Halve dag fietsen naar Regensburg

12 juli 2017 - Regensburg, Duitsland

Vandaag had ik met Tanja een koffieafspraak op de camping in Regensburg. Dus op tijd weg uit mijn zeer keurige pension, hoewel ik maar half dagje hoefde te fietsen vandaag. Voor het eerst zat ik met meerdere mensen in de ontbijtzaal. Waaronder een vrouw van rond de 80 die onderweg naar Vienna was, op de fiets, alleen.

Ik heb stevig doorgefietst, geen 30 km koffiepauze, alleen éénmaal gestopt om de Donau te bewonderen. Deze Donau kán ik volgen tot aan de Zwarte zee. Hij maakte nu al zulke rare kronkels tot aan Regensburg..

Who is Tanja?? Ze verwelkomde me op buiten de camping. We kenden elkaar vanochtend nog niet, maar blijken beide sinds 1 juli, zij vanuit België en ik vanuit Amsterdam dezelfde Limesroute te volgen. Via de Facebook groep -Bicycle traveling women- kwamen we erachter dat we gelijktijdig in Regensburg waren. We hebben koffie gedronken en uiteindelijk samen Regensburg ontdekt met hulp van onze beider onmisbare Pocket Earth app. En uiteindelijk nog samen Aperol gedronken en gegeten.  Morgen fietst zij weer verder en heb ik mijn verplichte rustdag.. banden opppompen en andere TLC activiteiten voor Santos, spullen terugsturen?, enzovoort.

Ik slaap vanavond in een hostel. Best gezellig. Dacht hier veel jonge mensen te vinden, maar zit hier met leeftijdsgenoten allemaal ons blogje of puzzeltje te maken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    12 juli 2017
    Wat leuk om op deze manier iemand te ontmoeten! Wellicht verderop nog eens een ontmoeting, want jij fiets natuurlijk veel beter. Fijne rustdag, Santos heeft het ook verdient! Wordt ook al weer een jaartje ouder. Liefs.
  2. Jolanda:
    12 juli 2017
    Wat leuk om iedere dag je belevenissen te lezen en te genieten van je mooie foto's. Ik vind het zo stoer! Slaap lekker straks en geniet van je rustdag!
  3. Djoeke:
    heel goed, TLC=tender loving care! Heeft ze verdiend
  4. Atty:
    13 juli 2017
    Er is dus nog hoop, op m'n tachtigste, in m'n eentje...? Nog een paar jaar om dat te oefenen! En hoe komt Djoeke zo op de hoogte? TLC? Veel ervaring!?
  5. Josje:
    13 juli 2017
    Heb elke dag je Blogs gelezen en genoten van je belevenissen tot nu toe. In het onweer fietsen (best griezelig lijkt me), leuke ontmoetingen (je kunt alvast voor zeker 25 jaar fietstochten plannen), heerlijk in gedachten (of misschien wel hardop) mooie liedjes zingen zoals fields of gold. Zeker een mooi nummer met mooie tekst.
    Wat heerlijk om zo open te staan voor andere mensen en zomaar met hen in gesprek te gaan. Ik hoop dat er nog veel mooie ontmoetingen zullen volgen.
    Ben je inmiddels al wat overtollige bagage kwijt?
    Ik wilde je op de kaart volgen, maar mis jouw route in jouw blog. Dat had je vorige keren wel dacht ik. Maar ik ga op internet die limesroute eens opzoeken. Ben benieuwd waar je in Oostenrijk allemaal langs komt. Vandaag lekker uitgerust denk ik. Morgen weer op de pedalen! Geniet er maar weer van!
  6. Nidia:
    14 juli 2017
    Heel leuk , wat mooie foto's.
  7. Elma:
    14 juli 2017
    Even een inhaalslag gedaan en heb al je blogs in 1x gelezen. Leuk hoor. Je bent al een heel eind op weg. Nog ruim 5 weken en treed ik in je voetsporen. Voor het eerst alleen op de fiets; maar ik merk aan je verhalen: aanspraak genoeg, als je wilt. Veel succes en plezier nog! Ik blijf je verhalen volgen.