Perfect day naar Alta

4 augustus 2019 - Lampe Øvre, Noorwegen

Geen heroïsche verhalen vandaag. Prachtig korte broeken weer, 92 kilometer, we blijven onze verbazen over de uitzichten én we zijn een nieuwe grens overgestoken: de rendierengrens. Bij de eerste twee stonden alle twee zo stil dat we dachten dat t een standbeeld was. De volgende twee liepen als heilige koeien tussen t verkeer in een dorp. Deze route had weer veel tunnels waar wij echter niet door heen mochten en weids omheen werden geloodst. Dit brengt altijd weer mooie weggetjes , steile klimmetjes en kuddes rendieren met zich mee!

Rond 4 uur al op bestemming in Alta waardoor we zomaar in alle rust konden zitten en borrelen. Voor wie denkt dat we afzien, nee dat is niet zo. Borrel met worst en kaas, ontbijt met voor ieder wat wils en vanavond weer een verse superlekkere pasta maaktijd van Maja en Eddy. Verder worden we voor we weggaan voorzien van heel veel energie-repen en dranken.

Alta is trouwens ook de plek waar we vandaan terugvliegen.. We zouden hier gewoon kunnen blijven.. maar nee, de Noordkaap roept! 2 lange dagen nog, nu echt pal naar t noorden fietsen, en een korte fietsdag als laatste. De zon blijft schijnen!

1. Eefje.fimke:
    😍🍀
  2. Tineke:
    4 augustus 2019
    Blijft heel mooi om te lezen! Nog maar twee dagen en dan zijn jullie er al weer onbegrijpelijk.
  3. Gert Jan:
    92 km fietsen vind ik een topprestatie
    Ik ben benieuwd naar de Noord kaap
    Liefs Gert Jan
  4. Tanja:
    4 augustus 2019
    Die foto met die rendieren! Majestic!
  5. Henk:
    4 augustus 2019
    Wow die rendieren in het echte leven en zo dichtbij. En dat tussen al dat die andere "wow's" door. En dat allemaal gezien en beleefd door die eenzame fietsster die eind van de dag weer wordt opgevangen door mensen...
  6. Manja:
    4 augustus 2019
    Wow! Jullie zijn er bijna maar nog niet he-le-maal. Wat niet erg is want het ziet er weer prachtig uit. Geniet ervan!
  7. Rob:
    You ll follow the sun
  8. Margot:
    4 augustus 2019
    Heb je een Nederlands vlaggetje bij je om op de Noord kaap te planten?
  9. Paulien:
    4 augustus 2019
    Oeps vergeten . Ff terug !
  10. Onno:
    Mooi weer Paulien!
    Ik lees weinig over de Santossen, géén storingen dus neem ik aan?!
  11. Ray:
    Leuk Paulien 👍👍👍