Meer varen dan fietsen naar Ørnes

22 juli 2019 - Reipå, Noorwegen

Om drie uur snachts hoorde ik ergens de wekker.. Wat sliep ik lekker in mijn tentje met regen gekletter.. maar toch gedachteloos fietskleding aan, regenjas aan en voor het eerst mijn waterdichte oversloffen zodat je voeten niet nat worden. Altijd 1 zak mee die onder mijn zadel uitsteekt met energie-repen en andere oplaad-apparatuur 😀.  Klokslag 3 uur vertrokken Harry en ik in de stromende regen op naar de haven van Sandjoessnoen. De ‘kopploeg’ vertrok later, ze bleken nat geregende tassen te hebben waar ik in mijn slaperigheid niets van gemerkt had. Het was licht, het regende, mooie glooiende weg, geen verkeer en gek genoeg genoot ik! Helemaal toen we onze eerste elanden spotten.

In de haven aangekomen was er even paniek. Waar is de Hurtigruten? Een enorm schip kun je toch niet over t hoofd zien.. maar plots kwam hij aangevaren en waren wij de enige passagiers die aan boord gingen. Via de vracht ingang kwamen we in een naar vis stinkende ruimte waar onze fietsen konden staan. Toen binnendoor naar de ‘receptie’  en bleken we terecht te zijn gekomen op een luxe schip waarvan alle passagiers nog in slaap in hun cabins waren. Wij hadden de ontbijt zaal voor onszelf! Zat ik daar doorweekt in mijn fietskleding in een chique ontbijtzaal. Om de beurt gingen wij onze sokken , fietsschoenen en nog meer proberen droog te krijgen in de handendrogers vd toiletten.

We hadden inmiddels besloten wegens de niet aflatende regen een ‘halte’ verder met de boot af te leggen. Geen helden verhaal dus vandaag. Gewoon een stukje varen ipv fietsen. Op het loungedek geprobeerd wat slaap in te halen. Dat werd verhinderd door een harde scheepstoeter die afging vanwege t passeren vd poolcirkel!

Na 4 uur varen gingen we van de boot af en hebben we maar heel kort gefietst naar de camping.

En zo hadden we een onverwachte rustdag, wel goed voor de pijnlijke billen, vermoeide spieren, korte nachtrust, maar naarmate de zon in de dag weer ging schijnen, wel heel veel zin om er morgen weer vol tegen aan te gaan! Volgens Harry moeten we weer veel klunen!

Ray en zoon Ruben kwamen tegen etenstijd aangereden. Alweer geen adventure-food, maar een goede pasta-tonijn maaltijd.

En nu slapen in.. een hütte! Doetjes zijn we!

1. Peter Cormelisse:
    Afzien zeg 🤓
  2. Tineke Prins:
    22 juli 2019
    wauw super om je avondturen te lezen. Pff wat een paardenkracht moet er in je lijf zitten. Ongelooflijk veel succes de komende dagen (is een km of 80 niet genoeg op een dag). Ergens een kaart te vinden van je route?? (kan ik al die boottochtjes begrijpen (:-) Slaap ze!
  3. Paulien:
    23 juli 2019
    Goede tip! Ik heb geprobeerd nu juiste locaties steeds toe te voegen en nu kun je onder ‘kaart’ van deze blog kijken? Anders jouw pocket Earth 😀
  4. Margot:
    Truste
  5. Eefje.fimke:
    Bikkel!!!!
  6. Atty van Gijn:
    23 juli 2019
    Maar ik ben blij dat je even een gedwongen ‘rustdagje’ had. Wow ! De Poolcirkel passeren! Als mijn ome Jaap dat zou horen...Geniet ervan Plien en van verre geniet ik mee, je ouwe nichie
  7. Ayla:
    23 juli 2019
    Succes vandaag weer lieve Truus! Leuk je verhalen weer te lezen :)
    Word elke keer toch wel weer een beetje jaloers! Benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs!
  8. Clien:
    Poolcirkel; wauw!!!
    Lekker klunen vandaag.
    Plezier! X
  9. Henk:
    23 juli 2019
    Lijkt mij een heerlijk gevoel dat langzaam schommelen met een slaperig lijf en een hoofd dat eigenlijk nog wat rust nodig heeft. En daarbij genieten van de magnifieke beelden.
  10. Tineke:
    23 juli 2019
    Heerlijk,lijkt mij, even een wat relaxte dag, en varen op een luxe boot, ook tof, hutje lijkt wel vakantie.
  11. Frouco:
    23 juli 2019
    Wat schrijf je toch leuk Paulien; ik schommel met je mee! En wat een mooie reis zoals je deze omschrijft, fantástisch.
    Stoer van je hoor, zélfs op de boot. Dat zijn de 'toetjes' .... tòch?
    Tot morgen ..... oant moarn, hoor graag meer over t klunen😉
  12. Ans Spel:
    23 juli 2019
    Heeeee mopjepopje, leuk he, die boot zo onverwacht luxueus. Kun je er weer tegen.
  13. Tineke Prins:
    23 juli 2019
    Helemaal super, de kaart met oranje icoontje die ook nog eens de foto's vandaar weergegeven. Super reis verder! (het ziet er erg heuvelachtig uit (:-( Maar eitje voor jou! (hoop ik).
  14. Wim - Annie:
    24 juli 2019
    Lieve Paulien,
    Dat is inderdaad een ander soort fietstocht. Maar ondanks de "luxe "van de verzorging is toch ook veel incasserings vermogen gewenst. De boottocht Hurtigruten klinkt bekent. Een vriendin heeft daar mee gevaren. We genieten weer van je verslagen. Goed ademhalen dan bereik je de toppen.
    Groet Wim en Annie

l
  15. Tanja:
    25 juli 2019
    Wat een courage. Om drie uur opstaan in de regen. Bewondering!
    Het lijkt me een verrassende tocht! Geniet ervan!
  16. Onno:
    25 juli 2019
    Heerlijk om met je mee te reizen zus!
  17. Annette:
    26 juli 2019
    Zoveel bewondering voor je,en geniet weer zo van je verhalen.
    Liefs Annette