Keuzemogelijkheid naar Rotsund

2 augustus 2019 - Rotsund, Noorwegen

Voor vandaag was er een keuze: 120 km fietsen en 2 ferry's.. of vanaf Tromsø een lange ferrie pakken (om 4 uur 's middags pas) en dan nog beetje fietsen. Met mijn pap-benen was ik erg geneigd om voor de tweede optie te gaan. Maar de eerste werd verkocht als een “packagedeal you cant refuse”. Prachtige route langs de fjorden kust, twee ferry's die op precies de goede momenten komen om even rust te hebben..

Jullie begrijpen dat het die geworden is. En omdat we dat de avond van te voren al besloten hadden ging ik vroeg slapen. Ik viel snel in slaap met het gekrijs van veel meeuwen, maar dat mengde zich, terwijl ik steeds in diepere slaap viel, met ander soort gegil. Toen ik even later toch weer wakker werd en naar de wc ging bleek zich een heel groot kamp van meisjes scouts zich daar  gesettled te hebben.

Omdat ik als langzaamste fiets probeer ik ook als eerste weg te gaan. Dat lukte om 8 uur, na mijn vertrouwde ontbijt van Griekse yoghurt met home-made granola. Bijna op, dus tijd dat we de Noordkaap halen!

Natuurlijk was de route weer prachtig. Eerst 27 km terug naar Tromsø om eerst via prachtige kustroutes, later door een groen dal naar de eerste ferrie te komen. Deze dag was t landschap weer lieflijker, heel veel bloemige weide, bijna altijd paarse bloemen, de fjorden met daarachter bergen met steeds beduidend meer witte sneeuwplekken.

Na de eerste ferry 20 km weer een prachtweg met zowaar wat wind mee naar de 2de. Ik dacht ruim tijd te hebben, maar kreeg plots bericht van Harry dat de ferry een uur eerder vertrok. Toch nog een eind-sprintje getrokken..en gelukt!

De laatste 30 was zwaar en niet leuk! Veel vrachtwagens die vlak langs raasden, stevige tegenwind.. er leek geen eind aan te komen. Aan het eind dacht ik weer dat ik t verkeerd begrepen had en er geen camping meer zou komen (mollenstreek!) maar uiteindelijk bleek het dat Ray zijn  voorkeur voor rustige campings ver weg van de weg goed gelukt was! Ik was wel weer gebroken , maar met een warme douche en deze keer een pastamaaltijd met verse groente en scampi kwam ik weer bij. De route voor de volgende dagen overlegd: nog 4 dagen fietsen. Geen rustdag meer. Komt beter uit met niet al te lange afstanden..

Eddy maakte nog een kampvuur voor ons om warm te worden. We blijven boffen met t weer, máár het wordt vooral 's avonds steeds kouder. Weersvoorspelling is dat we t tot aan de Noordkaap droog houden maar wel elke dag Noordenwind tegen..

Weer vroeg de tent in en met sokken aan naar bed!

1. Jacqueline:
    2 augustus 2019
    Respect hoor, Paulien, toch elke keer weer door en tandenbijten, sterk hoor!! Overwinningen op jezelf zij. de mooiste!
  2. Jolanda:
    Je bent een bikkel!
  3. Tineke:
    2 augustus 2019
    Nou topper, je doet het allemaal toch maar, diep respect!
  4. Ans Spel:
    2 augustus 2019
    Fantastisch gedaan weer. Leuk dat er ook steeds een ferry in de route zit
  5. Tanja:
    Courage!!
    En prachtig landschap, amai.
    Zal ik toch ook eens nader moeten onderzoeken!
  6. Eefje.fimke:
    Het wordt steeds heroïscher 😍
    Kom op Paulien!!!!!!
  7. Mar & Jack:
    Diepe buiging voor jou ❤️
  8. Annette:
    2 augustus 2019
    Als ik je foto,s zie lijkt het wel of je alleen op de wereld bent(wat je misschien wel graag had gewild😉😘)
  9. Keesheersping:
    2 augustus 2019
    Wat een prachtige zware trip met zoveel moois onderweg.
    Sterkte toegewenst
  10. Josta:
    2 augustus 2019
    Het lukt je toch steeds weer op te laden en door te gaan.
    Je bent een kanjer!!
  11. Josta:
    2 augustus 2019
    Oh ja, wat een prachtige foto's weer.