Veel tranen, wind en kilometers.

1 juli 2017 - Heelsum, Nederland

Meestal ga ik rennen zaterdag om 9 uur. Nu niet, nu ga ik fietsen en ietsje langer dan anderhalf uur. Maar wel vertrek om 9.00 uur. Afscheid viel me zwaar, op zo'n moment weet ik niet wat me bezielt om 2 maanden geheel vrijwillig veilige huis en haard te verlaten om een stukje te gaan fietsen. Ook werd ik uitgezwaaid door renmaatjes en mijn buren. Dat gaf wat luchtigheid aan het weggaan!

Er was geen regen om de tranen weg te spoelen, wel heerlijk veel wind, mee! Ik vloog over de dijk via Badhoevedorp, Amstelveen naar Utrecht. Einddoel was Arnhem vandaag ,  via Wijk bij Duurstede waar ik een lunchdate had. Na Utrecht een eerste stevige regenbui. In de Bilt bleek ik langs huis van oude vriend te komen, en kon ik droog worden en bij komen. "Ga je weer naar huis vanavond?" vroeg hij nog.

Nee dus. Na teveel kilometers voor een eerste dag kwam ik hier aan in Doorwerth, bij "nichtje op de fiets". Mijn nicht van 16 jaar ouder is net terug van fietstocht naar Praagh. Die fietskuiten zitten in de familie. Lekker pannenkoeken eten ook!

Morgen de Rijn weer opzoeken en is Xanten in Duitsland mijn einddoel. Ik volg deze reis de Limesroute. Een route die de Noordgrens van het Romeinse Rijk volgt van Katwijk aan de Noordzee tot Constanza aan de Zwarte Zee in Roemenië.

1. Nidia:
    1 juli 2017
    Leuk om jou nieuws te horen.Succes
  2. Annette:
    1 juli 2017
    Wij gaan je missen ,maar jij ons ook!!
  3. Frouco:
    1 juli 2017
    Altijd leuk om 'Santos' te zien. :)
  4. Ans Spel:
    2 juli 2017
    Schat, tranen horen bij een afscheid (en bij wind). Gelukkig kom je gewoon weer terug over een week of wat. En ook nog met lekkere kuiten en een gevoel van "Zo dat heb ik um weer geflikt. Liefs
  5. Wim Van Miltenburg:
    2 juli 2017
    De kop is er af. Xanten altijd leuk!
  6. Fred van der kleij:
    2 juli 2017
    Weer karakter dat je dit gaat ervaren!
    Geniet!
    Kus
    F&K
  7. Peter Cormelisse:
    he Plien,

Gaaf joh de kop is er af . Veel leuke ontmoetingen toe gewenst !! Ik ga je volgen
    Groet Peter
  8. Rob:
    2 juli 2017
    Probeer Atty volgende keer mee te krijgen!
  9. Atty:
    Atty wil best!
    Lieve Plien, nadat we samen de Rijn overstaken heb ik je rooie jasje nagekeken tot ik zelfs het stipje niet meer zag. In gedachten reis ik met je mee. Dag lief nichtje op de fiets, Atty
  10. Elisabeth:
    26 juli 2017
    Waarom is dat weggaan voor een fietsreis zo heftig? Ik troost me tegenwoordig met de gedachte dat als ik niet meer kan of wil, in 48 uur weer thuis ben met de trein. ( als ik in ieder geval binnen Europa blijf)?