Van Györ naar Tata

22 juli 2017 - Gyor, Hongarije

Gister had ik voor 12 uur smiddags al 80 km erop zitten. Vandaag wilde t niet lukken. Rond een uur of 11 ben ik, ondanks mijn strenge 30 km koffiepauze regel, moedeloos al na 20 km gepauzeerd. Allereerst kwam ik Györ lastig uit, kon de wegen wel vinden, maar niet de fietspaden! En ook na Györ zette zich dat probleem voort. Drukke provinciale weten zonder fietspad en uiteindelijk een toevoerweg naar een snelweg. Mijn Limes-GPS route (die echt een fietsroute aangeeft) gaf dit toch echt aan. Ik vond t eng, maar ik zag ook geen andere oplossing.. toen stopte er ook nog een vrachtwagen voor mijn neus. Man stapte uit, breedlachend met kaarten en wegenboek in zijn hand. Waar ik naar toe moest.. tja.. Boedapest zei ik maar. Hij veel gebaren, weg uitleggen. Ik veel gebaren en uiteindelijk vond hij ook dat ik maar even billenknijpend door moest rijden. Nog een kilometer en een enge rotonde verder kwam ik weer op een 'gewone' provinciale weg uit en vervolgens dus gauw bij eerste dorpje de koffiepauze vervroegd om de schrik weg te snoepen.. Rest van de dag minder eng, maar niet erg mooi. Lange rechte wegen, hier en daar wat klimmetjes, en rond 2 uur werd t me te warm en vond Tata een mooi toeristisch plaatsje om te stoppen. De eerste 5 hotels/pensions gaven allemaal aan vol te zitten (weekend!) en toen ik moedeloos begon te worden had pension The Corner House nog "one special room" voor mij. Ik was zó blij!

Tanja staat hier verderop op de camping en we vonden wel dat we een dubbele Aperol verdiend hadden en een lekkere gyros schotel!

1. Ay en Tijm:
    22 juli 2017
    Blij dat je heelhuids die weg bent doorgekomen en een slaapplek hebt weten te vinden! Geniet nu lekker van je rust, morgen weer een dag! We vinden het erg leuk je te kunnen volgen, jammer dat we jou en santos dit jaar niet opwachten! Liefs, Ay en Tijm
  2. Josta:
    22 juli 2017
    Goh, gelukkig goed aangekomen. Sriebie swietie (slaap lekker!!!)
    Kijk uit naar het volgende verslag
  3. Djoeke:
    22 juli 2017
    Dat viel wel tegen, maar toch een sympathieke vrachtwagen chauffeur, meeliften doe je niet natuurlijk, er moet gefietst worden! En erg fijn voor je om Tanja dan weer te zien. kan je nog even je probleem kwijt. Hou je vast aan Boedapest. Eerst een bad in dat prachtige Gellertbad met massage en dan, hou je vast! naar een enorme begraafplaats. Op zoek naar het graf van Imre Nogy (Nodzj) kregen we een lift, want er zijn wegen door het kerkhof en de graven zijn vaak erg mooi. Hoop dat het nog steeds zo is. Slaap lekker, Djoeke
  4. Atty:
    22 juli 2017
    Gek dat ik me van drukke wegen niets herinner. Misschien fiets je toch iets anders. Dichter bij Boedapest wordt het echt interessanter. Maar wat ben je al ver! Vandaag is het pas 3 weken geleden dat we 's avonds pannenkoeken aten in Oosterbeek en morgenochtend dat ik lang dat rode stipje van je jas nakeek nadat we samen de Rijn overstaken. Het geeft je de ruimte hoop ik om wat langer in Boedapest te blijven en zo ook heb je ruim de tijd voor het zwaardere stuk van B. naar de Zwarte Zee. Heerlijk dat je dat hotelletje vond. Geniet maar van een ontspannen nachtrust. Denk maar aan die prachtige wolkenluchten die je weer in mooie foto's ving. Slaap lekker, je nichie
  5. Peter Cormelisse:
    23 juli 2017
    Mooi verslag weer , het is ff doortrappen maar zo kom je nog eens ergens :)
  6. Douwe:
    23 juli 2017
    Ah, dat is vervelend. Had ik afgelopen maand in Portugal ook, fietsen over de snelweg, geen normale weg meer te vinden ondanks alle elektronische hulpmiddelen. Gelukkig van korte duur. Sterkte en pas op jezelf, we zien je heel graag weer heel huids terug
  7. Christine:
    23 juli 2017
    Ik had als regel na 20 km koffiepauze met appelbroodje die dan al 20 km achterop m'n bagagedrager lag, misschien moet je de regel aanpassen!
  8. Paulien:
    23 juli 2017
    Leuk hè, die regels die je voor jezelf maakt! Ik maak ze omdat ik anders op elk terras ga zitten!