Van Ineu naar Brad. Pre-berg etappe

1 augustus 2017 - Ineu, Roemenië

Bergen vol energie had ik aan t begin van de dag, en die had ik nodig ook: een etappe van 110 km met 4 beklimmingen van 1,5 km van 8-10 %. Dit voor de kenners! En voor volgers, die t misschien ook ooit willen doen??

De bergen energie waren nodig. De ochtend verliep zoals vaker vrolijk en opgewekt, ik dacht in de ochtend ook al wat van die klimmetjes gehad te hebben, maar dat was oefenwerk. De middag werd echt heftig, 38 graden zag ik rond 5 uur staan, en de kilometers tot aan Brad leken alleen steeds meer te worden. Ik dacht fietsend aan jullie complimenten over niet opgeven, waarbij ik dacht , als ik hier potje ga zitten huilen zal geen enkele Roemeen stoppen, dus heel veel keus heb ik ook niet. Veel stoppen in de middag, water uit de bidons zijn heel snel lauw.. vaak bijgevuld uit taps als ik die vond.

Tegen 6 uur pas kwam ik pas aan en ik kon t niet laten pension met zwembad te kiezen. En toen ik vroeg waar Santos mocht staan kreeg ik andere kamer, nl vrijstaand huisje aangeboden! Heerlijk! Eind goed, al goed.. maar Mss morgen wel nog een dagje hier. Even de spieren rust geven voor ze écht de bergen in moeten!

Ik kwam er vandaag pas achter dat gister bij de grens mij een uur is afgenomen, en het hier dus een uur later is.

1. Frouco:
    1 augustus 2017
    Ha. Ik zat er op te wachten ......ga t nù lezen.
  2. Tanja:
    1 augustus 2017
    Zo stikjaloers dat ik ben!
  3. Hans Posthuma:
    1 augustus 2017
    Ik ben een kenner, maar wil het nooit doen!
  4. Annette:
    1 augustus 2017
    Toch maar liever een rondje sloterplas!!
  5. Tineke:
    1 augustus 2017
    Geen kenner, maar tril al bij het idee, wat een kracht en doorzettingsvermogen. Wel een veel mooiere omgeving lijkt het. Heel erg verstandig, even pas op de plaats, zeker met een lekker eigen huisje met zwembad!
  6. Jolanda:
    1 augustus 2017
    Ik bewonder je! En neem dat dagje extra rust, gun het jezelf!
  7. Djoeke:
    1 augustus 2017
    Ik fiets ongeveer met je mee..........! Maar echt? Nee hoor, veel en véél te zwaar. gelukkig heb je nu weer een huisje met zwembad, prachtig, heel lang van genieten.
  8. Atty:
    1 augustus 2017
    Wat ben ik trots op zo' n nicht, Plientje. En....blijf nog maar een nachtje in dat welverdiende, schattige huisje. Slaap heel lekker
  9. Pauline:
    1 augustus 2017
    Wat een mooie foto's Iedere dag lees ik met veel plezier je verhaal
    Geniet ervan!
  10. Atty:
    1 augustus 2017
    Hier berichten in de krant dat Roemenen iPhones stelen uit rijdende vrachtauto's. Maar nu stelen ze dus ook al uren uit voortrollende tijd...?
  11. Atty:
    1 augustus 2017
    Hier in de krant staat dat Roemenen iPhones stelen uit rijdende vrachtauto's, maar nu stelen ze dus ook al uren uit voortrollende tijd...?
  12. Margot:
    1 augustus 2017
    Neem de tijd, laat de tijd jou niet nemen!
  13. Clien:
    HELDIN!! X
  14. Eefje:
    1 augustus 2017
    Zo ontzettend veel respect voor je lieve Paulien!! Morgen even tijd voor jezelf terugpakken! XX
  15. Esther:
    2 augustus 2017
    Dat klinkt pittig! Ik vraag me altijd af wat gemakkelijker is, een berg op lopen of fietsen. Op routes waar zowel lopers als fietsers komen, gaan de wandelaars vaak nog sneller omhoog. Maar troost je, ik ben altijd jaloers op de fietsers als we weer omlaag gaan. Lekker uitrijden naar beneden, de wind door de haren, niets hoeven doen, alleen de zwaartekracht toelaten! Lijkt me, naast het uitzicht en de voldoening de top te hebben bereikt, de mooiste beloning van zo'n beklimming! Succes de komende dagen!
  16. Djoeke:
    2 augustus 2017
    Ik ben desondanks onder de indruk van die stelende Roemenen, wat een vernuft! Maar dat afgepakte uur krijg je terug en die mannen zitten nu vast, er is verschil.
  17. Wim - Annie:
    2 augustus 2017
    Nog even een reactie op dat vreselijke wegdek ! De banden van Santos hebben de uitdaging goed weerstaan. Die wieltjes hebben je al een geweldig eind van A'dam gebracht. Maar rusten er tussen door is niet verkeerd .
    We genieten mee.
  18. Be.:
    4 augustus 2017
    Paulien, Roemenië is echt heel mooi. Dat zul je zien. En al die stelende Roemenen zitten bij ons! Veel plezier vanuit Montenegro.
    Be.