Van Frau Neier via Mainz en onweer en Frankfurt naar Hamza in Offenba

6 juli 2017 - Offenbach am Main, Duitsland

De dag begon in alle opzichten zonnig! Een goede nachtrust en bergen energie om weer te genieten van de Rijn en de frisse wind die hij meebrengt. Nooit kon ik ook zodichtbij de Rijn fietsen als dit gedeelte. Zelfs pootje baden tijdens een van mijn vele koffiepauzes. Zeker in de ochtend genoot ik enorm. 'sMiddags werd het warmer en benauwder, dus een lange siësta lunch en daarna rustig aan doorfietsen. In Mainz 5 km langs hele drukke weg, zoeken naar hoe ik de Rijn moest oversteken. En toen ik m eenmaal overwaarde en omkeek zag ik een hele zwarte lucht, terwijl ik nog volop in de zon fietste. Het werd tijd om onderdak te zoeken. Omdat het gister zo makkelijk ging, was ik nu ook optimistisch . Waar ik de eerste nog afwimpelde vanwege de prijs , was het tweede pension opgeheven en de derde herbergde Syrische jongeren. Ik vond dat wel grappig en vroeg of ze dan geen plek voor mij op de bank hadden. Vonden zij weer leuk. Maar nee. Ik besloot door te fietsen naar Frankfurt, maar 'voelde de bui wel hangen'. Het is zoiets als zo lang mogelijk doorrijden met oranje benzinelampje aan. En ja hoor, 10 km voor Frankfurt ging t geweldig waaien, hozen en onweren. De wind had ik giga mee, de regen was me meer dan welkom, maar het onweer wat minder. Ik ben uiteindelijk gaan schuilen bij een Pools gaststätte en ben gaan googelen bellen. Uiteindelijk hotel Hamza gevonden , nog een avond fietstocht voorbij prachtig Frankfurt, waar ook nog een loop georganiseerd was waar ik op moest wachten NB!

Nu dus t laatste kamertje in Hamza en na enig smeken (she's my partner, please!) mocht Santos in de kelder ipv buiten aan de lantaarn paal.

1. Bart:
    7 juli 2017
    Plien je maakt er weer een prachtig verhaal van. Regen kan zo zalig zijn op Santos en met sandalen. Groetjes
    BB
  2. Josje:
    7 juli 2017
    Hé Paulien! De eerste 500 km zitten er op. Bewondering weer voor je dat je dit in je eentje doet! Je fietst langs voor mij bekende plaatsen. In Remagen was ik op een camping met stroomkasten op ooghoogte i.v.m. hoog water van de Rijn. In Offenbach was ik in een gasthof. Prachtige tocht heb je tot nu toe. En al weer een aantal leuke ontmoetingen gehad. Geniet er maar van en goede reis vandaag. Ben benieuwd waar het je nu weer brengt!
  3. Atty:
    7 juli 2017
    dat was weer een hele lange en pittige dag! 500 km. gepasseerd in 5 dagen? Een gemiddelde van 100 per dag?Misschien nu tijd voor een dagje pootje baden? en dat je na zo'n dag nog zo'n verslag maakt, waarin de spanning voelbaar is. Dag lieve Nicht op Santos.
  4. Atty:
    En prachtige foto's !!!
  5. Jan:
    7 juli 2017
    Leuk om iedere dag je verslag te lezen. Je hebt er goed de gang in. Toch wel handig zo'n nieuw regenjack!
  6. Wim Van Miltenburg:
    7 juli 2017
    Omdat je de Main volgt 'scheiden onze wegen 'voorlopig.
    Zie uit naar het vervolg en de volgende 'ontmoeting op het traject'.
  7. Tineke:
    7 juli 2017
    Tjonge Paulien, weer een avontuur rijker! Als het onweer leek op wat wij gisteren hadden, was het heftig, spannend om dan door te rijden. Maar geen keuze natuurlijk. Fijne wat minder heftige dag vandaag!
  8. Daphne:
    7 juli 2017
    Santos, je beste vriend door weer en wind ;-)
    Succes vandaag, op naar het volgende avontuur!
  9. Peter Cormelisse:
    7 juli 2017
    Leuk weer om te lezen en de herkenning ! Heb de zelfde foto van dat kasteeltje midden in de rivier . Hoe met je daar toch komen vroeg ik toen en nu weer af :) succes je bent onderhand op het punt dat je de bekende route gaat verlaten ?
  10. Tante Tiete:
    7 juli 2017
    Nee, niet fietsen met onweer. Water trekt het onweer aan. Merkten wij ook vaak in Maarssen. Hoop dat je vandaag meer succes hebt net je nachtrust. Wie is Santos?
  11. Paulien:
    7 juli 2017
    Santos is mijn rode liefste fiets!
  12. KeesH:
    7 juli 2017
    nou..ik had even mee gedaan met dat loopje......
    Avontuurlijke dag geweest . Succes morgen.
  13. Djoeke:
    8 juli 2017
    geweldige fietsreis, veel succes en mooie ontmoetingen, ja, en ook prachtige foto's, dat is genieten. slaap lekker en goeie dag morgen