Korte Bergetappe : van Marseille naar Cassis

30 juli 2014 - Cassis, Frankrijk

Korte blog, want korte etappe!

Na prachtig ontbijt lekker fietsen door Marseille. Had goed op de kaart gekeken hoe ik moest fietsen door Marseille heen om op mijn route te komen. Dat ging in 1 keer goed,  eindeloos de avenue de Prada volgen, langs het Velodrome, en zo fiets je zo de stad uit de bergen tegemoet! Johan vd vakantiefiets winkel zei nog bij deze route: laat je verrassen! " Voorgaande bergen waren niets vergeleken bij deze. Maar misschien omdat ik de Mistral wind weer mee had, goed uitgerust was, het redelijk geleidelijk ging met de vele haarspeldbochten, was het goed te doen. Bovenop paar kilometer lang op hoogvlakte gereden voor de 10 km lange afdaling inzette. Voor ik t wist was ik in Cassis.

25 km maar vandaag! 12.00 aankomst in Cassis. Mooi toeristisch dorpje. Ik kwam eigenlijk om de Calanques te bezichtigen, maar die waren dicht wegens bosbrand gevaar!

Toen wilde ik naar de kapper om er beetje netjes uit te zien hier aan de cote d'Azur. Maar dat deden ze niet zonder afspraak.

Morgen verder richting Le Lavandou!

1. Christine Eerenberg:
    30 juli 2014
    Waar ga je eigenlijk heen? Ik dacht dat je al de finish had gehaald! Dat ontbijtje ziet er goed uit!
  2. Paulien:
    30 juli 2014
    Ik heb nog (veel) tijd over en ga naar Le Lavandou! wat het eindpunt van mijn vaders reis was. Daarna rij ik door tot ongeveer Nice waar de bus mij en Santos naar huis brengen op 9 augustus.
  3. Josje:
    31 juli 2014
    Je krijgt er maar geen genoeg van hè Paulien! Ben benieuwd of Lavandou echt het eindpunt gaat worden. Hoop dat je ook nog wat van de vrijheid en het mooie weer geniet zonder te fietsen dat in het zuiden. Dank voor al je leuke verhalen en de foto's. Ik vond het heel leuk om met je me te kunnen reizen op afstand!
  4. Sytske:
    31 juli 2014
    Bon route op weg naar le coiffeur Plien!
  5. Ans Spel:
    Heb je een lekker coupje laten knippen? Geniet van de Cote d'Azure. Kusjes. Ans
  6. Tineke:
    31 juli 2014
    He die Pauline, leuk kort kapsel vragen bij de coiffeur, en op naar Lavandou. Ik denk zowaar dat mijn tante voeger een huisje had in Saint Marie, of misschien zijn er wel meerdere plaatsjes die zo heten. De tijd gaat nu voorbij vliegen, dus geniet met volle teugen!
  7. Frederik en Brenda:
    31 juli 2014
    Hoi Paulien, Wat hebben wij een respect voor jou vooral nu we zelf over de Oostenrijkse Alpen rijden maar dan met de auto. Regelmatig komen we een zwoegende fietser tegen en elke keer denken we "zo doet Paulien het ook". Wat een topper ben je en wat genieten we mee van je mooie reisverslagen. Succes met de laatste kilometers.