Van Wenen naar Bratislava

20 juli 2017 - Bratislava, Slowakije

Wenen was prachtig. Paleizen gezien, Sisi overgeslagen, in parken gechilled, Klimt bewonderd, schnitzels en strudels genuttigd, ballen van Mozart vergeleken (de echte zijn alleen in Salzburg verkrijgbaar!) en gecouchsurfd bij Freud. Maar na anderhalve dag van deze 'rust' kon ik niet wachten om vanochtend weer te mogen fietsen.

Wenen uit fietsen was zó gedaan, via prachtig gekleurde fietspaden kom je zo de stad uit, het Prater binnen, heel mooi zo in het ochtendlicht, vervolgens halverwege de Donau over en dan over het Eiland verder fietsen. Op een enkele vroege naturist (defenitely geen wielrenners, ik bedoel echt egaal bruin!) na was het helemaal stil.

Tweede gedeelte vd tocht was door hitte en saaiheid afzien! Het ene rechte stuk van 30 km door natuurgebied afgewisseld met volgende dijk door natuurgebied van 20 km,  misschien overdrijf ik. Begin vd middag was ik in Bratislava , wat een leuke stad alweer! Minder deftig, klein en overzichtelijk, mengelmoes van oud en trendy. En een grote koele kathedraal!

Ik overnacht alweer in een hostel en begin 't zelfs leuk te vinden. Na een dag fietsen slaap ik overal. Zo lang ik ergens kan douchen, Santos binnen kan staan worden ik en mijn telefoon weer opgeladen voor de volgende dag!

Morgen naar Gyor, Hongarije!

1. Pauline:
    Wat ben je al ver!!
    Je beschrijvingen zijn zo leuk!
    Veel plezier
  2. Christine:
    20 juli 2017
    Heel leuk om zo mee te fietsen met je! Je zit in de warme tijd en landklimaat! Daar ben ik niet jaloers op maar verder wel hoor!
  3. Remco en Mia:
    Hoi Pauline,
    Het gaat voorspoedig he en inderdaad al zo ver. We kijken elke avond uit naar je verhaal. Zo leuk om te lezen. We reizen op deze manier met je mee.
    Veel plezier!
  4. Atty:
    20 juli 2017
    je overdrijft niet, wij vonden indertijd dat stuk verschrikkelijk, kwam geen eind aan. Maar Bratislava is de beloning. Zal je t.z.t. een foto laten zien waarin wij uitgeteld liggen onder het ene kleine schaduwboompje dat we vonden. Leuke verhalen weer. Het ga je goed, liefs, je nichie
  5. Clien:
    20 juli 2017
    Bratislava? Vertel me meer, ben heel benieuwd! Klinkt leuker dan Wenen, klopt dat? Hostels; stuur eens een fotootje van je slaapplekjes? Ben ik ook benieuwd naar. Goede reis morgen door Hongarije, jeetje wat ben je ver, waaaaaanzin!!! X
  6. Eefje:
    20 juli 2017
    Wat is het toch leuk jou zo te volgen, je schrijft zo leuk Paulien! X
  7. Josje:
    20 juli 2017
    In Bratislava al weer! Hoe knap en sterk van je! Wij kunnen je gewoon niet inhalen met de auto. Waren vandaag in Salzburg. Je krijgt de hartelijke groeten van Mozart. Hij was zeer verheugd te horen dat je alle versies van zijn ballen hebt vergeleken ..... :)
  8. Djoeke:
    20 juli 2017
    Je bent een wonder, met Atty herinner ik me hoe warm en hoe ver het was, Warm? het was heet! 40 graden en een lastige stugge wind tegen. Een brug die echt moordend was.
    Maar het kan ook het volgende stuk zijn, een beetje vergeten. Er is een prachtig museum. alleen het gebouw al. Hoop dat je het nog ziet. Goeie reis, hou vol
  9. Annette:
    20 juli 2017
    Een mens heeft niet veel luxe nodig om gelukkig te zijn.Telefoon opladen is wel erg belangrijk
  10. Tante Tiete:
    21 juli 2017
    ! 1/2 dag in Wenen is te kort al heb je veel gedaan op je rustdag. Jammer dat het volgend traject saai was. Wat ben je al een eind! Jelle was vandaag bij mij met Marion,s auto. Gezellig.
  11. Josta:
    22 juli 2017
    Hi mattie,
    Eindelijk tijd om te reageren. Zooooo...., waanzinnig trots op je dat je zo ver bent. Leuk je reisverhalen!