoonlijk hotel en wat ik t ergste vond was dat ik 4!! trappen op moest! Ik was een beetje op! Ondanks vreselijke hotel blijf ik een dagje hier. Energie opdoen voor de laatste 700 km!

En dan te denken dat ik deze plaats had uitgezocht op zijn naam. Rivier Humor stroomt erdoor . Ik wilde ook blijven in Casa Humor, maar dat zat vol.

1. Elisabeth:
    Hoi Paulin,
    Ja daar kan je van balen als je een nacht moet blijven waar je je niet prettig voelt. Misschien valt het mee als je er een tijdje bent. Tocht schijnt aardig te doen alleen die hitte ! Moordend! Kijk niet teveel naar het eindpunt anders ontgaan je alle bijzondere ervaringen.
  2. Frouco:
    9 augustus 2017
    Waarom fiets je niet 5 km door morgen?
    Lukt je met 1 been.
    Stoer hoor: 100 km ...... knettergek :)
  3. Atty:
    9 augustus 2017
    Als Santos nou maar binnen mag slapen en niet ook nog 4 trappen op moet. Maar wat sta je daar prachtig op die top. Foto genomen door een passerende beer?
    De humor heb jij wel, heb je casa humor niet voor nodig. Geniet morgen van wat je allemaal al bereikt hebt en dat is voorwaar niet gering. Dag lieve Plien, slaap lekker, Atty
  4. Tineke:
    9 augustus 2017
    Goh, en kun je niet die 5 kilometer verder een mooiere plek zoeken, je hoeft niet perse als je op de fiets stapt 80 kilometer te doen toch? Het is maar een idee hoor. Wat een pech toch weer, maar wellicht draait het nog ten goede. Maar wederom: respect!
  5. Djoeke:
    10 augustus 2017
    Als je alles van te voren zou weten....,maar helaas zo werkt het niet altijd. Als je nou maar lekker geslapen hebt en misschien ook nog een lekker ontbijt, en hoe heerlijk is het niet om te bedenken hoe ver je bent gekomen? Atty zei het al, mooie foto met Santos en de lange rechte weg. Past daar helemaal niet lijkt me. Mooie dag vandaag.
  6. Djoeke:
    10 augustus 2017
    Citaat van zomergast Opbrouck: taart is de ondraaglijke lichtheid van het bestaan en ook bittere ernst,; taart is een van de redenen waarom we doorgaan met leven èn hij gaat Bake off Vlaanderen presenteren. Mooi om naar uit te kijken en jouw fietsprestaties natuurlijk en de zorgen of je nog een toetje krijgt vandaag of morgen. Vooral géén beren!!