Van Festival Cluj naar campinglife in Nires

5 augustus 2017 - Nireş, Roemenië

Heb net een 4 gangen maaltijd achter de rug op de camping, geserveerd door de Roemeense eigenaar-echtpaar, en opgegeten door 3 Nederlandse camper echtparen en 1 fietster. Deze camping zag ik opeens in mijn boekje staan, weliswaar 20 km voor wat eigenlijk mijn einddoel was voor vandaag, maar met weer een zware dag achter de rug met veel klimmen en heel veel (40) graden had ik opeens zin in campinglife! Het Roemeense echtpaar die de camping beheert spreekt goed Nederlands, en daarom wordt het in mijn route boekje omschreven als Nederlandse camping. Ik vroeg of ze niet vaker fietsers kregen. "Ja, heel veel, maar altijd mannen!" De maaltijd was heerlijk,  ik heb gegeten als een wielrenner.. Roemeense gerechten, Sarnale oid..

Terug naar vanochtend. Toen de laatste dreunen van de nacht verstilden ben ik opgestaan en heb vroeg de  stad verlaten. Dat ging gelukkig beter dan de binnenkomst. Zaterdag én vroeg.. wel begon het van meet af aan met klimmen.. na een km of 10 was ik alweer in de groene bergen, en genoot ik van de hard opgepompte banden!  Het klimmen zette zich zeker de hele ochtend voort. En net toen ik dacht dat ik dit écht niet  leuk vond, rond een uur of 12 en na 50 km was dit, kreeg ik een glad wegdek en afdaling kado! Tegen een uur of drie zag ik dat het echt 40 graden was. Toen was de keus om vroeger te stoppen snel gemaakt.

Over de dazer -ook vandaag weer gebruikt-: ik geloof niet dat de honden je daadwerkelijk zouden bijten. Ik merk wel dat ik door dit apparaatje niet bang ben. Ik ben nog niet zo ver dat ik ook een foto van deze hinden durf te maken. Maar: Elisabeth, Christina, Pauline, Elma en andere fietsers naar wilde honden landen, jullie mogen hem lenen!

En nu is bijna de afwas af (door de vrouwen) en de mannen praten over wat hun camper allemaal kan. Ik heb me verexcuseerd: ik moet mijn blog schrijven. Daar hadden ze alle begrip voor.

1. Tineke:
    5 augustus 2017
    Wat een gezellig clubje mensen! En een vier-gangendiner, terwijl Mar en ik het hebben moeten stellen met slechts drie gangen, maar ja geen bergen, geen enge honden en Hollands koud, dus heel terecht eigenlijk. Wat een hitten dan 80 kilometer: petje af hoor!
  2. Djoeke:
    5 augustus 2017
    Lekker voor je om zo'n goeie camping te treffen, op tijd stoppen kan nooit kwaad, gelukkig een gladde weg. Ga niet proberen die honden op de foto te zetten, ik geloof het zo wel, hondentemster kan je altijd nog worden, als je het fietsen zat bent en dat geldt ook voor beren mocht je die tegenkomen.
    Slaap lekker en een mooie dag morgen
  3. Atty:
    5 augustus 2017
    Toch een heel ander soort, die campers! Geef me dan maar een Santos met mijn nichie er bovenop!
  4. Wim Van Miltenburg:
    5 augustus 2017
    Leest lekker al dat gedoe op reis. heb het goed!
  5. Frouco:
    5 augustus 2017
    Inderdaad; stomme electralijnen. Toch mooie foto's hoor.
    En knaaaaaaap!! 40 graden; je bent niet goed bij je hoofd!! Go go go Paulien!
    En Husein Bolt is 3e geworden.
    En Skutsjesilen aan de gang......hihaaa
  6. Josje:
    6 augustus 2017
    Wat een prestatie om zo te klimmen bij 40 graden! Maar de beloning op de camping was het vast waard. De omgeving is prachtig als ik de foto's zo zie. En aardige mensen tref je weer. Dat geeft de fietster moed om door te gaan. Gelukkig kun je die wilde honden verjagen. Lijkt me eerst best eng, maar zo te lezen ben je er al aardig aan gewend. Zou je ook nog een beer te zien krijgen op je tocht? Ik heb gelezen dat ze schuw zijn en zich niet snel laten zien. Hoop dat ze, als je er eentje ziet, ook niet van het geluid van de dazer houden!
    Mooie tocht verder en drink veel bij die hitte.
  7. Anke Spijker:
    6 augustus 2017
    Mooie foto's!
    Grappig genoeg doen ze mij terugverlangen naar de lege streken in Groot Brittannië waar ik net van terug gekomen ben..
    Heb het goed!
  8. Tante Tiete:
    7 augustus 2017
    Wat heb je een mooi hotelletje gehad en aardige mensen die je zo verwend hebben met een 4 gangen diner. Fijn dat je geniet van onze bijdrage en het er ook van neemt. Leuk dat briefje van je , liefs je tante T.