Van Holm Naar Sandnessjoen

22 juli 2019 - Sandnessjøen, Noorwegen

Het is nu half zes in de ochtend en ik zit al een half uur op de Hurtigruten, de postboot die langs de kust van Noorwegen vaart.

Maar eerst terug naar gisteren!

Aan de foto’s kun je zien dat we allemaal in onze EBC pakjes fietsten en dat we de dag begonnen met een ferry. In de loop vd dag volgde er nog twee. Een welkome afwisseling vind ik! Vaak even (of wel langer) wachten met eten, in de zon, even genieten van geen zadel onder de billen. Ook op de ferries tijd om te genieten van het ongelofelijk mooie landschappen die steeds veranderen van kale vlaktes tot hoge gebergtes.

We hadden veel minder klimmetjes dan de eerste dag, een prachtig glooiende route en wind mee!! Die 110 km was zo weggereden, maar door het oponthoud van de ferries toch pas rond 7 uur op de camping.

Logistiek probleem was dat Ray met de camper (met onze tenten, eten en kleding) veel meer oponthoud had waardoor hij pas om 9 uur er was. Maja en Eddy, de kopploeg, hadden eten gekocht en zo koken en aten we in de kjøken vd camping. Harry en ik hebben huiselijk afgewassen en gedroogd. De keuken was aan kant toen Ray het erf op draaide!

Ik wilde eigenlijk alleen maar slapen! We wisten dat we vannacht om 3 uur op moesten om deze boot te halen. Zodra Ray kwam supersnel onze tentjes opgezet, en na kort overleg over de dag van vandaag ben ik mijn tentje ingedoken. Snel diep in slaap gevallen tot om 3 uur de wekker ging, en ik heel hard de regen hoorde kletteren! Wordt vervolgd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Atty van Gijn:
    22 juli 2019
    Goeie morgen lieve Plien, ik vind je zo knap!! En wat gun ik je bakken slaap. Ik stuur je kilo’s energie. Heel veel liefs, je ouwe nichie
  2. Glenny:
    Lieve, dappere Paulien.
    Wat een mooie tocht, geniet ervan en zet hem op.
  3. Jacqueline:
    22 juli 2019
    wat een fijne verslagjes en prachtige foto's weer. Ik verheug me op het vervolg!
  4. Ans Spel:
    22 juli 2019
    Wat leuk dat jullie ook de Hurtigruten genomen hebben. Het is wel hard werken fietsen in dit landschap. Wat een onderneming!!!
  5. Hans P.:
    22 juli 2019
    Ziet er allemaal heel natuurlijk uit. Mooi! Goed dat je een “ouderwetse” wekker hebt meegenomen. Je hebt ook van die dingen die licht gaan geven, net alsof de zon opkomt. Maar ja........daar heb je natuurlijk niks aan daar in het noorden. 😏Groet!
  6. Hans P.:
    Hee Ans,

De Hurtigruten...? Dat doet me denken aan een oud Noors volk, waarvan men denkt dat het zo’n 3000 jaar geleden is uitgestorven. Het gerucht gaat alleen nog dat je in de maand juli ( en dan nog alleen in de tweede helft) in het verre noorden nog een afstammeling kan tegenkomen. Of is het iets anders......?
  7. Peter Cormelisse:
    22 juli 2019
    Drie in de nacht wakker worden met regen .....haha leuk he fietsen....
  8. Tineke:
    22 juli 2019
    Je levert weer topprestaties, jammer van die regen, maar gelukkig eerst de ferry zo meteen. Het moet prachtig zijn al die landschappen, wauw.