Budapest!

24 juli 2017 - Budapest, Hongarije

Ik zit hier 's avonds op een bankje in hartje Budapest. Ik wil eigenlijk een foto maken, maar de zon staat nog te hoog! Ik ga schrijven totdat de zon zakt ...

Boedapest! Weer een mijlpaal en tijd om even de balans op te maken. 1850 km gefietst. Lijkt veel, maar ik wil nog 1700.. dus ben beetje over de helft, maar de kilometers door Roemenië zijn zwaarder.. hoger, lastiger. Daar ben ik op voorbereid, dat Hongarije ook beetje lastig is had ik minder op gerekend. En ik merk dat ik moe ben, dus ga even uitrusten hier in Boedapest! Ik blijf hier 4 dagen, ga heel veel in badhuizen verblijven én ik krijg woensdag zoon Kaj op bezoek. Ook goed voor de energie-toevoer!

Vanochtend vroeg nog ontbeten met het Hongaarse vrouwen Rugbyteam! Vond ik wel stoer, daarna op de valreep -we pakten samen onze fietsen op- 3 Spaanse vrouwen op de fiets richting Boedapest. Later had ik een vervelende ontmoeting met een wielrenner, hij wilde me begeleiden ofzoiets naar Budapest. Uiteindelijk toen hij voor me -heel langzaam- fietste ben ik afgezwaaid en heb een pontje genomen de Donau over. Zo kon ik een rustige route -in alle opzichten-  nemen aan de noordzijde vd Donau. Daar werd me op een gegeven moment de weg gevraagd door Canadees Peter naar Budapest..Just follow me, en hij was mij dankbaar en ik hem, want samen hebben we heel rustig keuvelend Budapest bereikt. Ook hij had in Buda een ontmoeting met zijn zoon.

En weer ontroerde het me een grote stad binnen te rijden. Donkere wolken, bergen aan de ene zijde, heel veel mooie gebouwen aan de andere zijde vd Donau en midden in de Donau: de wereldkampioenschappen zwemmen, ik zag en hoorde trinus met gejuich. Soms was hierdoor een fietspad afgesloten.. verder voelde ik me als een vis in t water in de stad, dankzij mijn Pocket Earth app rechtstreeks naar het hostel gereden waar ik dus 4 nachten blijf. Even op adem komen, pauze houden, en voorbereiden op deel 2 van mijn tocht. Vrijdag pas weer een blog als ik weer ga fietsen!

En de zon is gezakt en de foto gemaakt.

1. Jan:
    Kanjer!
    Wie slaapt boven, Santos?
  2. Eefje:
    24 juli 2017
    Prachtige foto's en gelukkig mooie dag geweest voor jou!
  3. Eefje.fimke:
    Geniet meissie geniet
    Ik zal je even missen
    En uitkijken naar de volgende verhaal XX
  4. Henk:
    24 juli 2017
    Wat een mooie plaatjes met de erbij horende praatjes. Je weet wel weer de juiste zonnestand te gebruiken om het eea nog mooier te maken dan het al is. Probeer ook de metro voor een stukje. Wordt er nostalgisch van bij het zien van de bruggen, dat 'vrijheids'beeld boven op de berg, de rondvaartboten, en ......... wat een stad!
  5. Tineke:
    24 juli 2017
    Geweldig, wat een afstand al! Lekker bijkomen in Boedapest, en dan op voor het tweede deel van je avontuur. Zal pittig zijn dus goed uitrusten, maar dat doe je, en wat leuk dat Kay komt! We zullen je even missen, maar tot vrijdag.
  6. Atty:
    24 juli 2017
    Daar zit je stralend in Budapest. Naar zo'n vervelende man, zou ik het heel benauwd van krijgen, maar gelukkig ook een heel prettige. Tijd nu om je te 'resetten'. Je kamertje ziet er leuk uit, geniet vooral, rust uit en vergeet de taartjes niet! Liefs, ook voor Kaj, je nichie
  7. Clien:
    24 juli 2017
    Helemaal blij met een foto van je hostel! Joehoe! 4 dagen Boedapest en straks samen met Kai, heerlijk. Van mij mag je ook schrijven als je niet fietst hoor. Ben ook nieuwsgierig naar wat je lopend mee maakt! Lekker rustig aan doen Plien en energie tanken voor deel #2 van je reis. 1850 km gefietsts?!!!! Heldin!!! X
  8. Djoeke:
    24 juli 2017
    Mooie foto's, zware fietstocht is je niet aan te zien. Ga met je zoon naar Obuda daar is een mooi parkje met metalen beelden van Varga en je kan er ook eten in een Etterem.
    En geniet van/met je bezoek. En nu even geen mooie verhalen, helaas!
  9. Kaj:
    25 juli 2017
    Kom eraan hoor , stap nu op de fiets
  10. Esther:
    25 juli 2017
    Heerlijk om je verslagen te lezen! Meestal doe ik dat vroeg op het werk, als ik nog geen zin heb om te beginnen. Helaas heb ik daarna meestal nog minder zin, en wil ik zo snel mogelijk ook zelf weer op pad!! Veel plezier in Budapest!
  11. Douwe:
    25 juli 2017
    Geniet van Budapest en het gezelschap van Kay! De tour wordt in bed gewonnen volgens Joop Zoetemelk (wie kent hem nog). De Limes route wordt bedwongen door op tijd je rust te pakken (en te genieten).
  12. Tante Tiete:
    25 juli 2017
    Wat geweldig dat je er meer dan de helft op hebt zitten. Straks dan het doel van je reis. Geniet van je rust en Budapest .Wij waren er ook verrukt van destijds.
  13. Ayla:
    25 juli 2017
    Heerlijk Truus! Mooie foto's van Boedapest!
    Ga lekker genieten van de mooie stad en veel plezier met Kaj samen!
    Even goed bijtanken en dan kan je er weer tegenaan! Kus en knuffel!
  14. Peter Cormelisse:
    Topper :)!
  15. Hans Posthuma:
    25 juli 2017
    Als de krant een keer niet komt, dan kan ik klagen. Als er geen (b)log door je wordt geplaatst dan is dat natuurlijk niet aan de orde. Geen (b)log is je natuurkijk gegund. Doe de groeten aan Kaj.
  16. Elisabeth:
    26 juli 2017
    Je schiet lekker op Paulien. Meer dan 500 km per week. Maar goed dat Kai vandaag komt anders was je misschien al weer aan het fietsen? Is het lekker in de badhuizen en in de zwembaden met het warme water?
  17. Frouco:
    26 juli 2017
    Foto's sturen kan toch wel????????
  18. Jolanda:
    26 juli 2017
    Wat geniet ik iedere dag van je verhalen en foto's Paulien. Vind het leuk je zo te kunnen volgen. Geniet, leuk dat Kai bij je komt!
  19. Djoeke:
    28 juli 2017
    Heerlijk, al die foto's van Boedapest, je hebt er vast nog meer!!!
    Goeie dag vandaag, weer op de fiets?
  20. Sandra:
    29 juli 2017
    wauw Paulien!!!!
    geweldig wat je al hebt gepresteerd.
    Heel leuk om te lezen.
    Geniet lekker met Kaj en heeeeeel veel sterkte voor deel 2.