Gyula

30 juli 2017 - Gyula, Hongarije

Een blog vanuit het thermaal bad in Gyula, na een lange warme prachtige dag. Ik kijk uit op een donker gekleurd bad met allemaal zittende Hongaren erin.

Net op tijd heb ik me verzoend met Hongarije. Misschien was vandaag wel mijn mooiste dag tot nu toe.

Zodra ik Hód.., uit was begon de Puszta, de leegte, vlakte, (helemaal niets in Hongarije) en hele hele lange kaarsrechte wegen. Weinig tot geen verkeer, 0 fietsers, steekvkiegen als ik stilstond voor een foto, soms een dode poes, egel, en verder nogmaals niets! Vlaktes, uitgebloeide zonnebloemvelden, uitgedroogde bruine akkers ende hele dag door een droge warme wind. Het was gewoon fietsen en verder biets. Soms dacht ik dat er een dorpje was, maar dat stelde nooit veel voor. Niet het gewenste terrasje of bankje. Dus bidons bijvullen (bij pomp of particulier) en weer doorfietsen. Heel soms was er iets wat op een terrasje leek, maar dan zag ik vier mannen met heel veel flesjes bier voor hun en een blik in de ogen die niet echt verwelkomend was. Weer doorfietsen. Dat schiet wel lekker op. De ochtend genoot ik erg, het deed me aan de povlakte denken en noord Frankrijk . In de middag werd het, zoals altijd zwaarder. De laatste 20 naar Gyulawas afzien en toch ook genieten gelijk. Dit is wat ik zo graag wilde! Tegen half 4 fietste ik Gyula binnen en ik had bedacht dat ik Pension Romantica ging uitproberen. Prachtig! Een kamer beneden, Santos naast mijn bed weer, en toen bleek er nog een groots rond ligbad te zijn ook!

Die eerst uitgeprobeerd en nu dus het thermale bad in het stadje. Wat een belevenis. Iedereen zit stil in zo'n bad. Gelukkig is het donker water en ziet niemand dat mijn benen nog steeds doortrappen..

1. Caroline:
    30 juli 2017
    Wat een respect en diepe buiging
  2. Tineke:
    30 juli 2017
    Je hebt schijnbaar een ander beeld van een mooie dag dan ik, mens wat een uitdagingen allemaal! Veel bewondering hier vanaf de bank . Zo'n thermaal bad lijkt me ook best spannend. Ijne avond nog en een nieuwe mooie dag morgen.
  3. Jolanda:
    30 juli 2017
    Dat lijkt wel watertrappelen. Ik heb met een glimlach je blog gelezen...
  4. Frouco:
    30 juli 2017
    Nou de wegen mogen dan recht en slecht zijn. Je foto's zijn dat zeker niet Paulien.
    Genieten!

Je maakt weer een mooie -en vooral bijzondere- reis volgens mij.
    Geniet er van en waarschijnlijk nog lange tijd hierna.
    Oant moarn :)
  5. Mirjam:
    30 juli 2017
    Zo mooi die zonnebloemen..... en bijzonder anders dat landschap, mooie ervaring.
  6. Djoeke:
    30 juli 2017
    Wat heerlijk zo'n lange rustige weg, maar een watermeloen..........?
    Ik hoop dat hij goed smaakt en dat je geniet van het romantische vertrek met het heerlijke bad.
  7. Atty:
    30 juli 2017
    Wat een heerlijk enthousiast verslag na toch ook weer een heel pittige, en `lonely' dag. Slaap heel lekker en droom je dromen. Liefs, Atty
  8. Elisabeth:
    Heel bijzonder! Ook de foto's
    Veel voorspoed.
  9. Ans Spel:
    Lieve schat,
    Wat een onderneming is dit toch. Ik dacht dat Hongarije wel mooi was, maar jouw foto's laten weinig inspirerende landschappen. Misschien is het verder op mooier.
  10. Tante Tiete:
    31 juli 2017
    Wat een heerlijk slot van de dag Jammer dat Hongarije zo tegenviel, maar Budapest spant de kroon.
  11. Gert Jan:
    2 augustus 2017
    Leuke blog knap hoor de bergen
    De percentages klimmen ken ik vooral uit de wiskunde
    En natuurlijk in Hilversum de heuvel
    met 7% afdaling.
    Heel veel succes en liefs Gert Jan