Van Xanten naar Düsseldorf

3 juli 2017 - Düsseldorf, Duitsland

Na een heerlijk ontbijt , zonder Gabi, (maar met Grenola)en met Paula, inmiddels zo zoet als honing, aan mijn voeten.

De tocht begon groen en lieflijk, dan maak ik ook foto's, je kent 't wel, rechte paden, boom, maisvelden enzo. Maar eigenlijk ben ik vandaag door van alles heen gereden. Stadsparken, bedrijven terreinen, parkeerterreinen, met altijd de rookwolken van industrie op de achtergrond. De eerste hindernissen overwonnen toen de fietsroute hermetisch afgesloten was en ik omweg moest zoeken via drukke provinciale wegen en zelfs over toevoerstroken van snelwegen moest. (Niet aan Miep vertellen) . Niet altijd even leuk, maar wel afwisselend. Door Duisburg en Krefeld gecrosst, en na een prachtig stuk over de dijk langs de Rijn kwam ik Düsseldorf binnen gefietst. Ze waren daar letterlijk bezig de kermis vd Tour af te breken. Daar ben ik ook nog dwars over gefietst, wat misschien niet zo slim was.. maar mijn gps zei dat het moest .

Maar nu over de ontmoeting van de dag. Ik zag hem vandaag voor t eerst naar 30 km, precies op tijd voor mijn koffiepauze. Rijn! meteen was ik al onder de indruk van hoe zijn omvang, breed en mannelijk. Ik heb lang met m koffie gedronken, en frambozen gegeten. Maar na de koffie verdween hij weer. Via vele omwegen kwam ik hem toch weer tegen, op tijd voor de lunch. Ik heb van hem genoten! Gelukkig maar, komende weken zal ik m blijven volgen. Ik kwam trouwens ook nog een Duitse vrouw tegen die met haar hond in aanhangwagentje reisde richting Zandvoort. Zij vond Rijn maar saai..

Ik had voor vandaag trouwens niets besproken. Dat voelde pas echt vrij! Dus als mensen vroegen waar ik heen ging, kon ik gewoon zeggen: kleine Ahnung!

Morgen richting Remagen! Bekend gebied van mijn Rome tocht.

1. Miep:
    3 juli 2017
    Gelukkig maar dat Miep 't niet weet van die toevoerwegen en zo....
  2. Jan:
    3 juli 2017
    In de loop van de dagen zal Rijn wel wat afslanken... Ondanks de rookpluimen van het Ruhr gebied is het volgens mij genieten. Ik ben wel benieuwd waar je nu de nacht hebt doorgebracht.
    Groetjes, Jan
  3. Tineke:
    3 juli 2017
    Oh, oh die Rijn, stoer, mannelijk, maar ik geloof ook vrouwelijk sierlijk, en kinderlijk slingerend. Wel een beetje oppassen hoor, Miep hoort en ziet alles!
  4. Fred van der kleij:
    3 juli 2017
    Ik hou van Rijn of is het nou rein?
    Maar je weet Miep ziet alles , had ze vroeger ook al last van!
    Vooral doortrappen.
    Kus en welterus
  5. Ans Spel:
    4 juli 2017
    Mannelijk of vrouwelijk, de Rijn is onzijdijdig en dat is ook fijn kronkelen door het landschap. Take care.
  6. Eefje:
    Wat mooi weer Paulien!!
  7. Marjan:
    4 juli 2017
    Van die dagen he.. met van die overweldigden ontmoetingen en die eindigen met bubbels!
    Koester ze.
  8. Atty:
    4 juli 2017
    Als ik uitsluitsel mag geven: Het is Vadertje Rijn.
    (Maar oude mannen kunnen zeer aantrekkelijk zijn)
  9. Jacqueline:
    4 juli 2017
    Rijn is prachtig, van het begin tot het einde!