Mooi en zwaar naar Voorbij Bâr

13 augustus 2017 - Trestiana, Roemenië

Ja, ik heb 't gered. Het was héél mooi en ja, ook zwaar. In de ochtend viel het mee, ik kon merken dat jullie aan t duwen waren, bovendien had ik veel en frisse wind mee. Het hele stuk met slecht of laten we het landelijk wegdek noemen viel me mee. Het was ook echt mooi landschap en ik genoot. Veel gestopt om foto's te maken en bewust te genieten.. niet alleen maar haasten. Maar rond het middag uur, draaiden de weg, en waren jullie even met lunch pauze, en was de wind plots heftig tegen en bléven de hellingen maar komen. Even was ik ten einde raad, maar... toen mijn kuiten begonnen te verkrampen bleek ik opeens echt boven aan de 'heuvelrug' te zijn: de rest vd middag bestond uit 50 km licht dalend, veel wind mee, een rechte weg temidden van een prachtig landschap, prairie achtig, ik reed hier met snelhedid van 30 km/uur, dat haal ik anders nooit, hoewel bij de echte afdalingen is mijn max iur record ook verbroken vandaag! Steeds wel dorpjes om de drankbehoefte weer aan te vullen. En nog steeds overal waterputten. Romantische is daar ook snel van af.. zwaar werk draaien om zo'n emmer diep diep in de grond en weer naar boven te laten komen.

Eigenlijk ging de dag best goed tot ik wel even dag naar t guesthouse te fietsen uit het boekje, 5 km voorbij de stad Barlad. Helaas... geen guesthouse , wel hele aardige mensen die er alles aan deden om mij te helpen. Uiteindelijk hebben ze me naar een Hollander gebracht.. mr Tattoo uit Heerlen met 3 bewakingshonden ("die Roemenen hè) heeft me naar een pension gebracht, dat net nieuw was. Daar lig ik nu bij te komen. Er is ook een bad! Tegen de tijd dat ik wist hoe de stop werkte werd t water koud. Wat een leed! Koud douchen oké, maar koud bad gaat me te ver!!

Het was echt een práchtige dag! Hoop dat jullie dat op de foto's zien. Dank voor t duwen . Morgen weer graag.

1. Frouco:
    13 augustus 2017
    Oh Paulien. Wat ben je KNAP!!!
    En ook stoer vind ik. Die wégen!!! En dan afhankelijk van Roma's in een koud bad terecht komen.
    Echt .....ècht een heel, heel diepe buiging maak ik voor je.
    Zo ont...zet...tend knap van je.
    Sorry dat ik t op je moeilijkste stukkie af heb laten weten maar gelukkig heb jij je eigen kracht. Kun je altijd op bouwen dat blinkt wel weer.
  2. Onno:
    Mooi werk zuster!
    Ik ben heel trots op je.
    Take care. Onno
  3. Djoeke:
    13 augustus 2017
    Zeg, wat geweldig, je bent een superkanjer!!!Wel een geluk dat je toch een slaapplek hebt gevonden, en die drie honden hou je er maar in, misschien brengen ze geluk. Ja, dat duwen hè, ik heb er een lamme arm van. Maar morgen doen we het weer.
    Die landelijke weg lijkt me toch wel linkelijk, ziet er niet echt verrukkelijk uit. Morgen weer? toch niet weer zo'n end hè, dat is niet vol te houden, denk om m'n arm! Droom maar heerlijk van deze geweldige prestatie, Djoeke
  4. Tineke:
    13 augustus 2017
    Gefeliciteerd, wat een topprestatie! Goed uitrusten nu en morgen er fris weer tegenaan. Ziet er inderdaad indrukwekkend mooi uit. Prachtige foto's.
  5. Jan:
    13 augustus 2017
    Alles is al in het voorgaande gezegd!
    KANJER (met hoofdletters) nog een relatief kort stukje en je kunt afkoelen in de Zwarte Zee. Toi Toi Toi
  6. Atty:
    13 augustus 2017
    Op Polar zag ik dat je weer terugreed, zo bijzonder. Ben ook blij dat mijn lieve Djoeke je alsmaar geduwd heeft, en ik...ik ben zo onder de indruk van mijn bijzondere 'kleine' nichtje. En heel opgelucht dat je er bent!! De kinderen krijgen grootmoeders klaprooszoen. Jij ook vam mij, een hele dikke!!8
  7. Atty:
    13 augustus 2017
    Die 8 ging uit zichzelf daar staan. Als er al een cijfer moest dan was het natuurlijk een10 met een heleboel griffels
  8. Maaike:
    WAUW!!!!
    Wauw, dat je van zo'n lang en moeilijk stuk nog zo hebt kunnen genieten! <3
    Wauw, dat je dit allemaal 'zomaar' doet en durft...
    Wauw, dat je weer zulke mooi foto's hebt gemaakt (ben benieuwd welke straks een plaatsje aan de muur krijgt!)
    Wauw, dat je al zover bent!!!
    Wij denken aan je en duwen ook mee...
    xxx
  9. Be.:
    13 augustus 2017
    Koud water maakt van wit vet bruin vet hoorde ik tijdens mijn beklimmingen. Maar vet heb je natuurlijk niet meer.
  10. Eefje.fimke:
    Stoer vrouwke!!!
    Prachtige foto's idd
    Gun je alle dagen nog zo
  11. Eefje:
    We duwen je iedere dag weer verder Paulien! Knapperd!!!! Liefs
  12. Christine Eerenberg:
    13 augustus 2017
    Off road, knap hoor, wat een belevenis!
  13. Mar & Jack:
    Goedemorgen,
    Ik rij naar mijn werk en vanaf daar kan ik helpen duwen.
    Xxx
  14. Josje:
    14 augustus 2017
    Al weer zo'n prestatie geleverd! Ik heb veel aan je gedacht. Ben nu in Limburg en het respect voor al de fietsers in de heuvels hier. Dat is voor jou piece of cake natuurlijk. Jouw wilskracht is ontzettend sterk. Je hebt het maar weer mooi gedaan, zelfs even zonder het geduw van ons.
    Vandaag duw ik ook weer een stukje mee hoor. Mooie foto's trouwens. Ik ben benieuwd hoe het je vandaag weer vergaat en waar je vanavond slaapt.
    Waterputten zijn weer goed voor je armspieren moet je maar denken die benen trainen genoeg.
  15. Tante Tiete:
    14 augustus 2017
    Ik ben een dag achter, moest denken en mailen over een interview voor mijn 90 jarige vakvereniging. Was ook zwaar! Fijn dat je toch nog een fijn pension hebt gevonden , al viel de koude douch erg tegen!