Naar Esztergom

23 juli 2017 - Esztergom, Hongarije

Als ik alleen een verslag over de tocht van vanochtend zou schrijven, zou het een deprimerende blog worden. Ik ben nog geen vrienden geworden met het fietsen in Hongarije. Het lijkt steeds kiezen russen vlakke wegen met langsrazend verkeer, of de bergen in, klimmen en een mooie afdaling als beloning was er niet door beroerd wegdek. Kortom, ik had t niet naar mijn zin. De nacht was beroerd door stampende technobeats die zelfs met ramen dicht nog diep door mijn dromen heen dreunden. Het ontbijtje wat ik in een winkeltje gescoord had had ik mezelf beloofd op te eten als ik een bankje in de schaduw zag staan. Jullie voelen t aankomen: tegen lunchtijd zag ik voor t eerst een bankje! Bovendien was t benauwd weer. Alles zat tegen!

Ik ben toen gestopt voor vandaag. Heb me intrek genomen in het "rugbyhotel". Hotel vol sportteams . En hangt vol foto's met Rugbyteams. Tanja bleek even later op de camping hier te zetten en nodigde me bij t zwembad uit. Vanaf toen verbeterde het humeur aanzienlijk. Vanavond nog de prachtige Dom hier bezocht. Zie de foto's, daar werd ik ook weer blij van, om tijd en energie te hebben nog iets te bezoeken.

Morgen of overmorgen ben ik in Boedapest en blijf daar wat langer dan gepland. Ik heb een expeditie Robinson proef gewonnen en krijg familiebezoek! Morgen meer..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clien:
    Rugbyhotel? Klinkt grappig!
    Expeditie Robinson proef en familie op bezoek? Je maakt me enorm nieuwsgierig!!
    Waardeloos dat je aan slechte dag had, hoop dat een duik in de pool je goed heeft gedaan.
    Slaap je met een rugby team op een kamer vannacht :-)???
    Wens je voor morgen een fijnere dag. Ondanks je gebrek aan enthousiasme zijn je foto's heel erg mooi en lijkt het een prachtig land.
    Snel naar Boedapest!
    X
  2. Mirjam:
    23 juli 2017
    Beter een slechte dag in Hongarije, dan een slechte dag thuis op de bank........
    Helemaal als die slechte dag eindigt met een duik in een zwembad :)
    Morgen is het weer anders XXX
  3. Djoeke:
    23 juli 2017
    Wat een vreselijk slechte weg, alleen al daarom zou ik niet kunnen slapen. En dan die ellendige herrie, erg voor je. Gelukkig komt Boedapest nog en ik raad je de taartjes van
    Gerbeaud nog maar eens aan, maar er zijn er meer en helaas ook veel bedelaars en ander ongemak. Maar toch, mooie dagen in Boedapest.
  4. Gerrie:
    24 juli 2017
    Na Boedapest kan Hongarije ook mooi zijn. Als je in de buurt van Kecskemét zou gaan fietsen, heb je veel groen en leuke plaatsjes. Ken wat Nederlanders daar in de buurt, dus mocht je nog advies van hen nodig hebben? Laat het weten.
    Fijne reis en geniet van Boedapest.
    x
  5. Josje:
    24 juli 2017
    Jammer dat het even twee dagen tegen zat Paulien. Ook dat hoort erbij, net als in het leven. Even balen een dat de mooie dingen weer zien. Fijn dat je Tanja steeds weer ontmoet. Ben je alleen, maar toch ook weer niet helemaal. Ik ben benieuwd naar Budapest!
  6. Eefje:
    24 juli 2017
    Hopelijk heb je vandaag een goede dag gehad lieve Paulien!