Van Ybbs naar Tulln. Bijna Wenen!

17 juli 2017 - Tulln an der Donau, Oostenrijk

Het beloofde een warme dag te worden, dus ik begon deze dag met me goed in te smeren met zonnenbrandolie. Het flesje tegen verdriet kon ik niet vinden. Dank wel voor jullie reacties! Dat helpt wel! Maar makkelijk vond ik het niet vandaag. Dat lag niet aan de route, die was prachtig! Voor een groot deel langs wijngaarden en fruitbomen. Veelvuldig gestopt voor foto's én om fruit te plukken en te snoepen. Dat scheelde weer een lunch! Zoveel heb ik geplukt, appels en nectarines en abrikozen.. de rest was niet rijp..

Ik moest vandaag veel aan expeditie Robindon denken. Nee hoor, ik heb genoeg te eten! Ik slaap goed na elke dag lekkere fysieke inspanning, maar na een dag als gister met verlies , verdriet voelde vandaag alles zwaarder. De heuveltjes kostte meer moeite, het alleen zijn minder leuk dan andere dagen, de warmte was al snel te veel.

Helemaal op t eind vd dag was er nog een Kroatische wielrenner die naast me kwam fietsen. Ik had er 100 km opzitten en had t helemaal gehad, hij begon over Tom de Moulin, (weer s wat anders dan Cruyff!) maar hij probeerde me ook nog door te laten fietsen naar Wenen vandaag (nog 40 km erbij in hoge snelheid). Wenen was "good City , Just like Amsterdam met coke and marihuana. Bij een rotonde ben ik heel snel afgezwaaid, toen hij rechtdoor ging.

Zo kwam ik in Tulln terecht. En zit in nu naar de ondergaande zon in de Donau te kijken. En heb ik een kamertje in de Jeugfherberg. Morgen op naar Wenen! Niet ver morgen en daarna weer dagje rust. Kom maar op met tips voor Wenen!

1. Glenny:
    17 juli 2017
    Verdriet is niet leuk, wanneer je het alleen moet delen. Ik zie het aan je. Weet dat er heel veel mensen in gedachte bij je zijn deze reis om je te steunen. Zz voor straks, gr.Glenny.
  2. Rob:
    17 juli 2017
    Glenny, alleen moet delen is een oxymoron, maar daarom niet treffender uitgedrukt.
    Paulien, als oudere broer zeg ik: Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met die Kroaten
  3. Mirjam:
    Zo'n zonsondergang doet wonderen
  4. Tante Tiete:
    17 juli 2017
    Ja, zoiets moet je even verfietsen, gaat het weer je had geen prettige ontmoetingen, Gaat het weer, jammer dat je geen fijne ontmoetingen hebt deze dag.
    Probeer vooral de heerlijke Wienerschnitsels, die aten we vaak toen we in 1959 een maand in op studiereis in Wenen waren, groot en goedkoop. Ook de opera was niet te versmaden, we zijn er veel geweest, kregen goedkope kaartjes van onze hospita, een oud - zangeres; de opera was toen pas weer hersteld. Een heerlijke stad, vol muziek . Oom Helbert heeft er zijn cello gekocht, uitgeprobeerd op onze kamer! Sterkte. tT.
  5. Djoeke:
    17 juli 2017
    wat een mooie foto, dat doet je goed hoop ik. bedankt voor de bloemen die je mij gisteren stuurde (Atty wees me erop, ik had het bijschrift niet gezien). Hopelijk kom je nog veel moois tegen onderweg. Wenen ja, mooi, mooie musea, het prater, uitzicht en nog véél meer en overal heerlijk fruit, geniet ervan
  6. Atty:
    17 juli 2017
    en een grote apfelstrudel eten met veel slagroom en heel lang op terrasjes zitten en vooral lekker slapen en uitrusten. Truste...
  7. Anke Spijker:
    17 juli 2017
    Het zal nog wel een tijdje blijven, het verdriet. Maar je gaat vast ook op momenten heel erg genieten. Misschien van een lekker stuk taart of een echte schnitzel? Ik zou in Wenen naar het Kunsthistorisches Museum gaan, maar ben dan ook een schikderijengek. De huizen van Hundertwasser zijn leuk om in elk geval langs te fietsen. Ik vond Wenen een fijne stad, ook om er gewoon te zijn. En ik houd van de muziek, maar in juli is er alleen toeristenmuziek. Tijdens het seizoen zijn de Musikverein vaak en de opera altijd geweldig, maar daar moet je ook van houden en dat doen de meeste mensen niet. (Ik ben nu op een opera festival. Als ongeveer de jongste, met mijn 60 jaar...)
    Heb je onderweg ook het imposante kloostercomplex Melk gezien?
  8. Gert Jan:
    Stoere foto van je
    Wij waren verleden jaar ook in Wenen mooie stad
    Fijne dag daro
    Liefs Van ons
  9. Arja:
    18 juli 2017
    Wat dacht je van Mozart Kugeln? Chocolade troost, maar toch....
  10. KeesH:
    18 juli 2017
    Apfel-strudel ,wiener melange , Buchteln, Topfenkneudel, Sachertorte zijn mijn inziens de lekkernijen waar je vrolijk van wordt!
    Succes met kiezen Paulien!!
  11. Tante Tiete:
    18 juli 2017
    Ik hoop dat je weer een beetje kunt genieten van Wenen!