Van Camping in Nires naar Rodna

6 augustus 2017 - Rodna, Roemenië

Terwijl de NL vrouwen bezig zijn Europees Kampioen te worden begin ik aan mijn blog.

Vroeg en in stilte vertrokken van de camping. Alle campergasten sliepen nog. Wel nog een kopje koffie van de bazin. Verder bananen en yoghurtjes met granen.

Maar omdat ik niet in herhalingen wil vervallen vandaag met zwaar, heet, klimmen (viel mee) zal ik wat vertellen over mijn virtuele hulplijn hier in Roemenië. Hij heet Simon, is super jong en fietst ook deze route helemaal. Hij reageerde op een Facebook post van mij in de "Santosgroep", toen ik nog in Budapest was. Daar fietste hij nog  1 dag achter me, inmiddels heeft hij me ergens ingehaald . Hij gaat als een speer,  we hebben dagelijks even contact over route, weer, en zo gaf hij me vandaag de tip om hier, waar ik nu ben te stoppen, zodat ik morgen vroeg aan de klim over weer een nieuwe pas kan beginnen. Hij let zelfs op waar hotels met een zwembad staan.

Sowieso had ik vandaag een keus te maken: een stuk met de trein om drukte te vermijden of deze route door de pas, zwaar, heel mooi en heel wat kilometers om. Voor de jonge gewetensvolle Simon was de keus snel gemaakt (anders kun je nooit zeggen dat je van Noord- naar Zwarte zee bent gefietst). Ik laat me dan ook niet kennen natuurlijk. Kortom morgen weet ik nu staat me zware klim door prachtige pas met 10 km over ongeasfalteerde weg te wachten... verder houden we elkaar op de hoogte over de Roemeense gerechten die we eten enzovoort. Ik hou hem weer op de hoogte van het weerbericht dat ik doorkrijg van mijn eigen weerman Jan.

Gelukkig hoef ik de eerste zin van dit blog niet veranderen.. Trots op historische zege van NL vrouwen, trots dat het vrouwen voetbal gaat léven.

1. Tanja:
    6 augustus 2017
    "Anders kun je nooit zeggen dat je van Noord- naar Zwarte zee bent gefietst". Hihi. Inderdaad!! Goeie keus. Zou ik ook doen :) 't Gaat waarschijnlijk weer wat van je vergen, maar de beloning zal des te groter zijn! Fijn dat je ook weer wat gezelschap hebt onderweg! Geniet nog van je avond en veel courage vur mergen!!
  2. Frouco:
    6 augustus 2017
    Een jonge vent in de achtervolging, wat leuk. Jammer dat ie je gepasseerd is.
    Leuke contacten doe je toch op.
    Klinkt goed. Spannende dag morgen, lijkt me. Maar misschien vallen deze beren ook wel mee morgen :)
    Ik vind het knap van je hoor.
    Succes
  3. Mirjam:
    Wat een prachtig plaatje dat witte kerkje.... Heel veel succes morgen! <3
  4. Glenny:
    6 augustus 2017
    Ik heb zoveel bewondering voor je. Je doet het super met ups en downs. Vooral doorgaan. Ik leef met je mee. Fijne avond, gr. Glenny.
  5. Atty:
    6 augustus 2017
    Ik heb je gespot op de kaart. Wat heb je weer een ontzettend eind gefietst. Ik kan bijna een blaadje omslaan en op die andere kant zie ik ook de Zwarte Zee!! Nog even.. nog even... Ben blij met je virtuele maatje, Simon. Succes met die prachtige pas. En dat je niet de trein neemt zegt me ook iets over hoe het echt met je gaat. Heel goed, denk ik. In gezelschap van stoere vrouwen doe jij het prima. Voor mij ben jij de kampioen. Liefs, en toch ook heel veel sterkte morgen, Atty
  6. Djoeke:
    6 augustus 2017
    Hoe verleidelijk het zou zijn om met de trein te gaan, ik ben het ermee eens, er moet gefietst worden en als beloning een mooie pas en ja, verder, verder....daar is ie dan, de Zwarte Zee. Heerlijk dat je telkens een goed onderdak vindt, en dan Simon die goeie raad kan geven. Hoop dat het goed gaat morgen. Succes.!!!
  7. Djoeke:
    6 augustus 2017
    en mooi stel vrouw en man van de Zwaluwcamping
  8. Heleen:
    6 augustus 2017
    Hi Paulien, wat goed van je dat je alle grote hobbels weer hebt doorstaan. In een hitte van 40 graden fietsen en klimmen is echt geen pretje, nou knap hoor. (In Italie is het ook bloed heet, eigenlijk te heet om te fietsen ;-) Veel sterkte met de klim van morgen! Foto's zijn weer mooi.
    Ik leef met je mee en blijf fietsen :-)
  9. Anke Spijker:
    7 augustus 2017
    Wat leuk zo'n Simon (na Tanja). Niet gelijk fietsen maar wel maatjes zijn lijkt me ideaal.
    Kom jij hem op het eindpunt tegen? Ga je daar zelfs ook nog geniet van de omgeving.
  10. Fred van der kleij:
    7 augustus 2017
    Nou schoonzus ik vind wat jij nu allemaal doet ook al vrij historisch, en ach voor de rest gewoon doortrappen, je weet ik moet er niet aan denken.

succes en kus
  11. Tante Tiete:
    7 augustus 2017
    Fijn dat je Simon hebt die met je meedenkt. Ik volg jou en de weerberichten daar op de voet. Wat moet het heet zijn, of valt het inde bergen een beetje mee. Neem vooral je rustpauzes en veel drinken en anders maar een extra dagje rust. Je bezorgde tante.
  12. Elisabeth:
    7 augustus 2017
    pffff , ik krijg het er warm van als ik aan de temperaturen in Roemenië denk.
    Als je een stukje met de trein kan doen in plaats van een berg op dan zou ik het wel weten. Ja Simon is sterk en jong. Ik ontmoette deze jongens ook maar zij gingen twee keer sneller dan ik. Paulien het is nu eenmaal zo maar ik bewonder je voor de keuzen die je op je pad maakt.