Van fruitontbijt in Remagen naar Schnitzel in Bad Salzig

5 juli 2017 - Boppard, Duitsland

Geheel slaperig opende ik de deur van mijn kamer vanochtend en vond daar een groot bord met vers geplukt fruit en lieve briefjes van Marlene. Dan begint je dag toch met een grote lach?! Marlene had zich van te voren verontschuldigd geen ontbijt te kunnen maken. Ze vertrekt 7 uur om Engelse les te geven en laatste week voor de vakantie, dus hectic! No problem had ik gezegd! Maar nu toch dit bord. Ik heb t in alle rust op mijn zonnige terras opgegeten, hoog boven de Rijn. Ik nam me voor er een rustige dag van te maken! Ik stond ook nog voor een lastige route beslissing; makkelijk de drukke Rijn volgen of avontuurlijker en rustiger de bergen in en dan véél klimmen. Na wijs beraad met Wim, wandelend ervaringsdeskundige van deze tocht, bedacht om die tweede optie te doen. Goede training voor de Karpaten in Roemenië. Maar, aangekomen op het kruispunt waar ik moest beslissen ging ik toch voor de vervolging vd Rijn . Valt niet mee een weegschaal te zijn. Ik voelde me vandaag niet fit genoeg voor het zware bergverzet. Zo heet dat toch in wieler vaktaal? Ik weet niet wat ik mis op de andere route,  maar het was prachtig vandaag langs de Rijn. Het was mijn warmste dag tot nu toe en sowieso leken alle kilometers wat langer te duren. Veel pauzes, veel gesprekken met fietsers met dank aan mijn Brandweer Amsterdam shirt. Komst du wirklich aus Amsterdam bei Fahrrad? Meerdere keren, dis als ik aanspraak wil kan ik beter elke dag dit shirt aanhouden . Wat me erop brengt dat ik echt veel te veel bij me heb. Beginners fout! Als er iemand nog langs Duitsland rijdt.. mogen ze de helft mee terug nemen. Het scheelt misschien ook als ik al die mueslirepen en noten op ga eten!

Na heel veel pauzes vandaag besloot ik er rond theetijd (eiscafe is mijn nieuwe ding deze tocht) mee te stoppen. Ik kon terecht in een pension met geraniums vlakbij Boppard. Op aanraden van mevrouw heerlijk gegeten bij de biergarten . Leuk en lekker, veel en gemütlig.

1. Eefje:
    5 juli 2017
    Ik hoopte al op een nieuw verslag van jou! Zo aan het eind van de avond fijn om te lezen.
  2. Atty:
    5 juli 2017
    Elk postkantoor heeft dozen in elk formaat waarin je spullen naar huis kunt sturen. ( hier spreekt de ervaringsdeskundige). Die kracht in de benen komt vanzelf wel en dit stukje van de Rijn is wel erg mooi, zou jammer zijn geweest als je dat had overgeslagen. Binnenkort de Lorelei. Ich weiss nicht was sol es bedeuten...
  3. Peter Cormelisse:
    5 juli 2017
    Boppard zelfde plek als ik vorig heb geslapen , nog lange die giga champion gefietst ?
  4. Wim Van Miltenburg:
    5 juli 2017
    Goed te weten dat je een weegschaal bent...
    Geniet van het prachtige stuk Rijn wat er voor je ligt.
  5. Christine:
    5 juli 2017
    Hoe kan je te veel bij je hebben met twee tassen bij je? Het lijkt mij weinig. Verder geniet ik weer met volle teugen van je verhalen!
  6. Tineke:
    5 juli 2017
    Ik heb je tassen gezien, het leek me bijzonder weinig, maar ja, ik neem graag veel mee, in tegenstelling tot vroeger. Ooit gelopen met rugzak, alles werd gewogen, tot de boeken aan toe. Deel uit, afscheuren en weggooien. Geraniums hebben ten onrechte een negatieve bijsmaak, dus genieten geblazen, echter niet achter de geraniums, maar ernaast.
  7. Pauline:
    6 juli 2017
    Zo leuk om iedere dag te lezen hoe het gaat!!
  8. Lydia:
    6 juli 2017
    Je bent weer goed onderweg en op dreef lees ik. En inderdaad wat heb je toch een lekker leesbare schrijfstijl. Super!!
  9. Douwe:
    6 juli 2017
    dag Pauline, lekker bezig hoor. Onze trainingsarbeid werpt zn vruchten af zie ik :)
    Heel leuk om je te lezen, maar ook de foto's zie ik graag. Enne, zie dat je uiteindelijk niet de voortassen hebt gedaan, verstandig lijkt me.
  10. Tante Tiete:
    12 juli 2017
    IK KIJK NIET ELKE DAG OP MIJN EMAILS MAAR LEES WEL AL JE VERSLAGEN ACHTERAF VERSTANDIG DAT JE DE MAKKELIJKER ROUTE GENOMEN HEBT EN DAT DIE OOK MOOI WAS.