Pieken en dalen op weg naar Cluj

4 augustus 2017 - Cluj-Napoca, Roemenië

Speciaal op verzoek, voor de spanning: vandaag mijn eerste lekke band. Na 2600 km. Ik was er niet blij mee. Het gebeurde aan t eind van de dag.

De dag was zo mooi begonnen, een kopje koffie met uitzicht op optrekkend mist, een heerlijke ochtendrit langs kabbelend beekje, afwisselend klimmetjes die ik aankon, afdalingen die me nog veel beter afgaan. Ook weer met succes 'gedazerd'. Een groep van 4 heel zielig uitziende, maar absoluut wilde honden kwamen naar me toe.. en piep dropen weer af.

Eigenlijk 70 km volop genoten, ik was helemaal gelukkig. Zo nu en dan bidons bijgevuld uit bronnen. Ik wist dat de laatste 10 km voor Cluj druk zouden worden, maar zó druk! Ik vond t heel eng. Ben niet meer zó dapper, heb t vijf km vol gehouden om voor auto te spelen met fluoriserend jasje en ben toen aan de rand gaan lopen, met veel gravel, rotsachtige vreselijke ondergrond. Toen ik eindelijk de stad naderde met een vlakke stoep ontdekte ik de lekke band. Toen naar mijn prachtige appartement (wat ik toch nog had gevonden!) Daar band geplakt, leek snel te lukken, totdat ik m niet opgepompt kreeg door een kapot ventiel. Uiteindelijk met boel gedoe een hele nieuwe binnenband erop. Santos rijdt weer! En ik ben, na wat onrust , weer gelukkig. Uiteindelijk vanavond pas Cluj verkend. De stad bruist met allemaal mooi aangeklede jonge mensen die voor t Untold Festival komen. Ik heb hier op t hoekje naast mijn appartement in de buurtkroeg gegeten. Hele andere sfeer dan tot nu toe in Roemenië. Vrolijk, modern, vlot Engels sprekend. Toch ga ik morgen weer door. Ben nieuwsgierig naar de kloosters in de bergen! Morgen nog niet.. eerst de drukke stad weer uit. Gelukkig zaterdag, toch?

1. Tanja:
    4 augustus 2017
    Weer zo'n prachtige foto's!!
  2. Atty:
    4 augustus 2017
    Joh, dat je dat ook nog kan, binnenband verwisselen...!Ik stopte in Tsjechië als we in the middle of nowhere over sintelpaden reden de gedachte daaraan diep weg. Ik was hulpeloos geweest en hoopte dan maar op een passerende reddende engel. Gelukkig nooit nodig geweest, maar jij bent je eigen reddende engel. Maar engel of niet, wat zal je moe geweest zijn. Heerlijk dat je de ochtend zo genoot. En hopelijk slaap je straks heel lekker. De foto's geven weer een heel mooi inkijkje. Dag lieve dappere Plien, liefs van je nichie.
  3. Frouco:
    Práchtige foto's Paulien.
    Kop koffie lijkt wel een schilderij!
    Bestaat er ook zo'n Dazer voor gillende buurkinderen?? Handig hoor en een fijn gevoel ook.
    Slaap lekker
  4. Jan:
    4 augustus 2017
    Na 2600 km had ik 2 paar schoenen versleten en Santos alleen maar een gaatje en een lastig ventiel. Het is gewoon een kanjer! Oh ja, ook die berijdster natuurlijk.....
  5. Atty:
    4 augustus 2017
    ...en dat je van de geblesseerde Santos ook nog foto's maakte, betekent dat je afstand kan nemen van je sores, dat je je eigen sores met humor kunt beschouwen en er een verhaal van kunt maken. Dat zijn de groten, Paulien. (geheim: deze filosofie stal ik van je vader)
  6. Djoeke:
    4 augustus 2017
    Prachtige foto's, Santos onderste boven met een lekke band, ziet er ook mooi uit, gelukkig heb je reservebanden. En de onmisbare dazer! Goeie reis verder, Black Sea, here she comes.
  7. Christine:
    4 augustus 2017
    Wat is die dazer precies, kun je een foto maken hoe hij eruit ziet? Altijd vervelend lek rijden en ook nog achter ! Heerlijk elke dag zo'n verhaal!
  8. Elisabeth:
    5 augustus 2017
    Wat een zelfredzaamheid Paulien! En dat band verwisselen met een Rohloffnaaf. Ik doe het je waarschijnlijk niet na. Die dazer heb ik na jouw verhalen ook maar op mijn paklijst gezet. Wat zou er gebeuren als je het niet bij je had. Zouden die wilde honden bijten? Heel leuk om je reisverhaal te lezen. Veel voorspoed!
  9. Eefje:
    5 augustus 2017
    Ik zou willen dat ik wat had van jouw dapperheid en kwaliteiten lieve Paulien.