Met wind méé de heuvelrug over naar Galatí.

14 augustus 2017 - Galaţi, Roemenië

Wat heb ik geboft met mijn pension gister. 's Avonds nog kennisgemaakt met jong Roemeens stel die  kraamfeestje gaven ín het pension. Ik mocht mee eten en dat kwam me gisteravond érg goed uit! De vader was fanatiek fietser en wilde alles over mijn tocht en fiets (merk zadel enzo) weten.

Heerlijk geslapen en vanochtend héél even getwijfeld of ik niet zou blijven liggen.ik was nog steeds beetje gebroken. Ik keek naar buiten en zag veel wind en bewolkte lucht. Daar moest ik gebruik van maken! Bij t ontbijt, ik mocht alweer mee eten,  gekletst met de moeder. Ik klaagde over mijn zere been spieren, zij over haar zere arm, haar kind had 9 pond gewogen bij de geboorte. Dáár kon ik over mee praten!

Er stond echt véél wind! Maar alweer helemaal méé. Ik werd zelfs bijna de berg óp geblazen! Alles zat mee vandaag, ik heb genoten, en werd met momenten weemoedig dat t bijna voorbij is. Natuurlijk verlang ik naar huis, maar het mooie van een tocht maken is steeds niet te weten wat er na een volgende bocht te wachten staat. Zelfs als het landschap zo leeg en 'saai' is als vandaag! Het was te vergelijken met de Puszta in Hongarije maar dan heuvelachtig. De 100 km vlogen voorbij vandaag en rond 3 uur kwam ik aan hier in Galatí. Weer met een flinke afdaling de stad in rijden, dalen, dalen tot ik aan de oever kwam van de ... Donau! We waren zó blij elkaar weer te zien! Breder dan ooit lag ze hier!

Later op de dag, na ingecheckt te hebben in The Danube Stars, (ik zocht Danurea, maar ze hadden de naam veranderd) ben ik weer terug gegaan, lopend, naar de Donau. Ik zag tot mijn verbazing een bepakte fietser. Ik sprak hem aan en we hebben daar aan de oever van de Donau tot na zonsondergang gezeten. Hij kwam van de andere richting en had dus net twee dagen tegenwind gehad. En veel tegenslagen.  Zoals ik de helling op werd geblazen, moest hij nog trappen voor de afdaling. Eindeloos gepraat over (alleen) fietsen, over praten tegen rivieren, tegen heuvels, je fiets. Over eenzaamheid, over de tranen die zo vaak opwellen als je fietst, van geluk, van verdriet, of van de wind .?  Kortom , we waren beide blij elkaar even te ontmoeten. Hij was trouwens Deens, met Spaanse vader en van Kajs leeftijd .

We hebben afscheid genomen, hij nam een nachtbus, en ik moest mijn blog nog schrijven. Morgen verder fietsen naar de Donau Delta!

1. Glenny:
    En vooral doorgaan.
  2. Tineke:
    14 augustus 2017
    Wat een mooie ontmoeting na een mooie dag. En ja inderdaad nog even en dit avontuur is ook al weer ten einde. Maar nu nog niet, dus nog even genieten van al die emoties die rond dwarrelen.
  3. Frouco:
    Gatver wat saai.:)
  4. Eefje:
    14 augustus 2017
    Prachtige update P{aulien, wat zie je er goed uit!
  5. Djoeke:
    14 augustus 2017
    Proficiat, je bent al aan de Donau, wat heerlijk voor je. En jij èn Santos zien er ook gelukkig uit. En misschien is het saai, maar ik vind de foto's van die velden met zonnebloemen heel mooi. Slaap lekker.
  6. Atty:
    14 augustus 2017
    Koninklijk zit je daar te stralen aan de Donau! Lekker een dagje daar blijven? Het genieten nog wat rekken...?Slaap in elk geval heel lekker en droom zoete dromen!
  7. Clien:
    14 augustus 2017
    Je bent er bijna, niet te geloven!!! Zo bijzonder!!! Geniet van de laatste loodjes lieve helden vriendin, X
  8. Eefje.fimke:
    Zoooo Paulien
    Xxxxxx
  9. Jolanda:
    15 augustus 2017
    Zo ik heb wat reisverhalen achter elkaar gelezen. Op de berg waar ik zat was er soms internet, vaak niet. Wat ben je toch een stoer en mooi mens. Fijn om te zien hoe goed je er uit ziet!
    Kan me zo goed voorstellen dat je tranen krijgt zonder precies te weten waarom. Je reis schiet al op, geniet nog met volle teugen! Vanaf vandaag kan ik je weer iedere dag volgen. X
  10. Peter Cormelisse:
    Jaloersmakend weer !
  11. Tante Tiete:
    16 augustus 2017
    Je hebt geweldig geboft dat je in dit saaie stuk helling op de wind mee had. Je kunt nu al zeggen of de reis door Roemenie je is meegevallen of niet, maar ik denk dat het jou voornamelijk gaat om de verassingen die je met deze fietstocht hebt, en de ontmoetingen en de prestatie voor jou erg belangrijk zijn en je de saaiheid van sommige streken op de koop toe neemt. Je had een mooi filosofisch gesprek onderweg.