Van Linz naar Ybbs

16 juli 2017 - Linz, Oostenrijk

Deze dag geen vrolijke blog.

Vandaag hoorde ik dat mijn lieve nicht Sytske is overleden. Het nieuws kwam niet onverwacht, maar, zoals dat gaat, het is niet minder verdrietig.

Sytske was een paar jaar ouder dan ik, en kreeg al meer dan 10 jaar geleden voor de eerste keer borstkanker. Een paar jaar later voor de tweede keer en toen belde ze mij, ze vond dat ik dat moest weten als familielid met de zelfde genen. Sinds die tijd is ons contact verstevigd. Het was zeker niet allemaal kommer en kwel! Veel gelachen, veel familieverhalen, en veel -ongevraagde- adviezen voor mijn werk. Sytske was een enorm getalenteerd en creatieve, maar vooral ontzettend grappige, lieve, zorgzame, originele nicht. En vooral wars van vals sentiment... Zo appte ze mij een paar dagen geleden: ik ga heel gauw dood en nu echt.

Ik heb geaarzeld om dit in mijn blog te vertellen, maar haar overlijden heeft natuurlijk invloed op mijn tocht. In meerdere opzichten. Natuurlijk maakt het me verdrietig, maar als mensen mij vragen waarom ik in godsnaam zo'n eind ga fietsen, zeg ik dat ik mijn gezondheid wil uitbuiten! Ik wil ten volle voelen dat ik leef, en dat gebeurt bij mij op de fiets!

Nadat ik het nieuws gehoord had vandaag heb ik veel met mijn broers en Marion geappt, (wat ben ik blij met jullie!) en gauw een pension in Ybbs gevonden. Dat kwam mijn spieren toch wel goed uit.

Trouwens, Sytske had ook mooie gespierde benen! En hield ook van fietsen. En had erg moeten lachen om het verhaal van de vieze man die vandaag mijn koffiepauze verpestte.

1. Miep:
    Ik met jou!
  2. Irene:
    Lieve paulien,
    Heel veel sterkte met dit verlies en zet door. En die mooi benen houden we er in . . Zet door en ik geniet van je blok. Dikke knuffel Irene
  3. Tineke:
    16 juli 2017
    Lieve Paulien, gecondoleerd met dit verlies, fijn dat je het hebt kunnen delen met de mensen die je dierbaar zijn. Heel veel sterkte nog om dit verlies te verwerken. En ja, geniet zoveel mogelijk van het leven, en gelukkig doe je dat!
  4. Mar & Jack:
    Lieverd,
    Namens ons ook gecondoleerd. Te jong en niet eerlijk. Sterkte voor nu en later.
    Geniet nog meer en intenser van je prachtige reis.
    Liefs uit Almere
  5. Frederik en Brenda:
    Gecondoleerd Paulien.
    Leef het leven, zorg goed voor je lichaam en geniet van elke nieuwe dag. Wij genieten mee van jouw reis. Dank!
  6. Glenny:
    Lieve Pauline, gecondoleerd.
    Denk goed om jezelf.
    Gr.Glenny
  7. Frouco:
    16 juli 2017
    Goh Paulien. Wat een heftig nieuws. En wat zit je dan op afstand he?
    Sterkte joh.
    Hopelijk vannacht lekker slapen en morgen wordt er van bovenaf met je meegekeken hoor.
    Hoi
  8. Eefje:
    16 juli 2017
    Lieve Paulien, gecondoleerd met jouw nicht. Maar ze zal symbolisch met jou meefietsen op je reis. Liefs XX
  9. Atty:
    Lieve Plien... en de rest weet je. Dikke zoen, Atty
  10. Djoeke:
    16 juli 2017
    Dag Paulien, ook mijn condoleance met dit verlies. 't is lastig als je zover weg bent en je liefst bij je familie wilt zijn. Je bent een dapper mens. Veel sterkte en hopelijk heb je morgen toch een goeie fietsdag met aardige mensen en kan je ervan genieten. Slaap lekker.
  11. Fred van der kleij:
    Ha die Paulien,
    Wat moet ik na al deze steunberichten aan jou nog zeggen, nu slapen en morgen gezond weer op en dan vooral doorfietsen.
    Kus
  12. Eefje.fimke:
    Lieve Paulien,
    Ook deze blog is mooi om te lezen
    Elke avond jouw verhaal
    Bijzonder om je te volgen
    Zo verdrietig, zo t leven en daarbij jouw motivatie. Hoe je in t leven staat, je reis wederom maakt
    Je gespierde brengen je naar je eindbestemming
    Voel, geniet en ervaar
    Liefs Eef
  13. Anke Spijker:
    16 juli 2017
    Gecondoleerd Paulien. Fijn dat je nog zo recent App contact hebt gehad! Ook fijn dat je haar zo goed heb leren kennen. Het verlies is dan misschien groter, maar de goede herinneringen ook.
    Volgens mij ga je razend snel, dus heb je tijd om te stoppen als je dat voor het rouwen nodig hebt. Hoewel je vast ook goed kan rouwen op de fiets.
    Sterkte en liefs,
    Anke
  14. Arja:
    17 juli 2017
    Lieve Paulien, mooi en verdrietig tegelijk; dat kan heel goed samengaan.
    Leef en geniet zoveel mogelijk. Maar dat doe je!
  15. Josje:
    17 juli 2017
    Gecondoleerd Paulien. Wat fijn dat je nog contact met jouw nicht had en dat ze je nog volgde op jouw tocht. Al fietsend is je hoofd hopelijk weleens leeg, maar hoe heerlijk is het ook om al fietsend je gedachten te laten komen en weer gaan. Ook de gedachten aan jouw nicht, die er nu niet meer is, maar in jouw gedachten met je mee blijf reizen.
  16. KeesH:
    18 juli 2017
    Gecondoleerd Paulien,
    Ik kan me deels indenken hoe dat aankomt op zo,n trip waar jij mee bezig bent!
    Ik wens je veel afleiding en sterkte toe! ik geef je mijn virtuele schouder....
  17. Heleen:
    18 juli 2017
    Hi Paulien, veel sterkte toegewenst nu je nicht er niet meer is. Ook mooi dat je haar hebt beschreven hoe ze was, de mooie herinneringen die je met haar had, etc.. Het leven moet je nemen zo als het komt, en dat is nu even verdrietig. Hou je taai!
    En ik leef met je mee.
  18. Ans Spel:
    19 juli 2017
    Lieve schat, wat verdrietig. Zorg goed voor jezelf.