Vooraf

18 juli 2019 - Badhoevedorp, Nederland

Lieve bloglezers!

Tijd voor weer een fietstocht. Tijd voor weer een verhaaltje.

Ja, ik ga weer een fietstocht maken. Maar dit jaar is alles wel een beetje anders.

Allereerst ga ik niet alleen. Ik ga mee met de European Bike Challenge. (google maar!) Een startende organisatie, wij gaan mee als 'scouts'. De route verkennen voor toekomstige groepen!

Het houdt in dat ik fiets met 3 anderen.  Voor mij een uitdaging! Maar heb er wel alle vertrouwen in.

Wat vooral anders is:  ik vertrek niet vanuit huis, tot mijn spijt natuurlijk. Het liefst vertrek ik vanuit mijn voordeur. Morgen vlieg ik naar Namsos in het noorden van Noorwegen, zaterdag gaan we vanuit daar in 2 weken 1600 km naar de Noordkaap fietsen.

En tot slot, de grootste verandering, wat jullie ook zal doen schrikken: ik ga niet op mijn vertrouwde rode Santos. Ik fiets op een stoere lichtgroene Santos van de organisatie. (hoewel ik de afgelopen maanden m al wel eigen heb gemaakt. Een ander stuur, een eigen zadel en een bevestiging voor mijn Iphone (: )

En wat ook anders is, ik fiets zonder bagage. Die wordt meegenomen door Ray, die rijdt met een enorme camper, met onze spullen, en zet 's avonds tentjes op en kookt voor ons.

Kortom, alles is anders, wat blijft is flinke stukken fietsen en verhaaltjes! Hoe vaak? Ik heb geen idee, ik denk namelijk dat het vooral een tocht van fietsen, eten en slapen wordt met weinig tijd voor wat anders. Daarentegen wordt het nooit donker in Noorwegen, dus hoop ik 's nachts in mijn tentje mooie verhalen te schrijven.

1. Jos Pieters:
    18 juli 2019
    Heel benieuwd Paulien! En goeie reis!
  2. Tineke Prins:
    18 juli 2019
    Ohh super. Ik kijk er naar uit, maar jij mag het doen (:-) Heel veel fietsplezier (en ach joh die metgezellen wennen wel. Je gaat ze straks nog missen). Liefs 10
  3. Henk:
    19 juli 2019
    Veel succes, veel fun ,en lekker relaxen in een supergave omgeving.
  4. Keesheersping:
    20 juli 2019
    Vanuit Aalsmeer sterkte en veel fun!
    Ik wacht je verhalen af!