(Niet meer) Wenen!

18 juli 2017 - Wien, Oostenrijk

Een korte fietstocht vanuit Tulln naar Wenen. 40 heerlijke kilometers langs de Danube met wind mee en frisse wind vanuit de rivier. Op het eind, voor ik de stad inreed, nog een paar zonnenbloemvelden.. voor het eerst deze tocht! Toen langzaam maar zeker de stad in. Waarom vind ik dat altijd zo bijzonder, het ontroert me gewoon om zo'n stad binnen te fietsen en te bedenken dat ook Wenen op fietsatstand ligt van mijn eigen huis! Op een gegeven moment stond ik aan t begin van Wenen weer vol keuzes, noord of zuid langs de Donau , centrum, .. toen ik een berichtje kreeg van Tanja, mijn Belgische fietsmaatje, uit Regensburg. Als ik wilde had ze een kamer voor me voor €13,00 per nacht, maar verontschuldigde ze zich, de kamer is erg rudimentair! Wat een prachtig Belgisch woord! Ze appte me meteen het adres door en het enige wat ik hoefde te doen was het adres in voeren en zo reed ik dwars door Wenen als ervaren stadse fietser naar het Porzellanium! Zo heet dit 'hotel'. En rudimentair betekent wat mij betreft "pelgrimswaardig". Ik voel me er helemaal thuis. Ik zit nu in de knusse binnentuin met waxinelichtjes, ik luister naar gesprekken in Grieks, Scandinavisch, gebroken Engels.

Vanmiddag samen met Tanja Wenen verkend. Dank voor jullie tips. Jullie kennen me goed, eten en snoepen,terrassen, sfeerproeven doe ik het liefst. Wat een indrukwekkende stad! En tot slot met Wiener schnitzel Tanja's verjaardag gevierd!!

Morgen nog een hele rustdag hier!

1. Heleen:
    18 juli 2017
    Het is een hele "zoete" stad. Leuke sfeer zet je weer neer. Geniet er maar van!
  2. Margot:
    18 juli 2017
    Ik dacht dat t om je benen ging, maar t gaat om de brandweerauto?????
  3. Caroline:
    18 juli 2017
    Je bent er net iets te vroeg
    Geniet van je rustdag
  4. Douwe:
    18 juli 2017
    Sagenhaft! Gratuliere Fraulein mit diesen Leistung, viel Spass in Wien. Vergeet niet woonhuis en behandelkamer van Sigmund Freud te bezoeken....
  5. Djoeke:
    18 juli 2017
    Ja, prachtig. Er is genoeg te doen, kleine theaterzaaltjes ook leuk om mee te maken. En natuurlijk teveel musea, Gustav Klimt, zo mooi. Je kan ook de opera gaan bekijken. Nou ja, rustig aan, genieten da's de hoofdzaak.
  6. Atty:
    18 juli 2017
    `Traan op de tompoes' (Annie Schmidt). Ook al is het (niet meer) Wenen, een traan op de Sachertorte, Apfel Strudel, Wiener Schnitzel, kan ook nog best. Fijn dat je nu een rudimentaire Tanja is. Geniet van Wenen en dat je al helemaal DAAR bent. Liefs, je nichie.
  7. Djoeke:
    18 juli 2017
    mijn reactie raakte kwijt, Gustav Klimt is prachtig en een boottocht op de..........Donau.
    goed om uit te rusten
  8. Djoeke:
    18 juli 2017
    derde poging, ik doe iets fout, niets aan te doen. Maar vergeet Gustav Klimt niet en misschien een bootreisje op de Donau! Mooie foto bij de brandweerauto. sterkte met de
    de toeristische route
  9. Atty:
    18 juli 2017
    Bij mij ging er ook iets mis, en na het zien van je benen onder je brandweershirtje wou ik nog even zeggen dat die er echt prima uitzien, maar ik zie dat is al gebeurd. Nou ja `dubbel gestikt is altijd beter'.
  10. KeesH:
    18 juli 2017
    Als je toch in Wenen bent probeer eens een Mozart sonate KV 545 in C groot te beluisteren, daar wordt je nog vrolijker van!
  11. Tineke:
    19 juli 2017
    Voor mij alweer een tijdje terug dat ik Wenen heb bezocht, maar ik herinner me de weidsheid en de betrekkelijke rust van de stad. Alweer die kuiten, ik snap dat je daaraan te herkennen bent!
  12. Anke Spijker:
    19 juli 2017
    Vast nog wel wat wenen na Wenen. Maar gelukkig erg genieten. Heb het fijn!
  13. Ayla:
    19 juli 2017
    Klinkt heerlijk Truus, geniet ervan!
  14. Wim - Annie:
    19 juli 2017
    Heerlijk om je verslag steeds te lezen. Onze ervaring met de Donau is er een met een rivier buiten haar oevers. Vertellen we nog wel eens. Nu Wenen en de melodie Wien soll die stadt meiner traumen enz, gaat niet uit mijn hoofd.
    Geniet , het gaat voortreffelijk .
  15. Lydia:
    19 juli 2017
    Ik leer je ook nog beter kennen door deze mooie verhalen van je belevenissen. Dat is heel waardevol. Genieten kun je gelukkig heel goed. Ongelooflijk dat je alweer in Wenen zit. Lachen die brandweerfoto!!
  16. Tante Tiete:
    19 juli 2017
    Wenen is te kort voor 1 dag, maar de sfeer proeven is ook al mooie. Geniet van waar je zin in hebt en rust ook lekker uit. Je bent al een heel eind!