Deel 2! Izszak

28 juli 2017 - Izsák, Hongarije

De rustdagen in Boedapest hebben me goed gedaan. Ik geloof dat ik alle fases van 'recupereren' in korte tijd heb doorgemaakt. Dag 1 was ik mismoedig en uitgeput. Elke heuvel in Boedapest leek te veel, vooral als het uitzicht naar t oosten toe heel helder was, en ik de Donau in de verte zag meanderen, dacht ik: dat is nog wel heel ver daar waar ik naar toe wil...Het  badhuis bracht uitkomst. Ik heb er van genoten! Dag 2 ging beetje beter, genoten van andere mooie uitzichten en prachtige kerken, kathedralen, basilieken en dommen en vergeet de taartjeshuizen niet die Boedapest te bieden heeft, en laat ik nou ook voor t Parlementsgebouw weer Tanja tegenkomen! Dag 2 eindigde met Kaj op te halen van het vliegveld. Vliegtuig leek eerst kwartier eerder aan te komen, maar uiteindelijk een uur later! Wat duurt zo'n uur lang!!! Wel kwamen er zo nu en dan berichtjes door.. uit de lucht van Kaj!. Dag 3 samen met Kaj was natuurlijk een feestje, en gaf me de nodige energie. Een boottochtje op de Donau vonden we wel chill en spaarden de krachten uit. Savonds heerlijk gegeten aan het IJ, oh nee, de Donau, maar het leek op Amsterdam Noord!

Tja, en toen moest er vanochtend toch weer afscheid genomen worden. Maar dat ging goed. Kaj had zin om mee te maken hoe het is in je eentje in een vreemde stad en ik had weer energie en zin om aan de tweede helft van mijn reis te beginnen.

De tocht vandaag ging eerst nog even langs druk verkeer, kiezen tussen langs razend verkeer of bonkige stoepen/fietspaden. Na 27 km gevierd dat dat gedeelte voorbij was met kopje koffie. Daarna weer bekende Hongarijs landschap, elke keer als ik net aan 't genieten was, kwam er weer kilometers lang slecht wegdek, of een groen harde dijk, waarop ik helemaal door elkaar geschud werd en ik niet harder dan 10 km per uur kon bereiken. Maar al met al, ik kon er weer van genieten! En ik had bedacht dat als ik wind mee had ik Idszak (100 km) wilde bereiken, en ik had wind mee! Ik was er al rond 4 uur. Bij gebrek aan hotels en pensions wilde ik mijn geluk op de camping proberen. Gevraagd, waar die was, want kon hem op mijn Pocket Earth niet vinden.. na heel veel heen en weer dwalen, ook bellen, maar werd opgehangen omdat mijn Hongaars niet genoeg was.. uiteindelijk rond half 7 hier aangekomen. Ik uitleggen in gebaren taal: geen tent, wel slapen. Hij in gebaren taal: veel jeuk in het gras! Ik moest maar even gaan zitten, dan zou hij bellen. Op t terras ontmoette ik Paul die ik vanochtend op de Dijk al tegen was gekomen, er zijn toch nog meer eenzame fietsers die voorbij Boedapest gaan! Hij deelde met mij zijn goulash.. wat heel fijn was! Geen onderdak, maar wel eten! Maar daar kwam de camping baas die mij sommeerde achter hem aan te fietsen, en jawel een prachtig chalje, helemaal voor mij. En of ik wel om 8 uur eruit wilde zijnn en dan kreeg ik ontbijt op de camping! Eind goed, al goed!

1. Tanja:
    28 juli 2017
    'k Had je beter m'n tentje geleend. Denk ik nu natuurlijk pas aan. 'k Ben in ieder geval blij dat het weer beter gaat! En dat je daar ook nog wat fietsgezelschap tegenkomt. Enjoy!
  2. Jan:
    28 juli 2017
    Vurukkuluk verhaal en wat mij in Frankrijk wetd gezegd door een oudere dame, "confidence"!
  3. Atty:
    28 juli 2017
    Wat een avonturen weer, en je zult ook wel wat ontmoedigd zijn geweest. Om 4 uur aankomen en om 7 uur pas een slaapplaats. Enfin, de kop van deze tweede etappe is er weer af. Ik was ontzettend benieuwd en blij nu met je verslag. Slaap maar heel lekker, liefs, Atty
  4. Keesh:
    28 juli 2017
    Wat een avontuurlijk verhaal weer.....
  5. Djoeke:
    28 juli 2017
    Die weg(en) zien er vreselijk uit, en dan 100 km. afleggen! hoe doe je dat! Ik had allang het bijltje erbij neer gegooid, maar er waren wel prachtige luchten te zien, dat helpt een beetje. Wat een geluk dat je toch een slaapplaats hebt. Ik hoop zo voor je dat er betere plekken zijn en slaap lekker. Sterkte morgen.
  6. Irene:
    28 juli 2017
    Heerlijk om weer wat van je te lezen . Ik ga dat straks nog missen. En zo fijn dat je altijd weer een slaap plek vind. Super fijne reis nog xxx
  7. Anke Spijker:
    28 juli 2017
    Wat maak je toch een bijzondere reis. Het is fijn dat zoveel deelt!
  8. Eefje:
    29 juli 2017
    Wat goed je blog weer te lezen Paulien, leuk dat je het met Kaj zo fijn gehad hebt! Veel succes en plezier met je tweede helft!
  9. Josje:
    29 juli 2017
    Jammer dat de wegen vaak zo slecht zijn. Je had wel een niergordel om kunnen doen met al dat geschud! :)
    En wat een geluk had je toch maar weer dat je een eigen plek kreeg om te slapen.
    Ik hoop dat je volgende stuk niet zo saai is. Misschien qua omgeving wel, maar wie zou je nu weer tegenkomen en wat ga je nu weer beleven? Ik blijf je volgen. Veel te leuk!
  10. Tante Tiete:
    31 juli 2017
    Ik merk dat ik 3 dagen achter was., dus 3 mailtjes vandaag. Wat een luxe die camping tot slot. Wat is het toch een avontuur!