Op de Noordkaap!

7 augustus 2019 - Alta, Noorwegen

Natuurlijk hebben we t gehaald. Daar twijfelde niemand aan toch? Na nog 35 van de zwaarste kilometers   door de mist, door het desolate landschap, één weg vanaf de ferry, met zo nu en dan verdwaalde hutjes, onverstoorbare rendieren, vele touring bussen, ontelbare campers ploeterden de 2 witte en 2 groene Santossen zich voort tot aan het noordelijkste stukje van het Europese continent : de Noordkaap. Dáár lag ons doel en eindpunt van deze prachtige reis!

De Noordkaap is, behalve t noordelijkste stukje vasteland van Europa, een gebouw, met museum, restaurants en hét monument waar we natúúrlijk allemaal op de foto gingen, alleen, met zijn tweeën, met ons vieren, met onze Raysleider en met onze trouwe Santossen die t zonder enkel probleem goed gedaan hebben. We durven nu pas onze thuisfronten te vertellen dat we regelmatig met 60 km naar beneden suisden.. met een Santos voelt en is dat heel stabiel (ook dankzij Noors glad wegdek)

Na de euforie, de broodjes zalm , taart moest er weer teruggefietst worden door 3 van ons. Ik heb Ray gezelschap gehouden want ik was met het bereiken van het doel ook klaar met het fietsen! (Voor even)

‘s Avonds heerlijk gegeten (rendier carpaccio!) , bier en wijn gedronken , nagepraat, tips aan Ray gegeven voor toekomst reizen, en afscheid genomen. Harry en ik vertrekken al vroeg in de ochtend, Eddy en Maja later die dag en Ray wacht op 3 nieuwe deelnemers die dit stuk terug gaan fietsen!

Dank Ray voor geweldige ervaring! Ik heb me afgelopen maanden  vaak afgevraagd waar ik me nou weer impulsief ingestort had. Ook in voorbereiding verliep niets zoals gepland. En tijdens de reis ook niet. Hoe mooi is dat!

Dank bloglezers voor jullie enthousiaste reacties!

1. Hans P.:
    Spreek je snel
    💋
  4. Josje de Vries-De Vries:
    7 augustus 2019
    Ik heb al je verhalen gelezen, Paulien. Je hebt echt een gave om zó beeldend en pakkend te schrijven dat ik er voor mijn gevoel gewoon bij was. Zéker met de prachtige foto's erbij! Dank je wel voor het meegenieten!
  5. Frouco:
    Hihaaaaaaa 👍👍😀😀
  6. Peter Cormelisse:
    7 augustus 2019
    Goed gedaan joh ! Wat voor fiets had je bij je eigenlijk😁
  7. Paulien:
    Gazelle 😀
  8. Tineke:
    7 augustus 2019
    Geweldig, top, hopelijk nog lang nagenieten van deze mooie tocht én prestatie.
  9. Annette:
    7 augustus 2019
    Wat ga ik je prachtige verhalen missen,gelukkig ga ik ze ook allemaal nog horen tijdens ons rondje Sloterplas 😉😘
  10. Ans Spel:
    Goed gedaan, jochie
  11. Mirjam:
    Congratulations <3
  12. Paulien:
    Thanxxxx
  13. Clien:
    7 augustus 2019
    BRAVO!!! Lang applaus, toegift en doek dicht. Juichen, huilen, mekaar in de armen vallen en champagne drinken op de goede afloop en de fantastische reis. Alleen maar goede recensies. De kranten zijn euforisch over Plien en haar groene santos. De Noordkaap bereikt!!! Maar.....wat wordt het volgende doel.....spannende muziek en geluidseffect..... Wij wachten het af, met bonkend hart.
  14. Caroline:
    7 augustus 2019
    Gefeliciteerd met dit bijzondere avontuur. Wat een respect heb ik voor jou doorzettingsvermogen.
  15. Heleen:
    7 augustus 2019
    Wat een geweldige ervaring en prachtige reis heb je gemaakt. Gefeleficiteerd met het behalen van de Noordkaap!
  16. Tineke Prins:
    7 augustus 2019
    Ah super. Gefeliciteerd!!! Topprestatie hoor!!!
  17. Esther:
    8 augustus 2019
    Fantastisch dat je het weer hebt gehaald! Al twijfelde ik daar natuurlijk geen moment aan ;-) Nog iets meer dan een weekje en dan mag in voor het laatste stukje in Italie aan de bak! Ook weer te volgen middels mijn blog!
  18. Sandra Kooper:
    Yessss....top meisje!!! Respect!!!
    En eeeehh.....wanneer gaan jij en Santos ook alweer trouwen ???
  19. Paulien:
    8 augustus 2019
    Jij mag bruidsmeisje zijn !
  20. Wim - Annie:
    14 augustus 2019
    Lieve Paulien,
    Ongelooflijk !!! Wat een tocht die we , zittend op de stoel, mee beleefd hebben. Het moeten "wonder repen "zijn die je zoveel energie hebben gegeven. Goed voor een reclame spotje ? Bedankt voor het verslag en de geweldige foto's.
    Geniet van je thuiskomst in zachte stoel en bed .
    Groet Wim en Annie