Op naar Tromsø en voorbij..

31 juli 2019 - Skittenelv, Noorwegen

Wat was t een prachtig hotel! En het ontbijt was geweldig! Met alles erop en eraan en gelukkig ook gewoon yoghurt 😀en heel veel lekkere sapjes. Shotjes bosbessensap bijvoorbeeld . Tijdens dit uitbundige ontbijt hebben we wel afscheid moeten nemen van Manja. Op hele bescheiden wijze heeft zij heel snel zich ingevoegd in onze groep. Ze hielp met tenten opzetten, koken en bood structuur in onze hectische groep. Oh ja en ze maakte ook nog foto’s en dronebeelden. Wij gaan haar missen! Net als in “Wie is de Mol” moet je als iemand weggaat opnieuw weer je draai als groep vinden. Ook na zo’n topdag als gister kon een dag als vandaag niet anders dan in alle opzichten wat kouder en grauwer zijn. Zwaar was ie niet.. weinig (70) kilometers en weinig bulten.. We kwamen elkaar tegen bij de koffiepauze bij de supermarkt en lunchten samen in Tromsø. De eerste en enige (?) grote stad die wij gaan tegenkomen. Maar we hadden daar ook nog niet echt behoefte aan en fietsten snel door naar de camping die niet zou misstaan in Floortjes Einde vd Wereld..

Ray had, ondanks dat hij nu voor t eerst alleen was, alles klaar. De tenten stonden weer (stokken gemaakt!), na 3 luxe overnachtingen waren we toch weer blij te kamperen! Met Harry een prutje kip rijst en verse groente gekookt in de keuken die alle Noorse campings rijk is.

Nu vroeg slapen! Morgen wacht een pittige dag, en daarna nog 3  tot ons einddoel dat in zicht komt! Hoe mooi t weer ook is, je voelt t wel elke dag kouder worden. Extra laagjes aan!

1. Wim Van Miltenburg:
    31 juli 2019
    Hoi Paulien, tijdens mijn Balkanwandeling ontmoette ik Noorse dames uit Tomső, werkzaam in het onderwijs . Ik zag daarom vooral uit naar je bericht over deze stad. Beetje teleurstellend vanuit mijn perspectief maar verder geniet ik van je
    ' dagelijkse gedachten' 😃. Heb het goed!
  2. Frouco:
    31 juli 2019
    Kun je niet een stuk 'om' rijden?
    Ik vind je verhalen zo leuk!
  3. Eefje.fimke:
    1 augustus 2019
    Dank dank dank voor je verhalen
    Kan nu heerlijk slapen
    Morgen weer n nieuwe Paulien 😊
  4. Jos Pieters:
    Ha Paulien,

Mooi verhaal wederom en een Fantastische reis ben je aan t maken!
  5. Paulien:
    1 augustus 2019
    Leuk dat we op elkaars bagagedrager meereizen!
  6. Manja:
    1 augustus 2019
    Klinkt als een fijne dag! :-)
  7. Douwe:
    1 augustus 2019
    Leest als een spannend reisverhaal Pauline, whats next en krijgen ze elkaar?
  8. Cora Hulsebosch:
    1 augustus 2019
    Gelukkig Paulien een beetje minder hellingen! Top om "mee" te rijden. Veel herkenbaar. Senja is prachtig. Als je bij Alta komt en een schaatser treft kent hij vast Ard Schenk. Was daar super populair. Ben benieuwd hoe jullie verder gaan. Toi toi
  9. Paulien:
    1 augustus 2019
    Grappig! We hadden t vandaag over Alta, ik heb daar schaatsassociaties bij. Maar toen dachten we dat dat Alma Ata was.. We gooien Ard Schenk erin als we daar zijn!